Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

mammsen skrev 2012-06-19 19:18:40 följande:
    INGENTING!! Men jag har iof inte delttagit i några tävlingar :/ Så tråkigt av mig.. Men grattis till alla roliga vinster!!
    Hehe ja då är det svårt o vinna också:) 
    Tack!  
  • tjockisbullen
    fru Elle skrev 2012-06-20 06:11:44 följande:
    Grattis till din lilla skrutt, ja tiden går verkligen fort ibland. Dock inte när jag var gravid för första gången, har nog aldrig varit med om långsammare veckor och månader. Men då var allt spännande och nytt.

Sonen blir 2 den 2 juli, blir kalas helgen innan födelsedagen och igår beställde jag de sista födelsedagspresenterna. Det kommer nya ord nu varje dag, så roligt. Han har varit helt ointresserad av pottan men nu när vi precis bytte blöja så sa han bajsa. Frågade om han ville sitta på pottan och det ville han, kom inget bajs men kiss. Hällde ut i toaletten och så fick han spola och vinka till det som försvann. Innan har han knappt suttit på pottan. Hade hoppats att vi kunde potträna nu i sommar. Dottern var blöjfri både dag och natt innan hon blev 2,5 år. Men det tror jag inte sonen kommer vara redo för.
    Tack så mycket:) 
    Vi hade också köpt en del presenter till vår skrutt men hon har redan fått de:)
    När fyller han år då? :)
    Min tjej blev blöjfri dagtid strax efter 2årsdagen men hon återgick sedan till blöja då vi var tvungna att flytta runt en del men nu äntligen har hon på eget initiativ blivit blöjfri igen:) Man måste verkligen se till om de själva är redo! 
  • tjockisbullen

OMG....
    Vi har varit iväg till Skärholmen för att beställa tårta, handla grejer till kalas på lördag samt maten till kalaset, det tog mer eller mindre HELA dagen. Lägg då till en halvtrött bångstyrig födelsedagstjej utan tålamod, värmen och det ständiga trycket längst ner i magen och ner mot ljumsken så har ni nu en TRÖTT mamma med SUPERONT i fötter, mage och rygg.....
    Men såklart min prinsessa är VÄRD ALLT och jag vill att hon ska få ett fint kalas på lördag även om jag såg att vädret skulle va sisådär!
    Nu står den på VILA för hela slanten och imorn så är det tvättstuga hela dagen så lär lida minst lika mkt då!!! 

• tjockisbullen

Känns som att min bebis sparkat mig på ganska snälla ställen faktiskt, aldrig sådär vid revbenen utan alltid i mitten av magen eller precis under revbenen lr hur man nu ska säga. Det värsta har varit när han fått in fullträffar på kissblåsan haha....
    Dottern däremot hon tryckte upp sin fot nästan precis under bröstkorgen väldigt hårt och obehagligt, det gjorde hon varje dag i princip till hon föddes:)  

• tjockisbullen
    livelovelaugh skrev 2012-06-21 12:41:19 följande:
    Vaginal förlossning blev det. Man var mer hands on och tog lactat prov (för att se så hon mådde bra) och vid det andra tillfället dom skulle göra det kom hon istället. Hon reder sig väl men tappar pulsen och gör dippar ibland men det är helt normalt när dom är såhär tidiga så hon har electroder som övervakar dygnet runt. Har ingen dator så kan inte lägga ut någon bild tyvärr men hon är väldigt söt. Ser inte prematur ut utan mer som man tagit en fullgången bebis och krympt den
    Stort grattis! Hoppas ni inte måste stanna där alltför länge, jag fick själv stanna en vecka på BB med tösen 09 första dagarna var ok men sedan ville man ju bara hem, kände mig nog lite fångad o uttråkad där haha men huvudsaken är förståss att lillen mår bra:) 
    Glad midsommar också! 
  • tjockisbullen

FAN FAN FAN!
    Jag som alltid bruka rosa min sambo men FAN SÅ ARG OCH BESVIKEN jag är nu!
    Vi beställde en 20 bitars tårta till kalaset imorgon som han skulle hämta SENAST 14 idag - för det första åkte han för sent hemifrån och så ringer han nu och säger att han tappat den i bussen för att han inte höll i den!
    VA FAAAAAAAAAAAAAAAN? Är det inte ganska logiskt om man har lagt flera hundra kr på en tårta och den är ganska stor att man HÅLLER DEN HELA VÄGEN I BUSSEN?
    Men neeeeeeeeeeeeeeeeeee ne man måste ju sitta o fippla med mobilen varje sekund man är ute.
    Nu är det för sent att köpa en ny, inte som att man ens har råd att lägga de pengarna på ÄNNU EN heller för den delen.....
    Vill bara gråta, det kalaset som skulle bli så perfekt för lilltjejen känns bara förstört nu:( 

• tjockisbullen

Godmorgon!

Idag står den på kalas, trots halvtaskigt väder och misslyckad tårta!!! :)

Usch vilken dröm jag hade inatt:(
    Drömde att jag var iväg på nästa TUL och att jag på något vis fick se en helt tydlig bild av hans ansikte, då säger jag: Åh men gud så söt han är varpå barnmorskan säger: Men han lever inte!
    Jag blir helt iskall och precis då vaknar jag!
    Fy så hemskt det var! Tur att jag har känt honom böka runt därinne! 

Svar på tråden Augustibebis 2012