• Hejåhå

Augustibebis 2012

Hihi! Måste bar få dela med mig av mina nya fjortis-fasoner. Ett år som mammaledig har satt sina spår, att hasa omkring i morgonrock halva dagen för att därefter hoppa i mjukisarna motiverar en knappast till att fixa sig för övrigt.

Nu har jag fått fart! Bröllopet är om 5 veckor, så jag har ägnat dagen att boka in frisör, pedikyr och ögonfransförlängning (någon som testat?).

Dessutom fick jag hem det löshår jag beställt från Tradera och det matchade min färg perfekt. Så jag knatade omkring i brudskorna och världens längsta hår idag när sambon kom hem. Naturligtvis var jag tvungen att toppa det med att försöka mig på en brud-make-up, vilket slutade med att jag typ såg ut som en transvestit. Det blev bara mer och mer spackel, ju längre jag höll på.
    Jag behöver nog inte tillägga att han såg rätt förvånad ut när han klev in genom dörren.

• Hejåhå

Förra graviditeten friade han efter 13 år. Den här gången fick vi lite bråttom eftersom det känns som att det aldrig blir av annars. Det började egentligen med att vi bara planerade in att passa på och resa i påsk eftersom det inte blir någon utlandssemester i sommar och det var tre år sedan vi var iväg.

Sen började vi prata om att göra det till vår bröllopsresa och då såg vi att man kan gifta sig på Gran Canaria. Så det blir en kombo-resa.

Vi hade ändå inte tänkt ha en stor middag och våra föräldrar och syskon kommer ner. Jag kommer ha en empire-skuren vit klänning i chiffong, uppsatt hår av frisör och vi anlitar en fotograf på plats, så det känns som på riktigt även om det blir ett litet format. Jag hoppas att jag kommer känna mig fin och inte vara så uppsvälld tills dess :)

• Hejåhå

Ellenbmt: går det att böja fransarna när de är förlängda? Finns det någon vattenfast mascara som man får ha? Jag räknar m att jag grinar på bröllopet ;)

Jag är rädd att lösfransarna kommer grinas bort, och tycker det ska bli kul att testa en förlängning. Jag använde Neulash tidigare, men slutade tvärt när jag plussade. Nu är fransarna glesa och korta, spretar åt alla håll när man försöker måla dem.

• Hejåhå

Ellenbmt: kanebo 38 grader it is! Kommer nog vilja ha mascara iaf på bröllopet så att det ser ut som lösisar.

• Hejåhå

A R: jag hade GbS med dottern och även denna graviditet. Jag hade inga besvär av Uvi men med dottern fick jag en blödning v 15 och då gjordes en odling vid upptäckt av äggviteämne i urinen på gynakuten. Därefter gjordes en odling till två-tre veckor efter avslutar kåvepenin-kur och då hade jag lite bakterier kvar, men inte tillräckligt för att äta penicillin igen. Det ges bara vid besvär av Uvi och vid förlossningen.

Det gjordes inga fler odlingar under resten av graviditeten, men jag kissade på de vanliga urinstickorna.

Jag hade aldrig sammandragningar eller märkte av GbSen på annat sätt, men kanske blödningarna har något samband? Hade 4-5 blödningar (sista v 15) med dottern och har även haft 3-4 stycken den här gången.

• Hejåhå

Estelle ville jag ha som andranamn till Isabelle. Tyckte det rimmade så härligt, men mannen delade inte min uppfattning.

• Hejåhå

Godisbit: jag blev tillbakaflyttad 9 dagar på mitt kub och gjorde lite research. De hade daterat enligt skallmåttet istället för sittmåttet. Sittmåttet stämde nämligen med sista mens. Vet inte varför de gjorde så i mitt fall, men jag är övertygad att jag blir framflyttad igen på RUL.

• Hejåhå

Jag har gått ner 2 kilo sedan plusset och inte gått upp igen. Magen har dock växt ändå.
    Förra graviditeten hade jag gått upp 6 kilo vid den här tidpunkten (v 16) och vågen slutade på +24 kg i v 39.
    Det tog 10 månader att gå ner 20 kg så jag är glad att inte vågen sticker iväg.
    Men jag äter precis som vanligt, men jaga omkring en ett-åring ger bra vardagsmotion om dagarna till skillnad på kontorsjobbet förra graviditeten.
    Hoppas att jag därför inte lägger på mig mer än 16 kg.

Mina bristningar kom inte förrän sista veckorna. Men de har redan bleknat. Däremot upplever jag att jag har sämre känsel på huden där bristningarna är.

• Hejåhå

Redan RUL! Det känns som evigheter till mitt. Eftersom jag blev framflyttad 9 dagar på kuben (felaktigt om ni frågar mig ;)) så kommer jag inte göra mitt förrän efter påsk. Enligt mina beräkningar är jag då i v 20+

• Hejåhå

Jag var på fest i helgen och alkoholfritt till trots så dansade jag BH-inlägget av mig. Upptäckte det ganska snabbt, satte foten på det och hasade raskt iväg till utkanten av dansgolvet. Haha!

Svar på tråden Augustibebis 2012