Augustibebis 2012
Min skitvecka forstätter...
Vet inte om vi mätar järnvärdet på samma sätt här -- mina papper säger i alla fall 9.0g/100ml för hemoglobin och 6ng/ml för ferritin och jag fick en riktigt "utskällning" av personalen på labbet. Jag skulle till apoteket på en gång och hämta ut järntabletter och sedan skulle doktorn imorgon (så idag) antagligen ge mig en spruta med järn...?
Någon som är bra på sånt här? Jag äter massor med grönsaker (alla olika "färger") och bönor minst en gång per dag. (Ofta till frukost.) Kött/fisk sammanlagt kanske tre till fem gånger per vecka. Sedan blir det absolut onyttigheter som en muffin eller chokladbit, men jag tycker att jag oftast väljer det nyttiga alternativet och jag fattar inte alls hur jag kan ha en sådan järnbrist att jag måste ha en spruta???
@ Bubbs och alla andra som förlorat "vänner" pga graviditet... usch, vad sorligt. Jag tror och hoppas dock att ni hittar nya vänner som delar de livsmål, värderingar och intressen som ni har idag. Jag har märkt att min vänskapskrets har skiftat; vissa som jag umgåtts mycket med har helt slutat höra av sig medans andra som jag knappt kännt innan har blivit mycket varmare och trevligare.
Vi får komma ihåg att det är vi, som från deras perspektiv, har "förändrats".

)