Inlägg från: Solrosen86 |Visa alla inlägg
  • Solrosen86

Augustibebis 2012

Hej på er! Hoppas jag får hoppa in eran tråd, även om det är lite sent Glad
    Väntar mitt första barn, BF 21/8. Dagarna går sååå långsamt. Vill träffa min lill* bebis nu!

Ett stort grattis till alla er som fått era bebisar! Hjärta
    Och hejja oss som fortfarande går i väntans tider! Inte långt kvar nu!!!

Tänkte höra med er som planerar att amma, har ni köpt en bröstpump? Är det ett "måste-ha" eller går det vänta med att köpa tills man märker om behovet finns?

• Solrosen86

LiJon och Ellenbmt: Tack för råden ang. bröstpump. Jag ska kolla runt lite och köpa en billigare variant till att börja med tror jag.

Kampis: Stort grattis till tösen! :)

Eightythree: Oj vilket snabbt förlopp! Tur att ni ringde efter ambulans. Stort grattis till bebisen :)

Tycker det är så kul att läsa allas förlossningsberättelser. Blir lite mer verkligt att snart, så är det även min tur att föda :)

• Solrosen86

Oj, så många nya bebisar det har kommit sen senast jag var inne! Stort grattis till er!!! Är riktigt avis ;)

Många här inne nu som har gått över tiden och har mycket besvär... Känner med er och håller tummarna för att förlossningen snart drar igång.

Själv har jag 5 dagar kvar till BF. Har haft lite förvärkar idag men annars inga symtom på att det skulle vara på gång... Sambon tog ledigt från jobbet idag så har i alla fall haft sällskap. Jag blir lätt så deppig och initiativlös när jag går hemma själv... :( Någon annan som känner så?

• Solrosen86

Ellenbmt - Håller tummarna för svepningen gjorde susen!

LillaMiaa - Grattis till bebisen!! Tur att allt gick bra till slut och att ni mår bra :)

LindaPernilla - Styrkekramar till dig!

• Solrosen86

Sommaren - Härligt med vattenavgång! Lycka till nu!

FruFoxy - Grattis till lilla Molly! Fint namn :)

Ellenbmt - Stort lycka till! Snart har du din bebis hos dig.

Håller tummarna för alla som väntar och är på G!

• Solrosen86

Debbie92 - Stort grattis till sonen!!!

Ellenbmt - Härligt att du slapp igångsättning! Stort grattis till dottern!

Sommaren12 -  Stort grattis till dottern!

Nu har man ju lite större hopp om att hinnsvepningar faktiskt kan ge resultat :)

• Solrosen86

Heja er som är på gång!!

Svipp - Jobbigt att det avtog! Men jag håller tummarna för att det kommer igång igen.

Mammsen - Hur går det med dina värkar?

Jag hade förvärkar igår, oregelbundna, men kunde sova bättre i natt än på länge... Hoppas att det drar igång idag igen.

• Solrosen86
    EmelieOfGbg skrev 2012-08-20 07:58:05 följande:
    Hej på er! Igår kl 00,56 fick vi en liten prinsessa. 3640g och 51cm lång. Lever i ett lyckorus nu såklart och bara beundrar henne. Så liten och så perfekt.
    Stort grattis till bebisen!!!
  • Solrosen86
    Lindhaz skrev 2012-08-20 09:36:35 följande:
    Woho! Öppen 3-4 cm :O och en hinnsvepning är gjord!! Nu väntar vi!!!!
    Härligt! Hoppas hinnsvepningen ger resultat
    0LillaJag0 skrev 2012-08-20 10:41:09 följande:
    I lördags morse fick vi en fin liten son fyra dagar före bf. Grattis till er andra som fått och lycka till för er som är på gång!!!
    Grattis till bebisen!!!
    LiJon skrev 2012-08-20 11:47:15 följande:
    Första tanken inatt var att det var slemproppen, men det var liksom bara rent blod. Googlade och pratade med fl i telefon och så länge det inte rann blod skulle det vara lugnt, men det var ju precis det de gjorde. Har då inte kommit mer senaste timmarna så jag hoppas på hemgång och att det kommer igång värkar!
    Oj, förstår att du är orolig. Skönt att blödningen har avstannat nu iaf och att de har kollat dig och bebisen ordentligt.

