Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-07-15 20:30:12 följande:
    Vad barnsligt! Han tröttnar nog...
    Nja jag vet inte, ibland kan han hålla på i 4-5 dagar! 
    Barnsligt är bara förnamnet för samtidigt som han ignorerar mig så lämnar han också över allt ansvar för både hem och vår dotter på mig.
    HAr försökt förklara att det INTE är ett normalt beteende i en VUXEN relation, ok att man blir arg men sedan löser man det och går vidare man går fan inte flera dagar o muttrar!  
  • tjockisbullen
    Nettan1982 skrev 2012-07-15 20:52:21 följande:
    Hoppas han tar sitt förnuft till fånga snart! Ok om han vill vara sur men han bör ju inte lämna över allt ansvar på dig. Du är höggravid nu och han borde inse att han överreagerar en smula... 
    Pinsamt för honom om din familj märker hur han beter sig tycker jag... :/ 
    Nej, känner jag honom rätt kommer han "låtsas" då att allt är normalt.
    Känns ju inte heller kul.
    Jag blir bara ledsen, för jag tycker det är himla onödigt och olägligt både med tanke på stundande förlossning samt besöket från Danmark! 
  • tjockisbullen

Ska bara uppdatera er lite så ni inte tror jag gått och fött barn - det är ju sånna tider nu=)
    Inga barn ännu!

Min familj är här från Danmark och ska stanna i nästan 2 veckor så det är full rulle med att umgås varje dag och sen stupar jag i säng om kvällarna så jag har inte tid för datan helt enkelt.
    Hoppas ni alla har det bra:)
    Kram 

• tjockisbullen

GRATTIS TILL ER SOM FÅTT ERA SMÅ!
    Har sett ett par st av er - har dock verkligen inte tid att läsa ikapp mig.
    Här är det olidligt ont i ryggen varje dag o det är grymt tungt nu vill verkligen bara bli "klar" nu!!!!!!!!! 

• tjockisbullen

GRATTISSSSSSSSSSSSS Katten och Any.....

Själv har jag fått sova UT idag, har vaknat precis och "bara" varit på 2-3 toalettbesök under natten - det är endast de gångerna jag vänder mig i sängen också haha!!
    Annars är ju mamma här på besök och de är grymt morgonpigga så har vaknat runt 7-8 varje dag o haft fullt upp hela dagarna o sen stupat i säng om kvällarna fast skönt har det varit på ngt sätt och min dotter njuter för FULLT:) 

• tjockisbullen
    Hejåhå skrev 2012-07-23 08:53:12 följande:
    Grattis till alla nya bebisar i tråden!
    Jag antar att det kommit några fler nu, har inte varit inne här på en vecka snart.

I fredags födde jag en pojke i v 35+0. Vid födseln var han blå och de förde hon snabbt iväg till ett annat rum. Han blev intuberad på Neonatalen hamnade i respirator, ff dålig syresättning. Därefter blev han förd till KS för att få bättre hjälp m bl a kvävgas. Blev inte bättre och nu sedan ett ca två dygn ligger han i en ECMO maskin.
    Han föddes med hydrops, då vätska ansamlas i kroppen och förhindrar normal organutveckling. För hans del har han underutvecklade lungor och läckage, förstorat hjärta och kan inte syrsätta sin kropp själv. ECMO maskinen köper honom tid, men är vårt sista hopp. Hittills har vi kastats mellan hopp och förtvivlan. En tröst är att han får den bästa vård han kan få.

Ville bara informera, men inte skrämma upp er.

Lycka till med era bebisar! Kommer inte läsa så mycket i tråden mer. Kram
    Oj oj:( Grattis till bebisen men så ledsamt att höra att han inte mår bra!!!!!
    Hoppas det ska kunna vända och gå bra!
    STOR STYRKEKRAM! 
  • tjockisbullen

Grattis Naimis! 
    Vår "lilla" kille ska få titta ut redan imorgon med igångsättning eftersom han idag på TUL beräknades till 4,2 kg REDAN så fick tid för igångsättning redan imorgon efter 09.00 på morgonen!
    Håll tummarna för oss! 

• tjockisbullen
    strangeryoutwo skrev 2012-07-25 15:22:02 följande:
    Vilken vecka är du i?

Hur lätt är det att få igångsättning för att barnet är stort? Mitt barn väger strax under 4 kg och jag har BF 2 augusti.

Finns det några nackdelar med igångsättning?

Vecka 35+2 idag! 
    Anledningen är att han ökat så snabbt på så kort tid och om han blir större nu är risken större att det blir kejsarsnitt vilket inte är så bra för mig med min övervikt så de bedömde att det var bäst att köra på nu eftersom jag dessutom redan va öppen 3 cm!

Nackdelen är väl att om man får värkstimulerande så gör det mkt ondare o mer intensivt annars vet jag inte!  
  • tjockisbullen
    SUPERTACK till er för alla lycka till som ni skrivit:) 
    Det känns ju underbart att det här med att vara gravid snart är över + att äntligen få träffa vår son! 
    Är inte så nervös faktiskt utan känner mig ganska lugn, blev mest glad att de tog detta beslut nu för jag har verkligen haft det olidligt senaste tiden.

De kommer hur som helst ta hål på hinnorna o sen avvakta lite eftersom jag är öppen 3 cm redan......hoppas det går relativt snabbt och naturligt för mig! :)
    Kommer nog uppdatera lite från förlossningen om jag inte har allt för ont::)

Stort grattis till alla som har fått bebis eller som ska få snart precis som jag:)  
  • tjockisbullen

Jag är på förlossningen på Huddinge, de har tagit hål på hinnorna och det kom MÄNGDER av fostervatten o nu har värkar satt igång smått o börjar redan bli starkare så vi avvaktar o ser om jag kommer behöva värkstimulerande eller inte....ska försöka vila en stund nu sen mat o sen kämpa på:) 
    LYCKA TILL till er andra också!
    Kram 

Svar på tråden Augustibebis 2012