Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

BinniBoo skrev 2011-12-20 10:16:16 följande:
    Med min son gick jag ner i vikt i början och började inte gå upp i vikt förrän i vecka 25.. sen gick jag bara upp 9 kg sammanlagt och dagen efter förlossningen hade jag gått ner 12 kg så jag vägde mindre än innan jag blev gravid.
    Haha det låter ju alldeles perfekt ju! Flört
    Jag slarvar inte med maten, äter som förut, varken mer eller mindre, kanske bara nån extra frukt. Har förstått att man inte behöver äta mer än så första trimestern. 
    Har dock ätstörningar med mig i bagaget och jag är inte rädd för de vanliga gravidkilona man drar på sig men jag är livrädd för att bli tjock hela jag. :/ Är det ego att tänka så? Kan inte rå för det.

• Augustimamman
    Gulli skrev 2011-12-20 10:22:39 följande:
    På tal om det här med vikter.
    Jag är väldigt liten och smal.
    Har vi någon mer som är som jag?

Jag får för mig att det kanske kommer att synas snabbare på mig men så kanske inte är fallet...(?)
    Min svägerska är väldigt liten och smal, då menar jag verkligen mini! Hon berättade för mig att hon var gravid när hon var i v 12 och då syntes en liten kula, fast jag hade inte uppfattat den som bebismage ifall hon inte sagt det. Hon fick visa utan tröja för att det skulle synas. Dock fick hon aldrig någon jättemage, tur det för vi skämtade om att då hade hon nog trillat framlänges eftersom hon i sig är så liten.
  • Augustimamman

Ari Gold: va skönt!! Grattis! :)

LundinEk: jag äter levaxin, har opererat bort nästan hela sköldkörteln. Hurså?

Har varit på hälsosamtal nu, ganska ospännande!

• Augustimamman

Arba: jag har ett par sjukdomar, trodde vi skulle prata om det men hon sa att det tar vi på inskrivningen. Lite besviken på det eftersom det fanns några frågetecken där.

• Augustimamman
    babyhummingbird skrev 2011-12-20 13:07:12 följande:
    Bullen85: Har ätit levaxin tidigare.. Men inte senaste två åren.. Jag gick och testade mina värden precis när jag fick reda på att jag var gravid.. På vårdcentralen, då sa dom att värdena var okej men att hon skulle skicka en remiss till sjukhuset. Idag.. (vecka 9) så ringer en läkare och meddelar att jag måste börja med mitt Levaxin idag, för att värdena ligger för lågt.. Så sa han att annars ökar risken för missfall. Blev besviken över att det tagit sån tid, men bättre sent än aldrig. Så nu måste jag ta blodprov var 4-6 vecka.
    Men saken är.. Nu är jag jätteorolig för missfall.. Har gjort VUL igår och allt så bra ut.. Men ändå orolig.. Så min fråga är om du vet hur mycket det kan påverka min graviditet? :/
    Tyvärr har jag inget svar på det. Min läkare har bara sagt att så länge värderna ligger inom ramarna så mår barnet bra. 
  • Augustimamman
    babyhummingbird skrev 2011-12-20 14:00:43 följande:
    Då får jag hålla tummarna för att värdena ändras snabbt, ska hämta ut medicinen idag!
    Jag tror inte det är någon fara under så kort tid. Som jag förstått så ökar risken om man går med dåliga värden en längre tid. 
  • Augustimamman
    FruFoxy skrev 2011-12-20 14:02:39 följande:
    Riktigt sugen på köttbullar, janson och rödbetssallad! Vad längtar ni efter på julbordet? Ska ni vara hemma eller resa bort? 
    Vi ska för första gången ever vara hemma och svärmor, svåger + sambo och mina päron kommer hit. Blir riktigt skönt att slippa stressa iväg nånstans i år!

iframtiden:
    Ja det kan de. 
    Sitter på X2000 nu, vet inte om det e åksjuka eller graviditeten, men känner mej för tillfället inte sugen på nånting. Vill istället spy ner hela kupén! Kräks

Men annars längtar jag efter den gravade laxen men näää det får man ju inte äta så det är nog köttbullarna, prinskorvarna och rödkål som jag kommer vilja ha mest av! :)
    Vi ska fira jul i England i år, min mamma bor strax utanför London. Blir hon och hennes sambo, min bror, svägerska och mitt  lille gudbarn som är 8 månader. Kommer bli skitsvårt att dölja detta. Mamma har köpt både mitt favoritvin och baileys för min skull. Dessutom valde jag gravad lax som mitt måste när hon frågade vad alla ville ha på julbordet (det var innan jag visste att jag var preggo). Sen blir det ostbricka på juldagen. Min bror tycker vi ska ta en öl på flygplatsen innan vi åker... Ja, ni, många hinder för en som vill dölja graviditeten alltså! Tyst
    Ska berätta för mamma på julaftonsmorgonen. Har köpt alkofritt vin som jag tar med mej. Tänkte hon kunde hjälpa mig smussla lite så kanske åtminstone jag kan hålla det hemligt för bror och respektive.
  • Augustimamman
    05091112 skrev 2011-12-20 21:26:36 följande:
    Jag sökte pga rädslan at tjag fått det när jag väntade min minsting, snacka om att läkaren skrattade åt mig
    Han var jättesnäll .
    Jag hade ätit mögelost på pizza utan att tänka på det och hade fått huvudvärk dagen efter
    SÅ han sa "stay away from chocolate" med världens smile.
    Kul att du stannar! Jag har inte varit inne och läst här sen i morse och redan har ni hunnit skriva tre nya sidor. Ja orkar inte alltid läsa ikapp och ibland orkar jag inte svara heller. Tycker det är kul att fler tillkommer i tråden, hoppas du känner dej välkommen, det lilla jag hunnit lära känna folket här inne så är alla härliga och välkomnande, har du blivit missad var det nog inte meningen.

Vilken vecka är du i? Jag vill med göra vul... Ska ringa efter jul och försöka få nåt bokat. 
  • Augustimamman

Finski: Välkommen och grattis! Jag fattar inte hur ni är så många som lyckas plussa så tidigt? Själv plussade jag 4+2 och två dagar tidigare testade jag också men då var det negativt.

IMC: Kul om du också har tvillingar i magen! :) Då är nog tvillingkvoten fylld i denna tråden snart! ;) 

• Augustimamman
    anneh skrev 2011-12-21 11:05:21 följande:
    Har varit på vul nu och såg ett litet hjärta slå! Laddar upp bild när jag kommer hem, fick med mig 2 bilder hem :) blev flyttad 1 dag, så är i 7+6 idag.
    Gud va härligt!! Ska nog minsann ta och försöka boka in ett vul jag med!!

Svar på tråden Augustibebis 2012