Inlägg från: babymarie |Visa alla inlägg
  • babymarie

Augustibebis 2012

Hej på er! Vi väntar bebis den 23:e augusti. Så är ni i vecka 6(5+4). Men har redan berättat för mina föräldrar och min närmsta vän. Kunde inte hålla mig nu över jul ;)

Är 22 år, bor i Jönköping och väntar mitt första barn! Ser verkligen fram emot det här =) Håller alla tummar att allt kommer gå för alla här.

Har kännt lite  stick i magen och molvärk. Men nu dem senaste dagarna har jag mest bara haft ömma bröst och varit lite tröttare än vanligt. Än så länge inget illamående som tur är ;)

Hur känner ni er?

Kram 

• babymarie

Arba 35 år Värmland bf 7/8
    Ellenbmt 24 år Vingåker bf 4/8
    babymarie 22 år, Jönköping bf 23/8 - första barnet

• babymarie
    Lullaby skrev 2011-12-26 18:59:01 följande:
    Något fruktansvärt! Men de har börjat lugna ner sig och är "bara" ömma. Har tagit ut alla bommulsinlägg som oftast är med bh-arna nu för tiden och de är fortfarande försmå. Nu är dom så där snyggt fylliga som man önskar att de alltid ska vara *haha* Dessutom började de ömma mycket senare än vad de brukar när det bara varit mens på gång och så gick det inte över till BIM eller någon dag innan som brukligt.

Idag var jag på rean och köpte mig nya trosor! Alla andra jag har har sådär 4cm resår och det är inte bekvämt sen innan BIM, nu kissar jag något mer sällan ^^ köpte såna sömlösa och nån storlek större än vad jag drar ogravid. Görskönt! Så köpte jag 3 par mysisbyxor. Varav 2 av dem är såna med nervikt kant så dem kommer jag kunna ha hela grav tror jag utan att visa magen om man fäller upp kanten. Dem rekomenderar jag 149 kr styck nu på stadium. Annars 249. Har dem i knäkort på gymmet sen innan. Kvaliteten är jättebra! Så det är välplacerade pengar!

Och när jag kom hem så hade kärleken storstädat HELA huset. Inte för det var så illa innan. Men dammigt och så. Vi stökar inte ner så mkt när vi är två vuxna som sällan är hemma ;) Men dammråttorna lever egna liv!

När jag handlade mat blev jag nervös! Kände mig "klibbig" mellan benen... -ousch- och fick jätteont i magen. Så trodde något hemskt höll på att hända. Men sen fick jag tagit mig till toan och det var bara flytningar. Och sen kom förklaringen till magontet. Magen var ras! Men nu är den som vanligt. Trevlig upplevelse i affären! Är laktos men det kändes inte som det där och då. Men effekten var den samma. Flera som har problem med magen? Vad gör ni åt det? Tänkte fall det blev ett ihållande problem.. Fick köpt mig ingefär- och citron thé som jag hoppas ska funka när illamåendet gör sig påmint igen. Nu har det dock varit lugnt.

Ha en trevlig kväll alla rara! =)
    Vilka bra tips ;) känner redan nu att man vill ha lite slappare byxor. Allt sitter lite tajt. Men det beror nog mest på all julmat och godis =) haha!

Och vilken man du har som städar och fixar. Det är skönt att dem skämmer bort oss lite nu! Det förtjänar vi =)

Kan med känna mig lite orolig ibland när man känner sig lite fuktig mellan benen. Men de är ju vanligt med mer flytningar när man är gravid, så de är väl bara att vänja sig.

Ikväll ligger jag i soffan och kollar på film och myser. Och så pirrar det till i magen ibland, varje gång jag tänker på att jag har en lite plutt i magen =)

kram
  • babymarie
    Lullaby skrev 2011-12-26 20:05:10 följande:
    Förutom små känningar i tjejmagen helt sporadiskt och brösten så känner jag inget heller. Det med kass mage var första gången idag. Brösten går nog lite i dvala ett tag till sen efter att de vant sig vid hormonerna eller nåt sånt. För det är klar skillnad.

De mjukisarna är ändå snygga så att man helt klart kan ha dem vid många tillfällen! Kanske inte nyårsfesten eller så haha men annars så!

