• Kampis

Augustibebis 2012

Vår dotter döpte benisen i magen till Kalle direkt, fråga mig inte vart hon fick det ifrån ! Nu är det ju antagligen en lillasyster och detverkar ha sjunkit in nu. Hon pratar om/med sin lillasyster, klappar på magen och sjunger för henne :).
    Ikväll satt vi och tittade på hennes bebisbilder , supermysigt!!

Vi har börjat prata om att göra ett extra UL, vi tyckte bilden han frös på könet var riktigt dålig båda två vå vi vågar inte riktigt tro på att det garanterat (jaja aldrig är det säkert) är en tjej. Nån som vet vad det kostar att göra ett extra?Som ett vanligt läkarbesök?     

• Kampis
    fru Elle skrev 2012-04-01 22:50:08 följande:
    Kampis; gjorde köns-UL med dottern 2008 och då kostade det 500 kr om jag inte minns fel. Med de andra två har vi fått veta redan på RUL. Kan nog vara lite olika beroende på var du bor.
    Jo vi fick svar på RUL at det antagligen va en flicka, men varker jag eller sambon känner oss säkra då bilden var dålig. Hade vart rätt skönt att kolla en gång till så det är mer säkert.
  • Kampis

Det är nog samma man som vi hade och jag har hört precis som du, att han säger 95% till typ alla.
    I vårt fall sa han att det var svårt att se och i nästa andetag 95%. Därför känns det lite osäkert...

Jag hade lätt frågat nästa gång ni ska dit :)    

• Kampis

Den där skötbädden ser ju inte så stor ut sen ser ju kanterna inte ut att kunna fällas ner? Då går den väl inte använda så länge? Nej då har jag hellre en vanlig med en tunn madrass till :)

• Kampis

Jag vann en mam-flsaka i en tävling på FB idag! Helt sjukt jag har vad jag mins aldrig vunnit nån tävling.

• Kampis

huuuu jag är skapligt irriterad på min sambo just nu...

I förrgår skulle vi åka till stan och han skulle göra ett ärende först som skulle ta en timme. Under tiden gjorde jag i ordning mig och dottern och väntade. Efter en och en halv timme ringde jag och frågade vart han var, jo då hade han fastnat hos sin pappa och pratade. Fick höra att jag pressade honomn när jag sa att vi väntade ju.. det skulle ta en timme till.

Efter ytterligare två timmar kom han hem, Alltså ärendet som skulle ta en timme tog tre... SUCK. Och det var jag som överreagerade och var löjlig som blev arg.

Nu ikväll skulle han åka och hämta virke, 2 m mil bort. Det skulle också ta runt en timme. Han åkte vid 19.3+- Nu vid 22 ringde jag och var orolig - då hade han inte börjat lassa där än. 

Åh vad han är billig just nu.  

• Kampis

Mycket gravidhormoner ;) Önsar dock bara han kunde ha ett uns förstålse för det, hade suttit fint just nu ;)

• Kampis
    astro skrev 2012-04-04 23:04:49 följande:
    Förstår att du är irriterad. Brukar han alltid vara tidsoptimist eller är det  något som han utvecklat nu?

Så här illa brukar det inte vara, och särsilt inte två dagar i rad (var visst igår också om jag på). Man blir ju orolig (för både det ena och det andra, särskilt i detta tillståndet) när man inte hör nåt.. Normalt är jag inte alls paranoid men sen jag blev gravid får jag för mig hela tiden att han har nåt fuffens för sig.. tom jag tycker att jag är skitlöjlig men jag kan ju inte hjälpa vad jag känner heller....
Svar på tråden Augustibebis 2012