• SandraDa

Augustibebis 2012

Hej!

Får jag hoppa in här? :)
    Väntar vårt andra barn 14/8, har en son som är 2år och bor i Göteborg.    

• SandraDa
    LindaPernilla skrev 2012-03-19 10:05:56 följande:
    Hej och hå brudar!!

Imorse var vi och gjorde RUL. Vilken känsla, alltså!!!

Allting såg bara bra ut och det är en livlig liten krabat.. det var svårt att få till några bilder, men till slut så fick vi kanonfina bilder. Vi tog inte reda på kön.. blir mer spännande så tycker vi.

Fick flyttat BF från 16/8 till 14/8

Visst är det underbart  :)
    Skoj då har vi samma bf! 
  • SandraDa
    Gadget skrev 2012-07-31 08:07:52 följande:
    Nu kommer det ut lite rosa vätska i omgångar och lite lite geléigt så det är nog proppen på något sätt. Magen tömmer sig och jag har mensvärk i ryggen som då och då ökar i intensitet. Mår lite lätt illa också. Gissar och hoppas på att det är på G. Nu vill jag känna smärta så jag fattar att det är på riktigt.

Och NiniMe, jag håller tummarna för dig också.
    Hej! Jag har inte varit så aktiv här på tråden men följer er hela tiden :)

Gadget jag hade nästan exakt så som du beskriver och ringde till förlossningen, fick då komma in på kontroll.
    I mitt fall var det inget läckande fostervatten, tydligen ganska vanligt med SÅ rinnande flytningar nu i slutet...
    Men dom sa klart och tydligt att man ska kontakta dom om man misstänker att man läcker fostervatten eller vattenavgång!

Men som du förklarar nu låter det ju helt klart som att det är på G, hoppas och lycka till!
    Själv har jag 13dagar kvar och håller på att bli tokig utav väntan!! Tungan ute
  • SandraDa
    Challelotten skrev 2012-08-05 00:47:24 följande:
    Sommaren: när mitt vatten gick så sa det plask men sen kommer det bara lite omgången så man klarar sig med en binda. Jag började även blöda lite så jag bytte innan jag åkte för kontroll men hon ville se bindan när vi kom in för att se om det var vattnet som hade gått. Man åker ju in nästan direkt på en kontroll även om man får åka hem igen för att avvakta värkarna ska komma igång.

Makkinje: har börjat att tänka på bäcken bedövningen om jag klara mig igenom förlossningen utan Eda. Med edan hade jag bara ont när bebisens huvud kom ut och det brann så för nere :0) så man börjar att bli nervös hur det känns utan.

Någon som har testat bäcken bedövningen?

Jaha nu är det slut sexat här mina bröst har visst ändrat form så nu de senaste dagarna och ser de ut som mjölk bröst

Jag fick bäckenbotten bedövning under min första förlossning.
    Barnmorskan la den precis när jag började krysta för hon såg redan då att jag antagligen skulle spricka och man slapp då fixa med bedövning efter förlossningen.
    Kan säga att det gjorde ganska ont när hon la den men helt klart värt det!!! Hoppas jag hinner få den denna gången också! Krystade bara 15min första förlossningen...
    Kände verkligen ingen smärta alls när jag krystade ut honom, alla säger ju att den smärtan var den värsta ;)
  • SandraDa

GRATTIS till alla små underbara bebisar!!!

Då går vi in i vecka 39+0 imorgon :D
    Tänkte höra med er, det är så att dom senaste två dagarna har jag mått jätte konstigt.
    Är yr, trött, mår jätte illa och spyr på morgonen!! Är det någon mer som blivit illamående såhär på slutet?
    Är också kass i magen och har sd nästan hela tiden!!

• SandraDa

En liten fråga.... För en stund sen vaknade jag, skulle gå upp på toa o vanlig ordning men påvägen dit sa det poff och kom kanske 1dl i trosorna!! Inte säker på om det var vattnet?? Nu droppar det lite och jag har småvärkar var 6:e minut. Tror ni jag borde ringa in?

