• A R

Augustibebis 2012

astro skrev 2012-05-24 09:20:36 följande:
    Hallonbladste (alltså från hälsokosten, rena blad ska det vara och inte te med hallon i) innehåller oxytocin, som ökar livmoderns sammandragningar och enl spridda uppgifter ska göra förlossningen lättare, hjälpa amningen igång och förbättra återhämtningen.

Att jag är försiktig är antagligen onödigt, men det finns riskrapporter ang sjukvårdens användning av just oxytocin (som värkstimulerande dropp, vanligen) efter tidigare snitt. Nu är det säkert avsevärt större mängder än i hallonbladsteet, men i alla fall.
    Aha, tack informationen.
    Betyder det att men ev. kan få igång förlossningen tidigare då?

• A R
    natlup skrev 2012-05-24 14:56:41 följande:
    Jag har så ont i fogarna och ryggen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ser inte fram emot att gå hem heller då vi måste ta 50 trappsteg upp för att komma till tunnelbannan..

Förlåt var bara tvungen att skriva av mig
    Usch, jobbigt.

Själv har jag varit hos sjukgymnasten idag igen, fogarna gör mer och mer ont.
    Får både akupunktur och tens och ska gå två gånger/vecka ett tag framöver. 
    Idag gjorde en av nålarna såååå ont, känner mig redan nervös för nästa besök : (

Fru Elle, bra lista, den är nu kopierad!

Har fått begär på glass men idag sk jag stå emot, har gjort en drink på juice frysta jordgubbar och mynta istället känns lite nyttigare och samtidigt svalkande i denna hetta.
  • A R

Jag har ärvt mammakläder av min svägerska och hon måste älska shorts för nu har jag fyra stycken :) har en del kjolar och klänningar som jag kan ha också. Både mammakläder och vanliga (typ omlott) På fötterna har jag sandaler när det är så här varmt. Har ett par snygga och bekväma sandaler som är säkert fyra-fem år och lagade men jag älskar dem :)

• A R
    Bellatrixx, ja det är en lyx att få ärva så mycket mammakläder, jag är jätteglad för det. Har till och med mammanattlinne : ) Sandalerna är från Camper ett skomärke som har både snygga och sköna skor tycker jag, och de håller tydligen i många år! 

Hej Tjej snart 22 och välkommen till oss, bara roligt att vi blir fler här!  
  • A R

Godmorgon och grattis på födelsedagen mrnoname!
    Angelica, vad skönt att det går bra för er! Och visst ska du hänga kvar här med oss!

Ligger i sängen på ett hotell, är på klassresa med min son som går i sexan. Ni kanske så på nyheterna i går om tågkaoset i Sthlm. Fem och en halv timme fick vi vänta. Vid ett par tillfällen fanns det tåg som skulle gå om bara någon minut så det var bara att springa. Har inte sprungit alls sedan början av graviditeten men det gick tydligen bra :) Det var en väldigt lång dag och jag skulle verkligen behöva stödstrumpor idag.
    Nu vankas set hotellfrukost och jag ska nog smyga ner innan 26st 99:or dyker upp i matsalen :)

• A R

Jag har mycket sammandragningar idag och "mensvärk" men är inte orolig då det släpper och känns som vanligt emellanåt.

Jag har lite kvar att fixa med men tänkte ta tag i det efter helgen då vi har storkalas för maken som fyllt 40 och jag ska fixa mat till drygt 50 gäster. 
    Jag fick ytterligare en laddning saker av min svägerska så nu har jag en babykorg, bärsele, sängkläder, filtar skötväska och en massa kläder i blandade storlekar. Jag lämnade allt på landet tills efter helgen och då ska det fixas : ) Vi har redan spjälsäng till landet och babyskydd till bilen. Barnvagnen är inköpt (begagnad). Tror jag kommer att få en babysitter också så jag vet inte riktigt om det är så mycket mer att handla, mest bara att fräscha upp sakerna vi fått. Det som jag har mest av är nappar! Köpte några när vi var i NY har fått några i gratispaket och dessutom har sonen köpt några nappar som han gillade, tänk om inte bebben vill ha napp!

BB-väskan kommer jag nog inte packa än på ett tag eftersom jag har BF först i slutet av augusti.

FK regler känns som en djungel ibland men jag tycker att jag fått bra hjälp när jag ringt och pratat med dem. 
    Har haft en egen handläggare tidigare då min son var sjuk och hon var toppen. Bara en person som hade hand om våra ärenden och hade dessutom direkt.nr. till henne.  
    Nu väntar jag på att de ska bedöma min sjukskrivning och undrar vad man gör om man får avslag. Då blir man ju utan ersättning och lön ett tag. Hur har det fungerat för er? Hur lång tid tar det innan bedömningen gjorts?

• A R

Godmorgon tjejer!
    Är lite oaktiv här nu men jag läser allt. Maken har 40-års fest på lördag och vi fixar allt själva så det är lite att stå i varför jag är lite frånvarande här nu. Nu har jag insett att jag måste ta mer pauser för i natt har jag knappt sovit något p.g.a. smärta i bäckenet. Har plockat fram bältet som jag hoppas ska hjälpa lite och i morgon ska jag till sjukgymnasten igen för att få akupunktur och tens igen. Jag beställde mitt paket från kronan går ock tänkte hämta ut det idag, nyfiken på vad det innehåller. 

Ha en bra dag allihopa! 

• A R

Nu har jag läst ikapp sedan i fredags, vad flitiga ni varit på at skriva!

Börjar återhämta mig efter helgens kalas och det känns skönt med några vanliga dagar. 
    Jag har fått mer sammandragningar som gör ont emellanåt och igår kom de allt från var femtonde till var femte minut i ett par timmar och förberedde maken på att vi kanske måste åka in till FL och kolla. Han blev nog lite spak och var dessutom bakis efter 40-års festen. Men det lugnade ner sig under kvällen men jag har en del sammandragningar idag med och ont/om spänningar i underlivet men jag har tid hos läkaren på MVC imorgon så jag hoppas hon kan kolla upp det då.

Idag har jag beställt mina förlossningsjournaler från de tidigare förlossningarna, det är 12 och 11 år sedan sist och känner att det skulle vara bra att läsa igenom dem innan det är dag igen. 

• A R

Natlup, skönt att du blev sjukskriven på heltid och lycka till hos frissan idag!

Vad bra Tira att du jobbar så nära din pappa och kan träffa honom ofta!

Jag ska till läkaren idag och är lite orolig för mina sammandragningar och molvärk. Hoppas allt ser bra ut.

Svar på tråden Augustibebis 2012