Ja det är tur vi har bra karlar som tar hand om oss! ;) Nu kom han naken från grovingången så kanske han förväntar sig belöning ^^ Har ni andra sexat sen ni fick +? Det har inte vi men det är ju inte så länge sen. Känns inte som man vågar än fall man skulle "skrämma" ut pyret. Kanske konstig hehe.
    Haha! Du är inte ensam om att känna så. Vi höll på som kaniner från mensen slut fram till jag plussade. Men sen dess har vi inte haft sex än. Men de ska väl inte va nån fara. Men de kommer nog kännas lite konstigt ;) haha!

Fast man kan ju inte hålla sig i 8 månader till utan att ha sex. För sen efter Bf så lär de ju inte bli oftare kanske ;) 
  • babymarie

Var med på hälsosamtal idag! Och det kändes lite onödigt då ja redan visste allt hon berättade innan. Men BM verkade jättetrevlig och hon berättade om teset man kan göra för att kolla fosterdiagnostiken. Ska ni göra det? Då skulle jag boka in en tid mellan vecka 11-13 för ultraljud och ta blodprov i v. 9 någonting. Så jag ska göra ett sådant test för säkerhetsskull. Inskrivningen blir den 7/2 så jag hoppas tiden dit går snabbt. Kan inte tänka på annat än bebisen och att jag hoppas att allt ska gå bra. Är så rädd för missfall =/ Men de är väl inte bra och gå runt och oroa sig i onödan!

• babymarie

Hoppas ni hade en bra kväll igår!
    Jag och sambon bestämde oss för att vara själva igår.
    Så vi lagade trerätters, jag drack alkoholfritt vin, spelade spel och kollade på fyrverkerierna. Jättemysigt och maten blev hur lyckad som helst.

När jag vakande idag tänkte jag att va skönt att man mår bra idag, när alla andra vaknar bakis.
    Men efter en god frukost börjar jag känna mig illamående och var tvungen att springa och kräkas. 
    Trodde jag hade turen att slippa illamående. Men icke!
    Det är väl bara att vänja sig antar jag. Så n blir de filmmys i soffan hela dagen lång =) 

Vad gör ni idag?

• babymarie

Usch, idag har varit en riktigt jobbig dag. Illamående hela dagen. så har knappt fått i mig någon mat. är i v.8 nu, så får hoppas att de försvinner snart. 

Behöver lite råd från er. Just nu går jag på ett vikariat i ett badhus på heltid som gäller fram till slutet av april. Där kommer jag hålla vattengympapass, massera, ha simskolan, en massa städ och starka medel. 
    Trivs inte alls bra på det jobbet, men det är ju som sagt ett jobb.

Nu i veckan blev jag erbjuden ett jobb i en butik, men då bara som timanställd  med minst 20h/veckan eller mer beroende på hur mycket jag behövs. Och jag vet att  med detta jobb kan jag jobba nästan hela tiden fram till BF i augusti. Tror jag kommer trivas mer på detta jobb, plus att jag kommer tjäna 1000kr/månad då jag inte behöver åka bil till jobbet.

Men saken är att om jag väljer att vara timanställd så kommer säkerligen min mammapeng bli lägre ämn på heltidsjobbet. Så nu vet jag inte hur jag ska göra!!!

Vad hade ni gjort???

• babymarie

Vecka 12 idag =) det går sakta men säkert framåt. Nu ser jag fram emot första UL den 13/2 så jag får se den lilla skatten för första gången =)

• babymarie

Ikväll ska min fästman och jag ut och äta gott och fira vår 1-åriga förlovningsdag.
    Och såklart ska vi fira vår lilla plutt som bor i min mage =) Kommer bli ett kanonår det här! 

Och det kommer bli ett bra år för er alla med =) försök inte att oroa er för mycket och njuuut av att ni blivit gravida, att ni kan få barn(vilket inte är en självklarhet för alla) och att den lilla växer för fullt för varje dag som går!

Hoppas ni får en mysig lördagkväll! KRAM 

• babymarie

Idag har jag varit på inskrivning(ÄNTLIGEN) 11+5 idag =) Alla prover var bra och det var kul att träffa barnmorskan igen. Men vägen dit var lite jobbig idag. Var tvungen att spy upp hela frukosten på vägen till mvc. Mitt i morgontrafiken. Pinsamt och riktigt äckligt. Trodde illamåendet hade gått över, men icke! Jaja! Så kan det gå =) Mår ni mycket illa fortfarande?

Längtar tills på måndag då det är dags för KUB och jag får se den lilla plutten för första gången =)

godisbit: vad härligt det låter! blir såå avundsjuk.

