Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Förra graviditeten hörde han jättetydligt, nu har vi inte testat ännu. Minns att han tyckte det var jätte häftigt och att det blev lite mer verkligt för honom. Vi var nog längre gångna då när han började lyssna.

Jag känner massa buffar varje dag men så i lördags när jag hade händerna på magen kände jag något benigt. Så häftigt, kändes så tydligt. Var nog en fot eller knä eller nått sånt

• TheMaraja
    fransyskan skrev 2012-04-23 10:45:47 följande:
    Någon som sammsovit med en Snuggle Nest? Vet inte riktigt om jag vågar, men tänkte att den kan ju alltid vara bra till blöjbyten och som en rese-säng eller liknanade
    Vi hade snuggel nest i början, ett som min mamma hade sytt åt oss. Jag tyckte det var jätteskönt att ha. Vi sam sov fram tills att min dotter var 11 månader ungefär men just den första tiden tyckte jag det var jätteskönt att hon hade sitt egna lilla ställe i sängen för dom är ju så små. Men sen var det också jättebra att ha i vardagsrummet att sova middag i och så. När hon var så där nyfödd så la jag den bara på soffan så sov hon där
  • TheMaraja
    DetGodaLivet skrev 2012-04-23 11:08:11 följande:
    Jag har också köpt ett snuggle nest. Vet inte hur mycket vi kommer att samsova (har barnsängen precis kant-i-kant med vuxensängen och i samma höjd så det känns nära ändå).

Men min lillpojk somnade ofta i vår stora breda soffa på dagtid när jag ammade och sov sedan bäst om han fick ligga kvar där, och blev alltid orolig att han skulle rulla ur. Så till det tänkte jag att snugglenest kunde vara bra att putta upp bebin i så den ligger tryggt- Även bra vid resor, eller besök där man kanske lägger ifrån sig babyn att sova på någon vuxensäng så som det ofta blir. 

För 50 spänn kan jag chansa på att det kan vara bra att ha i alla fall. Anars får jag väl kränga det vidare.
    Ja men precis, även om man inte använder det i sängen så är det toppen att ha faktiskt. Speciellt när det är så billigt och man fyndat ett då behöver man ju inte fundera så mycket.
  • TheMaraja
    Naimis skrev 2012-04-23 11:17:36 följande:
    Hade faktiskt tänkt att beställa därifrån.
    Samma här
  • TheMaraja
    fransyskan skrev 2012-04-23 11:13:07 följande:
    Oj, jag vill också ha en mamma som kan sy! Hade den hårda kanter då? Det där med soffan lät bra, men jag oroar mig för att katten ska tycka att "nästet" (samt den varma klumpen som sover i "nästet" :P) blir en bra kattbäd...
    Nej den hade mjuka kanter, kanske egentligen heter något annat då. Jag oroade mig också för katten i början, men hon nosade bara lite försiktigt då och då och gjorde inga direkta närmanden. Dock älskar hon att sova i sängen när lilltjejen inte var där

Vår såg mer ut så här: www.familjenbergstrom.com/Samlaren/
  • TheMaraja

Jag köpte de billigaste kuddarna på ikea, kostade typ 7 kr styck och stoppade med och sen tog jag skumgummi i bottenplattan. Det blev jättebra.

fransyskan skrev 2012-04-23 12:00:24 följande:
    Nämen oj, sådana ser faktiskt betydligt bekvämare ut än den jag har!

Dom har verkligen kattfobi i Frankrike så vi har fått höra mycket om att vi kanske borde hitta ett annat hem åt katten... det är allt från att den skulle ligga ihjäl barnet till att den skulle tugga på läpparna pga mjölksmak/doft! (Det första har man ju hört i Sverige också, men aldrig att katten skulle käka upp barnet... :P)
    Ha ha, jag tror inte katten börjar käka upp barnet har aldrig hört om det. Vi gjorde oss av med en av våra katter, han sov alltid i vår säng och jag vaknade ofta av att han kom och la sig på mitt ansikte. Så där kändes det bra att lämna bort honom. Han flyttade ut på en bondgård så han kunde nog inte få det så mycket bättre.
    DetGodaLivet skrev 2012-04-23 12:03:12 följande:
    Vårt babynest ser ut tyg såhära...

babyproffsengbg.jetshop.se/babyprotector-p-33...

Och skötbordet typ såhära (fast med gallerkorgar inte klädda)...

babyproffsengbg.jetshop.se/golvskotbord-p-592...

(fast för 50 resp. 150 spänn då)   

Å vilket bra skötbord! Ser väldigt praktiskt ut.
  • TheMaraja
    Albasmamma skrev 2012-04-23 15:59:34 följande:
    Tack ska ni ha, ja jag har svarat tillbaka att jag komme ta ut fp i så fall. Tycker bara det är så irriterande att de bara vill ändra min semester medas de andra får beviljat sina fem veckor som de sökt!
    Heja bra gjort Tur att man har vissa fördelar ibland som gravid
  • TheMaraja
    Stövelkatten skrev 2012-04-23 15:23:40 följande:
    Så, efter ett mindre sammanbrott hos läkaren är jag nu sjukskriven till föräldraledigheten börjar. Känns skönt, men såklart jobbigt att jag bröt ihop framför en helt främmande människa. Då både läkaren på förlossningen och min BM pratat om heltidssjukskrivning som en självklarhet, och denna läkare nu började besöket med "jag kan inte sjukskriva dig på heltid" så bröt alla oro inför detta fram.
    Såg framför mig hur jag skulle gå sönder av stress om jag skulle fortsätta jobba, även om jag skulle gå ner i tid. (innebär i praktiken mer jobb på kortare tid, inte alls mindre stress)

Så, läkaren skrev ett sjukintyg i alla fall, när hon hörde alla delar om stressen, men det känns nu ändå ganska jobbigt. Känns som att jag fuskar på något sätt? Eller är klen.

Nåja, nu är det gjort och nu ska jag ta hand om mig själv både fysiskt och mentalt. Ingen mer stress! Jag försöker komma på ett bra mantra för när jag blir upprörd över skitsaker, har ni några förslag?

7ehimlen- min farmor var mig väldigt nära också, och jag hade nog nästan exploderat av lycka och saknad i din situation. Så fint!
    Jag tycker inte alls du är klen eller fuskar . Tycker det är skönt att vi har möjlighet att kunna bli sjukskrivna om det behövs. För jag menar att man själv mår bra och att bebisen mår bra är ju sååå mycket viktigare än att man är "duktig flicka" som klarar av allt.
  • TheMaraja

Blä jag tror jag har fått bihåleinflammation . Har så sjukt ont i bihålorna. Förra torsdagen fick jag ont i halsen, sen kom dottern hem från dagis med magsjuka i fredags och smittade hela familjen innan vi blev sjuka igen på måndagen med snuva och hosta. Hostan sitter kvar både hos mig och Iris och nu har jag fått galet ont i bihålorna. Verkar när man läser om det som att det är bara att vänta ut det. Någon som har några bra husmors tips!?

Svar på tråden Augustibebis 2012