• Solrosen86

Mrsnoname - Så fruktansvärt, finns inga ord! Skänker er många styrkekramar.

• Solrosen86

Grattis Lilja85 och Nadja93 till era bebisar!!!

Nadja - Oj! Vad strongt gjort av dig! Tur att allt gick bra och att ni mår bra nu. Vill gärna läsa din förlossningsberättelse.

Randiga Rut - Lycka till imorgon!

• Solrosen86

Challelotten - Stort grattis till bebisen!!

VeritasIV - Skönt att allt såg bra ut på spec.mvc. Håller tummarna att din bebis vill komma ut snart :)

Själv är jag på BF +1 idag. Ska till barnmorskan imorgon, kommer fråga om en hinnsvepning. Har inga direkta tecken på att nåt är på G än... har endast lite förvärkar (med betoning på lite).

• Solrosen86

Stort grattis till bebisarna Eleanorsmamma och jguz!

Angelica - härligt att höra att det går framåt! :)

Idag är jag på BF +2. Fick ingen hinnsvepning hos barnmorskan idag, de gör det inte förrän v. 41+0 här... Lite besviken och deppig nu :( Varför har dem olika rutiner överallt? Vill ha ut min bebis nu ju!

• Solrosen86

Grattis till alla nya bebisar Glad

Jag är också kvar med magen och väntar på att bebis ska komma ut. BF+5 idag. Ramlade igår och slog i magen. Upplevde minskade fosterrörelser efteråt. Blev ett besök på förlossningen med CTG och ultraljud. Allt såg bra ut tack och lov!!! Usch så rädd jag blev...

• Solrosen86

7eHimlen - Ååå lycka till! Spännande.

Linomino - Grattis till bebisen!

Charish och svipp - Här är en till som är otroligt trött...

Ang. vattenavgång - Jag hoppas verkligen att mitt vatten också går snart!!! Är så trött på att vänta. Vill föda barn nu Glad

• Solrosen86
    V3ritas skrev 2012-08-27 15:05:47 följande:
    Vet inte om jag kommit ihåg att uppdatera? Men iaf så kom vår sega tös på bf +18 med igångsättning. När det väl kom igång så gick det fort, precis som med ettan. Två timmar tog det från att det kommit igång, tog ett varmt bad alldeles innan det var dags att föda som verkade göra susen, ingen annan smärtlindring. Nästan 4,2kg så det var ju inte så farligt, hade förväntar mig en 5kg klimp med all övertid :-P
    Grattis till tösen! Skönt att själva förlossningen gick snabbt och bra.
  • Solrosen86

Varnar för klagoinlägg ;)
    BF+8 idag!!! Å det händer ingenting. Hade förvärkar inatt, men de avtog efter några timmar. Suck! Börjar bli riktigt trött på detta. Så deppig och nu börjar jag få ångest på nätterna också. Har tid till barnmorskan på fredag för hinnsvepning. Jag hoppas verkligen att något händer snart, och att bebis vill komma ut innan september.

Kram till alla er andra som också går i väntans tider!

• Solrosen86
    cupcakekiller skrev 2012-08-30 18:36:47 följande:
    Idag kl 12.57 föddes Harry, 53cm och 4030g
    Stort grattis!
  • Solrosen86

Grattis Trossan och A R!!!

Är på BF+10 idag! Seeeegt... Var inne på förlossningen och fick en hinnsvepning. Var öppen 3 cm och tappen var mogen. Så nu är jag lite mer peppad på att nåt kan vara på gång! Har kommit en del blodblandat slem efteråt. Nu håller jag tummarna att sammandragningarna jag känner kommer tätare. Har blivit lovad igångsättning på onsdag om inget har hänt innan dess. Känns så skönt!

Vi tappra kämpar som är kvar här på sluttampen får snart inse att det blir en septemberbebis istället för en augustibebis (knappt 4 h kvar ju!) Jag har hela tiden varit inställd på att föda i augusti så det känns lite trist, men egentligen - vad spelar det för roll?

Svar på tråden Augustibebis 2012