• 05091112

Augustibebis 2012

Oj dooop, mysigt!
    Vi har alltid haft sommardop, sådär äckligt svettiga dagar. Så jag ser fram emot ett höst/vinter så man inte plaskar omkring i kyrkan

Mina barn är födda i mars och april så jag har aldrig gått gravid under sommaren förutom då i början och det räknas knappt för man mår som FAN rent ut sagt.

Ska bli mysigt med mage i sommar =)

• 05091112

Vet ni vet ni vet ni?!
    Jag har hela eftermiddagen funderat på varför jag kunde trycka i mig tre fiberrost .
    Och det MÅSTE vara pga postafenen jag tog vid middags.
    Så det blir apoteket imorron, tjoho!

Min äldsta kallar bebisen för "han" redan  

• 05091112

Hej tjejer!
    Jag har en undran, är det någon här inne som varit gravid medans ni ammat?

Vi var på TEDDY idag och sköterskan sa att när hon blev gravid (många år sen dock) så hade barnmorskan sagt åt henne att sluta amma för det tar all näring från fostret?

Låter jätteknäppt ju :S 

• 05091112
    3apåGång skrev 2012-01-14 09:26:00 följande:
    Jag ammade nu då jag blev gravid, i och för sig bara en gång per natt men ändå. Jag har både läst och hört av bm att det ska vara helt ok. Kanske att man kan äta nån macka extra och tänka på att dricka bara.
    Okej ja det låter ju logiskt.
    astro skrev 2012-01-13 23:59:39 följande:
    alla säger olika.

Jag ammade fortfarande Dex när jag blev gravid med Bella. Min BM sa att det var ok fast att jag måste sluta innan bebisen kom för mjölken skulle inte räcka.

Jag läste på om tandemamning och bildade mig en egen uppfattning.

Dex (3) tar fortfarande en och annan slurk, jag ammar Bella (snart året), är gravid, mår utmärkt. Fick inga dåliga värden när jag ammade Bella heller. 
    Jag läste en del om tandemamning med för någon vecka sen och det verkade ju supersmart, framförallt när jag har en historia av att början med amning för varje barn har varit ett rent helvete. 

Ammade du båda när den nya var nyfödd och det funkade?
  • 05091112
    Kampis skrev 2012-01-15 10:47:48 följande:
    Sist kände jag bebisen i v 21 eller 22, kommer inte ihåg.

Men det finns lite knep för att känna tidigare: 
    Ligg på soffan och lägg fjärrkontrollen på magen, när bebisen rör sig rör sig fjärkontrollen också även om det inte känns i magen.

Ligg på mage.    
    Haha va?
    Gör jag så så skuttar magen pga min puls  
  • 05091112
    Kampis skrev 2012-01-15 11:00:23 följande:

058..... haha jo men sen blir det liksom  rörelser som inte är pulsen, då är det bebisen ;)

Jag fattar vad du menar
    Men det kommer , eller för mig, lite senare i graviditeten. Det är sjukt häftigt.

Jag har alltid haft moderkakan i framvägg så jag hoppas på en i bakvägg nu, se om det blir någon skillnad  
  • 05091112

Det låter som foglossning, så kände jag iallafall. Gör fortfarande vetinte om det är pga nya bebisen eller sen förra graviditeten för det tog jäääkligt lång tid för det att försvinna och jag vet som sagt inte om det gjorde det helt.

Well well, jag funderade på en sak.
    Tror ni man kan fråga barnmorskan under ultraljudet om hon vill visa där vid könet så vi själva kan se?
    Vi är så kluvna gällande om vi ska ta reda på det eller ej och vi har gjort väldigt många ultraljud så det hade ju varit kul att gissat själv  

• 05091112

Hej tjejer..
    Nu mår jag inte alls bra.
    Kan inte äta någonting och vill bara sova hela hela tiden.
    Inatt kom första kräket också, på tom mage.
    Kommer nog inte hänga vid daTORN SÅ mkt på ett tag nu.

Ha det bra! 

• 05091112

HEj tjejer!
    Man hinner ju inte med , sören vad ni skriver!!!

Har åkt på min 2a feteförkylning på 4 veckor.
    Vågen visar -4 kg, känns skitbra.

Och så har vi inskrivning på fredag, konstigt att det sker så tidigt som 9+2 men men då får vi iaf ett datum för UL

Och så har jag givetviiiis gått och kärat  ner mig i Donkeyn

• 05091112

Jag hade ju svårt o välja för BOZZEN var ju såååå jhäkla mycket billigare.
    Så vi var i barnvagnsaffären och snackade med säljaren och jag frågade om den och hon blev så upprörd för den vagnen har tydligen bara varit SKIT . De sålde EN som de fick reklmaera och sen kom tillverkarna och hämtade de vagnar de hade i butiken.

Så nu har vi i princip inget val, det måste bli donkeyn.VI köper den som singelvagn först och sen köper till extra sitt senare, när bebis kommit eller inte det vet vi inte än.

Någon annan som har eller ska ha en donkey? 

Svar på tråden Augustibebis 2012