Inlägg från: lillaMiaa |Visa alla inlägg
  • lillaMiaa

Augustibebis 2012

Hej tjejer!
    Här är en till som vill vara med :) Bf 23/8. Vecka 9 nu, 8+2
    .Jag har följt med i tråden ända sen jag plussade 11/12.
    Jag har sen tidigare en dotter som är 1år och 3 månader. 

Fick missfall i v 11+0 i augusti så nu hoppas jag att detta ska gå vägen. Då kände jag mig aldrig gravid och hade känslan av att det va något fel hela tiden..
    Nu däremot mår jag illa hela tiden, började känna det direkt, typ en vecka efter efter ägglossningen. Jag har jätteoregelbunden mens så jag använde ägglossningstester den här gången, och hade turen att ha ägglossning just då jag testade.
    Illamåendet slog till ordentligt v 6+0, övergick i magsjuka och sen har illamåendet hållt i sig, dock inga kräkningar förutom magsjukan. Och jag är såå glad över illamåendet även om det är jobbigt. :) Jag är sjukt trött också..

Har inte direkt några cravins men jag kan inte heller äta så mycket kött, fisk.. mår illa av bara tanken! Äter mer frukt än vanligt och är mest sugen på surt och salt. Och som någon annan också skrev så kan jag inte heller äta choklad, jag älskar choklad men nu vill jag inte alls ha det ;) 
    Det är roligt hur kroppen fungerar när man är gravid :)    

Det vart mycket i samma inlägg nu men ni har hunnit prata om så mycket så jag vill hänga med :)
    Jättekul att det är så många som skriver här :)      

• lillaMiaa

Jag måste också upp och kissa en gång varje natt, vaknar och är jättekissnödig och mår illa.. men om jag dricker vatten så så brukar det ge sig lite och jag kan somna om :)

• lillaMiaa

God morgon tjejer!

Jag har inte heller fått större bröst, och inte ömmar dom något heller. När jag va gravid med dotterna så ömmade dom från v. 6 och blev stora direkt..  Men det är ju så himla olika det där har jag hört..

Imorse vaknade jag halv 5 för jag va kissnödig sen kunde jag inte somna om, och sen vaknade lilltjejen kl 5 så det blir ingen sovmorgon här inte =P Däremot somnar jag kl 8 på kvällarna. hihi.

Ninni13: Vilken fin mage :) 

• lillaMiaa

Nja, jag har ingen matlust och kan bara äta det jag är sugen på annars går det inte alls. Men ingen större skillnad från förra gången. Fast det är lite värre denna gången. Beror nog på att jag mår mer illa den här graviditeten.. Så för mig är det nog mest allt annat som är annorlunda nu, illamåendet (mer), brösten(mindre) och magens storlek (större, eller ja mer svullen iaf) :D

Hur har ni andra det om ni jämför?  

• lillaMiaa

LillaMy85 - Va roligt att du skriver så, jag hade en liknade dröm jag också förut, fast det va nog en vecka sen kanske. Hade glömt den tills jag läste om din. Jag drömde också att min sambo va på ultraljud utan mig, jättehemskt. Kommer inte ihåg hur det slutade men jag vet att jag hoppades på att han tog hem bilder! haha va tokigt!

Åhh jag vill se lilla bebisen, men får snällt vänta till RUL. Här erbjuds man ingenting innan dess.. Konstigt att det är så olika överallt.  

Jag har inte ens ringt och bokat inskrivning än.. är i v. 9+5. :) Men jag väntar lite till.... Dom skriver inte in en innan v 12 här iaf. Jag vill att tiden ska gå fortare nu. :D

Ser att ni har pratat om vad ni tror det är för kön på bebisarna.. jag har varit bomsäker från början att det är en liten pojke jag har i magen. :)   

• lillaMiaa

Här har ni en till som går och väntar! :) v. 38+4 idag så 9 dagar kvar till bf. Min dotter kom 5 dagar tidigt så det börjar bli spännande nu även om jag tror jag går längre den här gången ;) känner knappt nånting, har haft endel sammandragningar/ lätta förvärkar vissa kvällar (var 10e min ca, men slutst då jag somnat) men nu har det vart hur lugnt som helst i flera dagar. väntar med spänning på att nåt ska hända =D

Det är iaf roligt att läsa hur det går för er andra! Spännande!

