• Naimisen

Augustibebis 2012

FruFoxy- Hoppas du får en fin 4e förlossning. Alla förtjänar de.
    Låter inte alls kul med akutsnitt och vändningsförsök.

• Naimisen

Nyköpings- Håller tummarna för att de inte är någon fara med bebis.
    Skönt att få göra något med familjen!

Akutsnitt var de ja var mest nervös för sist, självklart finns de kvar som ett orosmoment.

För mig är målet att föda inne på förlossningen, inte hemma och inte någon annanstans heller.
    Sonen föddes hemma då vi inte hann in och ambulansen hann inte dyka upp heller

• Naimisen

Elle- De sägs ju att de ska gå snabbare med 2an. Därav är ja nervös. Från att ha regelbundna värkar på 4-5 min mellan(då ringde jag fl och dom bad oss avvakta) tog de 40 min. Så badrummet blev mitt förlossningsrum.

• Naimisen

Elle- Ja de är ju också ett orosmoment. Som tur är har vi ganska många vänner som bor i samma område som vi och de känns skönt. Är nog mindre sugen på att dra med honom in till FL

• Naimisen

Godmorgon! Idag är ja hemma med en sjuk son. Även jag är sjuk denna gång, men hade tvingat mig iväg till jobbet ändå om ja kunnat.
    Visst är de så att slemhinnorna är känsligare nu under graviditeten? Kom lite blod när jag snöt mig.

• Naimisen

Nyköpings- Kan du inte få komma in på gynakuten och kolla?

• Naimisen

Jordgubbsylt- Va ja fick höra så får inte förstaföderskor komma in förän 2-3 mins mellanrum, och sen nästa gång 4-5 min.
    Men de går ju verkligen olika fort för alla.

Avokado- Hoppas de inte är någon fara. Har du bokat tid för vul? Ring till sjukvårdsupplysningen om du känner dig orolig. Dom kanske tycker du ska åka in på gyn.akuten

• Naimisen

Vecka 7 (6+0) idag! Om lika lång tid så är v12 passerad och kub är gjort :)

• Naimisen

MrsA- Har för mig att de optimala är v 12+1-12+4

• Naimisen

Sommar- Man kände sig ganska chockad direkt efter. Men eftersom allt gick så bra så ser vi de mer som en otrolig upplevelse som vi gått igenom och klarat av helt själva.
    Så fr.o.m. Juli blir de inga längre resor för oss och bb-väskan får följa med överallt.

Svar på tråden Augustibebis 2012