• SandraDa

Värkarna blir inte starkare, var 5:e minut bara :(
    Ska in på kontroll vid lunch och hoppas verkligen att det var vattnet som gick :D

• SandraDa

FruKå: Lycka till :D

Här blev det ingen bebis igår!
    Var inne på förlossningen för kontroll men hon kunde inte avgöra till 100% om vattnet gått eller ej??
    Hon trodde att den yttre hinnan brustit. Bebisen hade iallafall borrat ner sig så djupt att den inte kunde komma längre ner och gick inte alls att rucka..har innan varit rörlig.
    Allt såg bra ut på ctg kurvan och värkarna var ibland upp till 90...men nu är alt som bortblåst :(
    Ska till bm idag och hoppas hon kan göra en hinnsvepning!

• SandraDa

Ellenbmt - Nej men precis! Man känner sig helt slut på det här nu och vill bara ha sin lilla bebis!
    Har du gått över tiden?

• SandraDa

Suck!! Besöket hos barnmorskan var ju inte direkt uppiggande :P

Men allt såg bra och jätte fint ut, frågade om hinnsvepning och visst det gjorde hon gärna. MEN hon kunde inte göra någon ordentlig, tappen var bakåt....dock ganska mjuk och hon fick bara in ett finger :( Trodde alla värkar skulle gjort mer nytta. Så nu känns det som att jag i stort sett lika gärna kan gå över tiden 2 veckor.
    Har ni någon erfarenhet eller kunskap om tappen är bakåt och man bara får in ett finger?

Sen en till sak, för 2 veckor sedan när jag var hos bm var sf-måttet nästan 34cm idag tyckte hon att det var närmare 33 men skrev in 34....ska det vara så att den inte växer något nu?
    Är i vecka 39+2

• SandraDa
    Kampis skrev 2012-08-09 15:03:52 följande:

O hanna O här i tråden skulle ju in på igångsättning men fick inte bli det eftersom att tappen var helt omogen så det skulle inte göra någon nytta. Samma natt startade förlossningen av sig själv och bebisen var ute på typ 4 timmar.

Ang sfmåttet: när magen sjunker (vilket den ju gör i slutet) kan måttet stanna av eller  minska, så det är normalt =)  

Tack för ditt svar!!!
    Nu fick jag lite hopp tillbaka :)

Så skönt med sf-måttet, då slipper jag oroa mig över det...
  • SandraDa
    FruKå skrev 2012-08-09 15:15:04 följande:
    Håller med sandraDa, nu fick man lite hopp igen. Det var lika m min tapp inatt.
    Hoppas nu vi som är på g slipper gå så här länge till!

Håller tummarna för oss nu :D
  • SandraDa
    FruKå skrev 2012-08-10 01:44:49 följande:
    Grattis till ers små ni som fått!!!

Jag ligger på förlossningen sen 20 tiden. Har fått lustgas, epidural samt värkstimulerande... Hål på hinnorna också då.. Öppen 4 cm. Vet fan inte om edan hjälpte ngt. Jaja nu är det den 10:e o bebis kommer nog idag på bf dagen :)
    Min man är ett underbart stöd men nu är han trött så jag läser lite här Personalen är underbar också. Men ja.. De är bestämda .. Litar på dem. Det här ska nog gå bra. Hejhopp

Åh vad spännande!!!
    Så det drog igång alltså :) Hoppas du har din lilla bebis hos dig nu.
  • SandraDa
    FruKå skrev 2012-08-10 21:57:32 följande:
    Tack för alla gratulationer! Ligger och tittar på lugna plutten, är skönt nog ensam i en sal. Lyssnar på bandit rock och är heelt slut efter mer än ett dygns vakenhet o värkar.
    Det är så underbart. Kan inte förstå att den lilla personen kickat och hickat inuti magen. Nu fyller han 13 timmar :) tog nyss bröstet efter hjälp av en bm.
    Läser ikapp era inlägg imorrn. Wifi funkar inte här. God natt!

GRATTIS :)
    Mys på ordentligt nu!
  • SandraDa

Går lika segt för mig! Har bf imorgon men tror knappast att det blir någon bebis den här veckan Min son kom en dag innan bf... Hoppas det tar fart snart för oss som är kvar

• SandraDa

Grattis Mitt vatten gick 01.30 idag, på bf!! Tjoooho...

Svar på tråden Augustibebis 2012