• jolie

Augustibebis 2012

Nu är det väl dags att hoppa in i tråden. Har följt den nästan sen start men aldrig skrivit något. 
    Tänkte bara ge lite pepp till alla som går och väntar och väntar och väntar! Hoppas ni får se era små snart!
    Är på BF+15 idag och igångsättning blir om senast 6 dagar. Första veckan över tiden var allra värst, och nästan veckan innan också. Man gick runt och var så spänd och letade tecken på att det skulle starta och blev besviken när förvärkarna aldrig blev värre.
    Gjorde hinnsvepning i 41+0 vilket resulterade i att slemmisen släppte och lite ondare sammandragningar i två dagar för att sedan knappt känna någonting. Kan få lite mensvärk då och då men den går snabbt över. Det jag ville komma till är att nu när man gått två veckor över tiden så känns det faktiskt lättare. Jag vet att pyret mår bra där inne och jag mår också hyffsat ok. Man orkar inte gå runt och vänta och leta tecken utan man tar dagen mest som den kommer. Det blir när det blir. Och då blir det en jäkligt rund och go bebis Tungan ute
    (pepp från tjejen som senast i morse bröt ihop av trötthet för att den aldrig kommer ;) )

• jolie
    trossan skrev 2012-08-16 20:47:03 följande:
    Men oj, 3 veckor minst alltså. Vet du något om hur stor bebis är / beräknas bli?
    Vad starkt av dig att bara köra på, hejja dig!!  
    Jepp.. 21 dagar får man gå över tiden här! Underbart! Glad kan tilläggas att jag fick reda på det för en vecka sedan, har alltid trott att det var 14 dagar. Men men.. jag tänker som så att jag får passa på att njuta av att ta långa duschar och äta frukost i lugn och ro. Det lär bli bristvara på det ett tag framöver ;)

Just nu låg den på runt 4kg så jag hoppas inte den lägger på sig alltför mkt tills den bestämmer sig för att komma ut. Glömde fråga om dom kunde se hur stort huvudet var, det är ju det man är orolig för...

Det jobbigaste (förutom den extrema väntan i början) med att gå över tiden är att det känn som att man gör alla andra besvikna. "Aha.. ingen bebis idag heller... aja.. vi som längtar så" Vad tror dom inte att vi gör?? Kanske därför jag inte orkar bry mig längre att jag går över, blir ett litet "haha" till alla som tjatar... 

Grattis förresten till alla som fått sina små och till alla som det verkar vara på g för! Hoppas ni får se era små inatt Glad

Trossan - håller alla tummar och tår att du får imorgon så att du visar tjurtanten att hon hade FEL! :D
  • jolie
    Lilja85 - håller med dig om att det är skönt att läsa om andra som också går över tiden :) Får det att kännas mindre ensamt. Vi är ett gäng nu som går och väntar och väntar..

Ska in på kontroll imorgon och hoppas få ett datum för igångsättning så man åtminstone vet ett slutdatum.

Och hejja hejja till alla som är på G nu. Man blir ju riktigt pepp när så många är på gång!!! Skrattande 
Svar på tråden Augustibebis 2012