Grattis till alla bebisar som äntligen tittat ut!! :)

• lillaMiaa

Makkinje: Stort grattis till lilla pojken! :D

TheMaraja: Jag har också bf 22a. =)  Och blev snittad förra gången, dock urakut då bebisen inte alls mådde bra. Berodde nog på att jag hade supertäta värkar redan från början och att hon va lätt för tiden och inte orkade med det då v. 39+1. Så jag hoppas innerligt på en normal förlossning den här gången!! Men det verkar som att det ska gå bra då den här bebisen verkar växa lite bättre i magen :)

Håller tummarna för dig :)  

• lillaMiaa

Åh jag tycker det är så härligt med förvärkar =D
    Ikväll nu så tycker jag dom känns lite mer än tidigare, men dom gör inte ont. Håller i sig länge, spänner och trycker på lite. Men men.. dröjer nog en evighet innan det kommer några riktiga värkar.. eller iaf nåt som gör lite ont. Tänk va tokigt att man längtar efter den där smärtan =P

Men jag längtar efter bebis! :)    

• lillaMiaa

Det är jättesvårt att veta när det är på riktigt! Om det inte säger pang på en gång som det gjorde för mig sist.

Jag började få sammandragningar igår kväll som kändes lite grann. Sen somnade jag och drömde i nån timme att jag hade lite ondare värkar, vaknade och hade ont i magen och sammandragningarna fortsatte typ var 10e minut som det gjort hela kvällen. Så det va väl på riktigt det jag drömde och därför jag vakna. :) sen somnade hag om och vakna igen efter en timme och dessa värkar blev värre och värre oftast 10 min emellan ibland mindre. Men dom gjorde mer och mer ont... Har varit vaken sen dess iaf, sen 02.00 ca. Fick även lov att göra nummer 2 ett par gånger under natten. ;)

Nu har jag ätit frukost, duschat och tar hand om min dotter och det fortsätter ändå, men men känns inte som det är på riktigt ändå. Det borde ju göra ännu ondare. Kanske tom börjar avta lite nu..

Vill att det ska starta på riktigt :)

• lillaMiaa

Orkar inte läsa allt som skrivits sen jag sist va in. Men jag kan meddela att i onsdags i v. 38+6 bestämde sig våran lilla tjej att komma ut med dunder och brak!!

Det hela började med regelbundna sammandragningar var tionde minut kvällen innan och de började kännas lite mer under natten. På morgonen häll dom fortfarande på men gjorde inte särskilt ont. Sambon åkte till jobbet som vanligt. Sen ringde jag förlossningen och rådfrågade lite och dom bad mig ringa tillbaka om värkarna kom oftare eller gjorde mer ont, direkt efter samtalet kom dom ned 3 min mellanrum och jag ringde tillbaka efter kanske 45 min och fick komma in. Ringde hem pappan och barnvakten och åkte in. Kom in vid 12-13 nångång. Blev undersökt men ingenting känner hon så det va nog inte alls pågång än riktigt så hon bad mig ta en promenad. Satte mig upp och försökte stå men då kom värkarna väldigt tätt och gjorde riktigt ont men va fasen tänkte jag, säger bm att det inte är på g så är det väl inte det då vi tig oss ut ur rummet och ner till entrén och tillbaka. Jag hade typ 50 värkar efter vägen och stog på alla 4 hela tiden! Ja det va en enorm plåga!!! Så efter en kvart typ när vi va uppe igen gick vattnet när vi kommit innanför dörren på förlossningen, vid det laget va jag hysterisk för det gjorde så ont hela tiden!! Kunde inte stå, sitta eller ligga så dom slet och drog i mig och jag bara skrek! Blev tillslut undersökt igen och va uppen 6 cm (Max 30 min efter att hag inte alls va öppen) dom fick ingen kontakt med bebisen fick göra ultraljud , riktigt låga hjärtsjud, och det blev akut katastrofsnitt IGEN!!

Efter en jobbig start för lilla bebisen med antibiotika och extra blod osv så repade hon sig snabbt och mår nu jättebra! Efter bara ett dygn fick hon komma upp till bb med oss och nu bara myser vi! Hon är underbar och amningen börjar komma igång också nu efter ett par dagar.

Jag är såå lycklig och lättad över att det gått så bra nu fast det va så kritiskt ett tag. Hon är stark min tjej!

Så kl 14.07 den 15/8 är hon född. 7 dagar tidigt.

2730g

48cm.

Grattis till er andra som fått era små!! Och lycka till till er som är på gång!

Svar på tråden Augustibebis 2012