• babymarie
    mrsnoname skrev 2012-02-09 06:53:39 följande:
    12+0 idag, så en magisk gräns nådd. Men är mest nervös inför KUB på tisdag! Är det verkligen en bebis där inne?!
    Jag har med 12+0 idag =) och KUB på måndag. Känner mig lite nervös. Tänk om man bara inbillat sig, och det inte finns någon bebis där inne? Åh, kan det inte vara måndag NU!
  • babymarie

Jag har lite dåligt samvete idag. Har mått illa hela förmiddagen. Men när illamåendet väl gick över har jag mest bara ätit en massa onyttigt, för det är det enda jag är sugen på. Rostat bröd, semla, coca cola, delicatoboll och nu ikväll blir det bakpotatis och chips sen. Usch, stackars lilla bebis som bara för en massa skitmat! =/

Är det bara jag som får dåligt samvete för att man äter dålig mat? 

• babymarie
    Novalina skrev 2012-02-12 01:57:31 följande:
    Jag tolkar det som att din kropp nu behöver extra mkt fett och socker, för det är det ju just i de produkter du nämner.

Testa om du vill att byta ut dem mot nyttigare alternativ, iaf några av dem, så kanske du känner dej bättre och får mer ork med. För med sån mat åker ju blodsockret upp och ner i raketfart hela tiden, vilket får en att bli dåsig och trött och snart hungrig snabbt igen.
    tack för tipset ;) får hoppas jag blir sugen på nyttigheter snart igen. brukar aldrig äta såhär mycket skit! 
  • babymarie

Blev så glad igår då jag och min sambo lyssnade på hjärtljuden med vår angelsound. Först hittade vi ingenting mer än min egna puls, så precis när vi tänkte ge upp hittade vi det.

Ett dunkade litet hjärta som kan slå så snabbt. Häftigt! =) Känns härligt att få höra. Och imorgon är det dags för första UL =) ÄNTLIGEN ska jag få se vår bebis!

• babymarie

Stort grattis! då kommer du få mysa med din lilla söta bebis hela sommaren, medan vi andra får gå omkring med tjocka magar och bara längta!  Hoppas ni mår bra allihop! Kram

• babymarie

Bellatrixx - jag är i en liknande situation. Jobbar min sista dag imorgon på ett heltidsvik som tar slut.
    Tanken från början var att jag ska skriva in mig på arbetsförmedlingen de 2 månader som är kvar och få a-kassa under den tiden.

Men sen ringde ett extrajobb i en butik och fråga om jag kan hoppa in som extraanställd nu i sommar, och dum som jag var tackade jag ja och har nu fått en massa tider. Sambon tycker det är jättebra med extra inkomst. 
    Men jag har börjat på väldigt ont i rýggen och är väldigt trött. Känns inte så lockande att sitta långa pass i kassan eller bära upp en massa varor i hyllorna =/

Jag som hade sett fram emot 2 månaders vila och förberedelse inför det som ska komma.

Hur ska man göra? Ska man tacka nej till extrajobb? Det är så svårt! Man känner sig så lat, samtidigt som man känner att man behöver den vila man kan få! 

• babymarie

Jag väntar fortfarande! Bf den 28:e, så 3 dagar kvar idag. Hoppas jag slipper gå över tiden. Denna väntan gör mig galen ;)

• babymarie

BF idag, och inatt har jag haft en massa molvärk och förvärkar. Men nu på morgonen är dem helt borta =/ jag som trodde att h*n ville komma idag! Men det verkar inte så just nu. 

Ska i alla fall till barnmorskan idag på vanlig kontroll! Något att fördriva tiden med medan man väntar! 

• babymarie

Åh, jag känner mig helt deprimerad om dagarna. Vet inte vad jag ska sysselsätta mig med. Bf+1 idag och inga värkar så långt ögat kan nå =/ så de kan va en lååååååång väntan kvar.

Vad gör ni om dagarna allihop? Känns som jag bara slöar i soffan och kolla på en massa serier och så försöker jag gå en promenad varje dag. Men annars vet jag inte vad jag ska hitta på. Frysen är full, så baka kan jag inte göra heller =/ och alla skåp och alla fönster är rena och städade =) haha. Några förslag på vad man kan hitta på för att fördriva lite tid? 

• babymarie

Det blev aldrig någon sommarbebis. 03:01 den 1:a september kom lilla Juni till världen =) 3320g och 49 cm lång.
    Nu har vi precis kommit hem från BB och vi myser i soffan hela familjen. Kan man bli mycket lyckligare?! 

Svar på tråden Augustibebis 2012