Augustibebis 2012
Joinar er här! Jag är 25 år gammal, BF 9 augusti, första barnet. Mår pyton och har gjort sedan jag plussade men hoppas att det vänder snaaart för jag står inte ut!
Joinar er här! Jag är 25 år gammal, BF 9 augusti, första barnet. Mår pyton och har gjort sedan jag plussade men hoppas att det vänder snaaart för jag står inte ut!
Hej allihopa! Rul idag, kl 14 så jag har nästan hela dagen på mig att vara nervös och pirrig! Håll tummarna! Är i v.19 nu.
Hej alla! Har väl skrivit någon enstaka gång här inne men läser rätt regelbundet. Hade bf i måndags så är väl 40+4 eller 5 (har fortf inte koll på hur man räknar) och i morse gick vattnet. Splash sa det, och det rinner/forsar om vartannat. Jisses vad overkligt, det är första barnet och jag är lyckligt ovetande om vad som väntar.
Så nu är det väl bara att vänta på värkar. Jag var och kollade på hockeymatch igår kväll, så det är ett hett tips om ni vill ha lite action i livmodern ;) Ska in på kontroll under dagen men annars har jag liksom inte så mycket att göra när det forsar vatten bara jag ställer mig upp. Kan bli en lång helg, men tur att det fortfarande är OS!
Ellenbmt: tack! Är lite smått nervös nu inför allt, både förlossningen och själva bebisgrejjen men det är kanske inte så konstigt när det är något helt nytt..?
Passar även på att gratta alla som fått sina små, underbart att se! Fortsatt lycka till med bebistiden!
Ellenbmt: nja jag har lite mensvärk då och då och magen blir hård rätt ofta men ingen smärta än.. Tänkte åka in efter en hundpromenad och lite lunch men vete tusan hur det ska gå med vattnet, haha. Vill inte riktigt gå ut bland folk med en handduk i byxan :)
Har du onda förvärkar? När har du bf? Jo kan ju iofs vara skönt om det börjar med vattnet denna gång också, speciellt om det är svårt att skilja på förvärkar och riktiga värkar. Lycka till i svampskogen, verkar bli en fin dag för det!
Har varit på kontroll nu eftersom vattnet gick i morse, men nu är vi hemma igen och ska vänta på värkar annars sätter de igång mig på måndag. Man blev ju lite sugen när man såg alla pyttebebisar där!
Nu är vår älskade prinsessa född! 3410 gr, 50 cm. Skriver kortfattat om alltihop:
Vattnet går kl 6.00 igår lördag 11/8, inga värkar. Vi har en trevlig dag med hundpromenader, god mat och OS-tittande. Åker in på kontroll efter lunch, allt ser bra ut och vi ska återkomma när regelbundna, starka värkar finns.
Värkarna börjar lite smått vid 19-20 tiden, blir ganska snabbt dags att ringa in. Dock vill de att vi ska vänta lite till. Vi tar ett kort bad innan jag måste springa upp för att kräkas. Har rätt ont och ringer igen, åker in vid midnatt och är öppen 3 cm.
Kl 2.30 är det 5 cm, jag kräks ungefär var tredje värk, och jag ber om lustgas, dock klarade jag inte av det alls efter två försök, ber istället om epidural. De förbereder för det, kallar på narkosläkaren som dock inte hinner komma för plötsligt är jag öppen 9 cm och vill strax därefter krysta. Byter till förlossningspall, krystar i 20 min och ut kom hon kl 4.00. Ammar direkt och är såklart underbart söt. Vi båda mår bra och jag fattar inte riktigt att jag klarade mig med bara profylax och självklart min underbara man och barnmorskorna.
Det är alltså första barnet och hon kom i V40+5.
Grattis Kampis och fler om jag missat, samt lycka till ni som är på g!!