• 1005H

Augustibebis 2012

Hej allihopa! 

Har varit lite anonym här då jag haft fullt upp med annat men har ändå följt er alla under dessa månader. Jag väntar mitt andra barn och har beräknat BF den 9/8.

I natt hade jag onda värkar med 6 minuters mellanrum under ett par timmar innan de avtog. Nu på morgonen har jag haft mycket sammandragningar men inte alls samma smärta som i natt... Det är väl inte ofta man ber om smärta men just nu vill jag bara att det ska göra ONT! Ge mig min bebis nu! :)

Hur har ni andra det? Några känningar? 

• 1005H

Hej allihop!

Hoppas att jag kan få lite kloka svar här. Har idag 10 dagar kvar till BF och har hela förmiddagen haft som en enda konstant sammandragning. Det gör ej ont men den där känslan som kommer vid en sammandragning att man får lite svårt att andas, hjärtat slår lite snabbare och magen känns spänd - den är liksom där hela tiden utan avbrott?

Någon som har en aning om vad detta kan vara? Det kanske är helt normalt? Kommer dock ej ihåg att jag upplevde det under förra graviditeten.

Hoppas på kloka svar, annars får jag väl ringa förlossningen och rådfråga även om jag helst slipper då jag inte har så bra erfarenhet av tidigare kontakt med dem...

Kram och lycka till till er andra! 

• 1005H

Hej allesammans och grattis och lycka till med alla bebisar!

Tänkte rådfråga/tigga hoppingivande ord här en stund...Hade BF den 9/8 och är alltså på +10 idag. Hade en del smärtfria sammandragningar i natt, men molande ont i rygg & mage hela morgonen (dock utan sammandragningar). Har nu börjat blöda lite smått, alltså slemblandat - ingen ren blödning. Samtidigt har jag fått en jobbig "urinvägsinfektionskänsla" som stör mig galet. Det svider och jag blir kallsvettig om vartannat, har en allmänt "jobbig" känsla där nere - svårt att förklara. Häller i mig citronvatten och tranbärsjuice nu och hoppas att det ej blir värre.

Men till frågan; det är ingen som känner igen denna känsla av urinvägsinfektion som tecken på förlossning? Man kan ju hoppas liksom... :)

• 1005H
    Ellenbmt skrev 2012-08-19 16:13:38 följande:
    1005h helt ärligt så känner jag igen mig i det! Hade i tre fyra dagar i rad innan fl svidande känsla där nere tex när jag torkade mig och när jag blev kissnödig, och kissade liiiiiite och ofta och hade två dagar innan även feberfrossa. Dock hade jag ju tydligen havandeskapsförgiftning med så? Vet inte...
    Åh!! Man kan ju hoppas...jag har även jag lite tecken på havandeskapsförgiftning, så frågan är ju vad som är vad...jaja, hur som kommer ju barnet komma väldigt snart, men man kan ju inte låta bli att hoppas att det är superduperväldigtjätte snart! :)
  • 1005H
    A R skrev 2012-08-19 16:48:40 följande:
    Jag kan också få så ibland, gör ont när jag kissar och det kommer bara lite. Sitter jag kvar på toa och rör mig lite framåt, bakåt, eller i sidled släpper det lite och jag kan kissa lite till. Tror det kan bli så när bebisen ligger långt ner och trycker på. Men det där med blodblandat och sammandragningar det låter som om det är på G för dig : )
    Mjo, det stämmer rätt bra in på hur det är för mig, så det kan kanske vara att bebisen klämmer ihop min stackars blåsa. Ja, nu har blodet slutat men har precis gått en 2 timmars promenad så man kan ju hoppas att jag får en hård natt! :)
  • 1005H

I onsdags morse klockan 8.37 kom lillasyster Lykke till världen, 13 dagar över tiden. 3870 gram och 52 lång. Livet känns fulländat! :)

Lycka till allihop, snart är det er tur! <3 

Svar på tråden Augustibebis 2012