• Maho81

Augustibebis 2012

Får jag hoppa in här? Hade Bf den 31/7, men ingen bebis ännu =/ Jag har haft lite mens- och ryggvärk och liiiite av slemmisen har lossnat. That's it. Vad har ni andra för känningar? =)

• Maho81

Jag började känna igår att när jag får sammandragningar så känns det i hela ryggen och jag känner mig stel ända upp i nacken, hur normalt är det? Idag gick lite mer av slemproppen och jag funderar på om jag har börjat läcka fostervatten, det har blivit väldigt blött i trosorna stötvis idag, genomskinligt, vattnigt. Jag har dock svårt att identifiera doften, tycker inte att det luktar flytning.. Tror jag.. =S

• Maho81

Åh så du menar att det kan vara riktiga värkar? =) Även fast de inte gör ont, utan jag bara känner mig fruktansvärt stel? =D

mammsen skrev 2012-08-04 12:21:16 följande:
    Maho81 - Jodå! Värkar kan stråla lite vart som hellst! Jag fick liknande på några av de aktiva värkarna då var det superskönt att ha någon som bara stryker en över axlarna och ner på överarmarna och påminner om att man ska slappna av. Passa på att träna på att slappna av om du känner att du spänner dig och be din partner stryka/tynga ner/massera dina axlar om han ser att du spänner dig och lixom drar upp dem mot öronen, vad som än känns skönast för dig :) Avslappnade musckler får mer syregenomströmmning och då gör det inte lika ont :) Se det6 som en bra sak att du får lite onda värkar att öva på :D

• Maho81

Tack för svar! =) Jag har inte hängt här länge alls, från igår tror jag =) Jag trodde jag hade vattenavgång en gång tidigare i graviditeten, men det var det inte och jag försöker komma ihåg om jag luktade något på den och så. Kan mycket väl vara att det bara är en vattnig flytning eftersom slemmisen går lite grann varje dag. Jag ska ringa dem sen tror jag angående mina sammandragningar som känns i hela ryggen så då ska jag nämna flytningarna/vattenavgången också.

mammsen skrev 2012-08-04 12:25:45 följande:
    Maho81 - Ang vattenavgång tycker jag du ska ringa och hörra med förlossningen. Jag ringde igår då jag misstänkte samma sak men efter jag pratat med dem lite så tyckte det lät mer som vattniga flytningar jag tog själv beslutet att inte åka in. Misstänker de att det är vattnet som gått så vill de gärna ta reda på det så fort som möjligt. Hur mycket har du hängt i tråden vi har ju haft några där det bara sipprat lite vatten då och då, typ i samband med sd och liknande sedan har vi haft några som bara haft vattniga flytningar så det KAN vara SÅÅ vattniga flytningar som inte är kladdiga och inte luktar osv. Olika sjukhus värkar ha tagit olika allvar på dessa frågorna. Här på näl värkade det inte så akut och jag kunde komma in och kolla om jag ville men någonstanns var det någon som fick åka bums in och blev igångsatt. Så ring du förlossningen de jobbar ju med rådgivning :)

• Maho81

Förvärkar har jag haft med både mensvärk och ryggont som har strålat ned i ljumskar och lår, därför jag blev så förvånad när jag helt plötsligt blir stel i hela ryggen/nacken av sammandragning. Jodå magen blir stenhård som en stenkula.

mammsen skrev 2012-08-04 12:28:23 följande:
    Maho81 - Ja förvärkar känns oftast långt ner i magen (som mensvärk) eller i ryggslutet som värk. Men det kan stråla ner för låren eller upp för ryggen. Har du värk hela tiden är det nog ryggproblem bara men om de kommer och går så låter det som förvärkar tycker jag. Har du sammandragningar sammtidigt så magen blir späng och hård?

• Maho81

Missade att skriva att stelheten i rygg och nacken kommer när jag får sammandragning och försvinner sen när sammandragningen är över. Blir då trött och lite öm i ryggen istället.

• Maho81

Jag har inte ringt ännu, tog två Alvedon för att se om ömheten i rygg, skuldror och nacke försvann. Det gjorde det inte och jag kände hur jag blir alldeles varm om kinderna när jag får sammandragningar. De gör inte ont och jag behöver inte andas mig igenom dem, men det är obehagligt att ha en stenkula på magen och det bultar i hela ryggen och nacken.

• Maho81

Jag fick världens skrattanfall idag, sambon trodde jag var helt knäpp. =D Vi körde färdknäppen för att se om vi kunde få igång förlossningen och direkt efteråt började jag skratta så jag väste, hostade och tårarna rann haha! Han undrade såklart vad som var fel med mig och jag lyckades hicka fram att "tänk om slemproppen hänger som en snorloska på snoppen åt dig!" sen bröt jag ihop igen medans sambon stönade och inte ville titta Hahahah!!! Ja herregud vilken sjuk humor jag har ;D

• Maho81

JAG JAG!! Jag fick lov att ringa till förlossningen idag och fråga om det och barnmorskan blev helt ställd och fick lov att prata med läkare om det. De menade på att jag kanske spänner mig eller mågot sådant för de har aldrig hört talas om det tidigare. Efteråt blir jag helt trött och öm i rygg, skuldror och nacke.

Millas skrev 2012-08-04 21:10:09 följande:
    Måste bara fråga om det är någon mer som känner av pulserande smärta i rygg och nacke? Har känt av det någon vecka kommer i samband med sammandragningar några gånger om dagen. Särskilt då jag sätter eller lägger mig. Håller i sig ca 1 minut och ibland är det riktigt plågsamt.

• Maho81

Det är fostervatten som luktar så, ring till förlossningen på en gång!

mijja12 skrev 2012-08-04 23:26:59 följande:
    Nej nu är jag otroligt trött på att vara gravid hade 2 värkar innan på 10 min och ont i ryggen plus illande känsla ner mot muffen men nu ingetting och slemproppen gick igår kväll, men om urinet luktar sperma utan haft sex vad kan det bero på?

• Maho81

Ring och prata med förlossningen, bättre det än att lyssna på mannen. De kommer nog vilja ha in er på kontroll pga infektionsrisken och kommer det inte igång själv blir du igångsatt inom två dygn.

mijja12 skrev 2012-08-04 23:55:16 följande:
    Mannen tycker vi ska avvakta och nu blir jag så där orolig

• Maho81

Här är det värkar på gång, har tagit Alvedon för att se om de klingar av...

• Maho81

Mm fast jag har gått över min Bf med 5 dagar så jag tycker det är på tiden ;)

• Maho81

Falskt alarm, jag hade rejäla pinvärkar var 10e minut som inte gjorde ett smack på tappen så jag fick bricanyl för att stoppa så jag får vila lite. Känner mig helt knäckt av bricanylen och har sällan känt sig så sjuk som jag gör nu av den =S

• Maho81

Samma här, vaknar också av dessa fruktansvärda värkar och min livmoder som redan är så jäkla ond efter den 12 timmarna jag hade värkar var 10e minut förra natten =( Jag håller på att krypa ur skinnet när de kommer, de är mitt eget privata lilla helvete....

• Maho81

I morse kom vår lilla prins till världen, han är 49 cm och väger 3460g =)

Svar på tråden Augustibebis 2012