Mamma070912 skrev 2012-04-20 21:12:51 följande:
Hej alla rara! Gud va ni skriver
Är man ansluten till handels så ska man också få 10% av arbetsgivaren i samband med att man går hem. Tyvärr är min chef helt puckad när det gäller sådana här frågor så det har jag aldrig fått... Jag vet att jag har rätt till det men jag orkar helt enkelt inte ta fighten... När jag gick hem med första barnet frågade jag efter min semester-ersättning som man också har rätt att få ut som föräldraledig. Det höll på att sluta i slagsmål, typ... Med andra barnet sa jag inget och fick inget heller. (Jag fick pengar första gången). Det är en stooor eftergift jag får ta för att behålla jobbet. Trivs med arbetet men papper och pengar är inget man kan prata med min chef om. Hur dumt är inte det?...
Sf måttet: Jag hade 23 cm vid v 24 med båda de första barnen och det var strax under kurvan tror jag. Sen blev det längre och längre under kurvan för varje koll, så jag fick också gå på tullväxt ul. Båda kom ut normalsmå. En del föder mindre barn

Och sen så är det nog väldigt lätt att mäta någon cm "fel".
I vår kommun erbjuds bara första gångs föräldrar att gå föräldrakurs. Lite synd, man vill ju gärna träffa de andra blivande som ligger ganska lika
Har en fråga som jag knappt vågar ställa... Är det någon som dricker alkoholfritt vin el öl? Jag gör det själv och har inte tänkt så mycket på det, men det slog mig häromsistens att det är ju ändå 0,5% alkohol. Är ganska övertygad om att det inte gör någon skada, men hur resonerar ni?
Jodå... alkoholfri öl vid festliga tillfällen, men jag tar bara EN...