Augustibebis 2012
Namnförslag pojk , flicka?
Namnförslag pojk , flicka?
Hur stor var er mage i vecka 35? Min mage mätte bara 30 (i v 34+6) men den hade fixerat sig! Bör jag vara orolig??
Tack mammsen o sommaren12 för svaren
Ska man tvätta alla bebis kläder o sängkläder med vanligt sköljmedel o tvättpulver???
Hjälp! Hur stora magar har ni? Jag är i v 36 o min mage är bara 31!!! Jag o min sambo börjar bli oroliga!!
Tack för svaren! Jag ligger ju under mitten kurvan men över det nedersta sträcket så de ska väl egentligen inte va nån fara. Men de är inte så kul när alla ger en kommentarer om hur liten man är :/
Makkinje- min sambo är EXAKT likadan haha:) men även att de kan vara för mycket så ska man ändå vara glad att dom är så engagerade:)
38+4 idag, var nyss hos barnmorskan o fick reda på att jag hade 140 genom 90 i blodtryck( alltså lite högt. ) samt att jag hade +1 i äggvita i urinen. Och lite lite lite vita blodkroppar. Någon som känner igen sig eller vet nåt?
Nasse: tack för svaret! Ja min barnmorska sa att får jag huvudvärk eller flimmer för ögonen så skulle vi åka in till förlossningen. Ska försöka att inte oroa mig men man blir ju nervös när allt inte är som de ska. Har du haft mycket huvudvärk eller flimmer för ögonen? Hade även lite vita blodkroppar men de kunde va lite urinvägsinfektion.
Nasse: ja precis, känns skönt med en i samma läge:) ja får jag huvudvärk så åker vi in! Har känt att huvudet varit lite tungt idag men ingen värk. Så jag väntar o ser till imon. Ja de känns skönt att den är "färdig" för att tas ut om det skulle vara så
Hur kände du dig när blodtrycket höjdes nasse??
Nadja93 jag har samma problem som du! Men skulle åka in om jag fick huvudvärk eller flimmer för ögonen. Mitt blodtryck 140/90 och äggvita i urinen 1+.
Nadja93 . Nu när vi tog blodtrycket igen va de nere på 130/70 och ingen äggvita i urinen så de var jätte skönt! Jag har även VÄLDIGT mycket fosterrörelser så kan väl vara nåt på gång snart kanske. När är du beräknad till ??
Farligt med färdknäpp när man har högt blodtryck??:p sju dagar kvar till bf..
Min systers pojk heter alwin. Vi har funderat lite på Alve.. Är dom namnen för lika? Hade varit kul att höra lite vad ni säger.. Min syster tycker att dom är för lika men jag vet inte?
Bf + 3 idag! Sååå segt!!! Inga känningar idag heller :(
Cupcakekiller- visst är det en dryg väntan? Har du haft/har några känningar?? Jag hade mycket förverkar igår men idag är de som bortblåst :(
Cupcakekiller- skönt att höra att fler sitter i samma sits;) har din slempropp gått? Jag har inte märkt någonting :/
Cupcakekiller- haha ja vi får se vem som hinner först haha;) okej kollade din bm hur mycket du var öppen eller? Ja då borde den väl ha gått..Jag ska till min bm imorgon..
Cupcakek- okej men då borde ju jag kunna få en svepning då eftersom jag gått över tiden med fyra dagar ju.. Hoppas! Nej de är väl inte jätte vanligt att de funkar ändå:/