Augustibebis 2012
Hej!
Får jag hoppa in här? :)
Väntar vårt andra barn 14/8, har en son som är 2år och bor i Göteborg.
Hej!
Får jag hoppa in här? :)
Väntar vårt andra barn 14/8, har en son som är 2år och bor i Göteborg.
GRATTIS till alla små underbara bebisar!!!
Då går vi in i vecka 39+0 imorgon :D
Tänkte höra med er, det är så att dom senaste två dagarna har jag mått jätte konstigt.
Är yr, trött, mår jätte illa och spyr på morgonen!! Är det någon mer som blivit illamående såhär på slutet?
Är också kass i magen och har sd nästan hela tiden!!
En liten fråga.... För en stund sen vaknade jag, skulle gå upp på toa o vanlig ordning men påvägen dit sa det poff och kom kanske 1dl i trosorna!! Inte säker på om det var vattnet?? Nu droppar det lite och jag har småvärkar var 6:e minut. Tror ni jag borde ringa in?
Värkarna blir inte starkare, var 5:e minut bara :(
Ska in på kontroll vid lunch och hoppas verkligen att det var vattnet som gick :D
FruKå: Lycka till :D
Här blev det ingen bebis igår!
Var inne på förlossningen för kontroll men hon kunde inte avgöra till 100% om vattnet gått eller ej??
Hon trodde att den yttre hinnan brustit. Bebisen hade iallafall borrat ner sig så djupt att den inte kunde komma längre ner och gick inte alls att rucka..har innan varit rörlig.
Allt såg bra ut på ctg kurvan och värkarna var ibland upp till 90...men nu är alt som bortblåst :(
Ska till bm idag och hoppas hon kan göra en hinnsvepning!
Ellenbmt - Nej men precis! Man känner sig helt slut på det här nu och vill bara ha sin lilla bebis!
Har du gått över tiden?
Suck!! Besöket hos barnmorskan var ju inte direkt uppiggande :P
Men allt såg bra och jätte fint ut, frågade om hinnsvepning och visst det gjorde hon gärna. MEN hon kunde inte göra någon ordentlig, tappen var bakåt....dock ganska mjuk och hon fick bara in ett finger :( Trodde alla värkar skulle gjort mer nytta. Så nu känns det som att jag i stort sett lika gärna kan gå över tiden 2 veckor.
Har ni någon erfarenhet eller kunskap om tappen är bakåt och man bara får in ett finger?
Sen en till sak, för 2 veckor sedan när jag var hos bm var sf-måttet nästan 34cm idag tyckte hon att det var närmare 33 men skrev in 34....ska det vara så att den inte växer något nu?
Är i vecka 39+2
Går lika segt för mig! Har bf imorgon men tror knappast att det blir någon bebis den här veckan
Min son kom en dag innan bf... Hoppas det tar fart snart för oss som är kvar
Grattis
Mitt vatten gick 01.30 idag, på bf!! Tjoooho...