Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Gott nytt alla!

Vi firar hemma, har handlat lite gott och ska skåla i Pommac. Vi har även tvättstugan ikväll. Party party... :P

• Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-01-01 22:49:19 följande:
    Jag har inte så värst mycket symtom. Lite halsbränna, trötthet och illamående som kommer och går och förhöjsbasaltemp som märks av på kvällarna mest :) Svullnaden på magen har lagt sig lite. Går in i vecka 10 på tisdag! Snaaaaaart kan man pusta ut :) 
    Har du fått bekräftat att du är gravid nu?
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-01-02 11:26:28 följande:
    Var på ett, vad vi trodde att vi skulle göra, KUB test som visade sig att det inte gick att göra då jag är i vecka 8+5,
    fick ingen mens så vi visste inte riktigt hur långt det var gånget. Så nytt BF blir i början utav augusti. Allt såg bra ut men lite snopen blev man allt, hihi! Så jag hoppas nu jag kan vara med i denna tråd istället? Skrattande

Hoppas alla mår bra och haft en bra nyårshelg :)
    Välkommen hit!
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-01-02 13:25:50 följande:
    Jaa, det har jag fått. :) gjorde ett test hemma och det var positivt :) 
    Va skönt för dig, då kan du släppa det i alla fall. Har du/ni fått inskrivningstid till MVC redan? Och om din UM bara viftar bort dig tidigare tycker jag att du/ni ska strunta i att ha kontakt med dem.
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-01-02 13:39:52 följande:
    Näe, jag tycker att dem är inte så på UM här. Bara för att jag fick ett negativt där så betyder det att jag inte är gravid enligt dem. Men jag har inte vart där på nästan 2 år och då var det förra gången jag var gravid.. Då jag uppsökte hjälp för att mensen inte kom och då visade det att jag var gravid. Men jag gjorde abort då. Och nu uppsökte jag hjälp där för att mensen inte hade kommit. Men då fick jag till svar att jag skulle komma tillbaka efter 6 månader om mensen inte hade kommit igång. 

Jag blir så arg när alla tror att UMs gravtester är så jäkla säkra av sig. Min mor tror inte på att tester kan visa negativt även om man är gravid. Det var som förra gången jag var gravid att jag bara visste att det var något som inte stämde och så är det även denna gång. Undra vad min mor säger när hon har fel? Hon är lite emot detta och sa direkt att hon skulle tvinga mig till en abort. Men hon lugnade ner sig sen! 
    Jag tycker du ska fastställa hur långt gången du är osv. hos MVC. Oftast när tester är negativa så beror det på att man har låga hormonnivåer eller att man är tidig i graviditeten. Men eftersom du plussat hemma så är det kanske svårt att veta hur du ligger? Jag tror att de tester som används hos BM, UM är ganska känsliga. Om inte annat så få du ett mer exakt datum och även se hur den lilla ligger till. Solig

Hur ska du göra med skola osv? Om du inte har något emot att jag frågar. Du beskriver själv att du har viljan osv, så jag blir nyfiken på din master plan. Glad
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-02 15:24:05 följande:
    Jag tycker att molvärken kommer med illamåendet och vice versa. Någon fler som känner så,
    Ja. Nu har jag inte så ont som jag hade första gången, men däremot kan jag verkligen märka det på mitt eget humör. De dagar jag är extra hormonig och lynnig mår jag sämre, dagar då allt är frid och fröjd i huvudet mår jag bra. :) Ganska intressant.
  • Stövelkatten

Förra gången visste jag inte könet i förväg, men var övertygad om att det var just en pojke. Denna gången vill vi dock veta, tror det kan underlätta att känna det verkligare innan, och på så sätt hjälpa till med anknytning osv. (Blev väldigt deprimerad förra gången, och missade totalt hela lyckan med att ha en nyfödd.)

Om de ser könet på RUL. Annars tror jag faktiskt att vi bokar ett köns-UL.

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-03 09:40:13 följande:
    Vi tog inte reda på könet förra gången. Det var så mysigt att spekulera och min magkänsla var fel då jag trodde det var en pojke. Vid kejsarsnittet och med barnet på bröstet frågade sköterskan mig om det var en pojke eller flicka. Då slog det mig att jag inte visste, men för mig var det helt obetydligt. Barnet i mina armar var det vackraste i hela världen, verkade friskt och välmående. Vilket kön spelade liksom ingen roll i det läget. Hon var min!

Så även denna gång kommer vi spekulera hej vilt.

Ni som tänker att det underlättar vid inredning av barnkammaren, färg på barnvagn och kläder osv. Vill man inte ha så könsneutralt som möjligt för ev. fler barn? Inredningen går ju fixa i efterhand ;)

Vad gäller namnet så kan man ju alltid ha två namnlistor. Sedan är det ändå inte säkert att man tycker de namn man valt innan faktiskt passar.
    Oavsett om vi vet kön eller inte så kommer vi varken inreda efter kön, eller bestämma namn i förväg. Det förstnämnda för att det känns väldigt irrelevant (vad är tjej/kill-rum?) och det andra för att det helt beror på vad ungen ser ut att heta när den väl är här.
    Det handlar helt enkelt om anknytning. Ja, och om nyfikenhet, förståss. :D
  • Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-03 16:37:46 följande:
    Ni som varit på inskrivning, följde era män med? Min jobbar den dagen jag fått tid. Funderar på om det är värt för honom att kompa ut tidigare eller om det ändå bara är massa prover som han inte behöver va med på.
    Ja, han var med. Lika mycket hans barn och ganska mycket han som förstagångsförälder vill ha koll på. Däremot kommer han inte vara med på alla rutinbesök senare, då mäter man ju ändå bara magen och sånt. Nästa gång blir RUL och sen första rutinbesöket eftersom vi kommer lyssna på hjärtat då. Sen blir det nog inte så mycket mer, om han inte känner att han vill fråga något speciellt förstås.
  • Stövelkatten

Jag drömmer om en Bugaboo Cameleon, begad. Men sen finns det så himla många praktiska, men jag tror att det passar våra behov bäst. Sen verkar de ju tämligen lätta att sy ny klädsel till, det gillar jag!

Svar på tråden Augustibebis 2012