Augustibebis 2012
Får jag hoppa in här? Hade Bf den 31/7, men ingen bebis ännu =/ Jag har haft lite mens- och ryggvärk och liiiite av slemmisen har lossnat. That's it. Vad har ni andra för känningar? =)
Får jag hoppa in här? Hade Bf den 31/7, men ingen bebis ännu =/ Jag har haft lite mens- och ryggvärk och liiiite av slemmisen har lossnat. That's it. Vad har ni andra för känningar? =)
Jag började känna igår att när jag får sammandragningar så känns det i hela ryggen och jag känner mig stel ända upp i nacken, hur normalt är det? Idag gick lite mer av slemproppen och jag funderar på om jag har börjat läcka fostervatten, det har blivit väldigt blött i trosorna stötvis idag, genomskinligt, vattnigt. Jag har dock svårt att identifiera doften, tycker inte att det luktar flytning.. Tror jag.. =S
Åh så du menar att det kan vara riktiga värkar? =) Även fast de inte gör ont, utan jag bara känner mig fruktansvärt stel? =D
Tack för svar! =) Jag har inte hängt här länge alls, från igår tror jag =) Jag trodde jag hade vattenavgång en gång tidigare i graviditeten, men det var det inte och jag försöker komma ihåg om jag luktade något på den och så. Kan mycket väl vara att det bara är en vattnig flytning eftersom slemmisen går lite grann varje dag. Jag ska ringa dem sen tror jag angående mina sammandragningar som känns i hela ryggen så då ska jag nämna flytningarna/vattenavgången också.
Förvärkar har jag haft med både mensvärk och ryggont som har strålat ned i ljumskar och lår, därför jag blev så förvånad när jag helt plötsligt blir stel i hela ryggen/nacken av sammandragning. Jodå magen blir stenhård som en stenkula.
Missade att skriva att stelheten i rygg och nacken kommer när jag får sammandragning och försvinner sen när sammandragningen är över. Blir då trött och lite öm i ryggen istället.
Jag har inte ringt ännu, tog två Alvedon för att se om ömheten i rygg, skuldror och nacke försvann. Det gjorde det inte och jag kände hur jag blir alldeles varm om kinderna när jag får sammandragningar. De gör inte ont och jag behöver inte andas mig igenom dem, men det är obehagligt att ha en stenkula på magen och det bultar i hela ryggen och nacken.
Jag fick världens skrattanfall idag, sambon trodde jag var helt knäpp. =D Vi körde färdknäppen för att se om vi kunde få igång förlossningen och direkt efteråt började jag skratta så jag väste, hostade och tårarna rann haha! Han undrade såklart vad som var fel med mig och jag lyckades hicka fram att "tänk om slemproppen hänger som en snorloska på snoppen åt dig!" sen bröt jag ihop igen medans sambon stönade och inte ville titta Hahahah!!! Ja herregud vilken sjuk humor jag har ;D
JAG JAG!! Jag fick lov att ringa till förlossningen idag och fråga om det och barnmorskan blev helt ställd och fick lov att prata med läkare om det. De menade på att jag kanske spänner mig eller mågot sådant för de har aldrig hört talas om det tidigare. Efteråt blir jag helt trött och öm i rygg, skuldror och nacke.
Det är fostervatten som luktar så, ring till förlossningen på en gång!
Ring och prata med förlossningen, bättre det än att lyssna på mannen. De kommer nog vilja ha in er på kontroll pga infektionsrisken och kommer det inte igång själv blir du igångsatt inom två dygn.
Här är det värkar på gång, har tagit Alvedon för att se om de klingar av...
Mm fast jag har gått över min Bf med 5 dagar så jag tycker det är på tiden ;)
Falskt alarm, jag hade rejäla pinvärkar var 10e minut som inte gjorde ett smack på tappen så jag fick bricanyl för att stoppa så jag får vila lite. Känner mig helt knäckt av bricanylen och har sällan känt sig så sjuk som jag gör nu av den =S
Jag är på Bf+5 idag...
Samma här, vaknar också av dessa fruktansvärda värkar och min livmoder som redan är så jäkla ond efter den 12 timmarna jag hade värkar var 10e minut förra natten =( Jag håller på att krypa ur skinnet när de kommer, de är mitt eget privata lilla helvete....
I morse kom vår lilla prins till världen, han är 49 cm och väger 3460g =)