Stövelkatten skrev 2012-04-23 15:23:40 följande:
Så, efter ett mindre sammanbrott hos läkaren är jag nu sjukskriven till föräldraledigheten börjar. Känns skönt, men såklart jobbigt att jag bröt ihop framför en helt främmande människa. Då både läkaren på förlossningen och min BM pratat om heltidssjukskrivning som en självklarhet, och denna läkare nu började besöket med "jag kan inte sjukskriva dig på heltid" så bröt alla oro inför detta fram.
Såg framför mig hur jag skulle gå sönder av stress om jag skulle fortsätta jobba, även om jag skulle gå ner i tid. (innebär i praktiken mer jobb på kortare tid, inte alls mindre stress)
Så, läkaren skrev ett sjukintyg i alla fall, när hon hörde alla delar om stressen, men det känns nu ändå ganska jobbigt. Känns som att jag fuskar på något sätt? Eller är klen.
Nåja, nu är det gjort och nu ska jag ta hand om mig själv både fysiskt och mentalt. Ingen mer stress! Jag försöker komma på ett bra mantra för när jag blir upprörd över skitsaker, har ni några förslag?
7ehimlen- min farmor var mig väldigt nära också, och jag hade nog nästan exploderat av lycka och saknad i din situation. Så fint!

Jag tycker inte alls du är klen eller fuskar

. Tycker det är skönt att vi har möjlighet att kunna bli sjukskrivna om det behövs. För jag menar att man själv mår bra och att bebisen mår bra är ju sååå mycket viktigare än att man är "duktig flicka" som klarar av allt.