Augustibebis 2012
Novaunique: jag tror jag såg den på Cura på ICA maxi Hälla idag när jag var där men jag kanske såg fel..
Novaunique: jag tror jag såg den på Cura på ICA maxi Hälla idag när jag var där men jag kanske såg fel..
Jag har inte gjort en endaste profylax övning och hade inga problem att föda dottern 2009 så jag tror absolut inte att profylax är ett måste. Jag och min man har aldrig övat heller så jag tycker absolut inte att det är något du ska stressa upp dig över. Vi alla funkar olika..
Grattis minstörstalycka!!
Novaunique: åh lycka till i morgon!! Tänk att i morgon vid den här tiden kanske du snusar bebis!!
Katten: visst bodde du i Stockholm?? Jag tycker du ska ringa till BM eller FL och prata med dom. Jag vet flera stycken som satts igång efter långa tid med förtidsvärkar. Hur långt gången är du nu igen. Minnet är verkligen helt värdelöst men är det inte långt kvar till BF tror jag absolut att du kan få komma in på en kontroll och hinnsvepning. Det är i alla fall den uppfattningen jag har av FL på Karolinska i Solna. Alla jag har hört och pratat med har fått jätte bra bemötande när de gått så pass länge som du med elaka förtidsvärkar. Men det är som sagt i Stockholm.
Ep: parfymfritt sensitive tvättar jag i och i små doser. Tycker ofta att anvisningarna är alldeles för höga i dosering.
Katten: efter som du är så pass nära BF och har en historia med baby blues tycker jag personligen att du verkligen ska trycka på för igångsättning..
Ang resesäng så använder vi det fortfarande till vår 2,5-åring. Max vikten är väl ca 15 kg så jag brukar gå på det.. Vält risken tror jag inte är större på resesängen än på en vanlig spjälsäng..
Vår dotter är född december 2009 och väger knappa 11 kg och min bästa kompis son som är född i juni 2011 väger närmare 13 kg så det kan variera väääldigt mycket från barn till barn.
Vanlig spjälsäng har jag faktiskt ingen koll på vad det är för viktgräns..
Katten: skickar hon akutremiss kan du få en tid någon gång idag eller snarast möjligt.. Vad skönt för dig att hon faktiskt lyssnade!!
Sommaren: vi har haft Ikeas babykudde till dottern och aldrig direkt upplevt några problem med den. Tycker det känns konstigt att inte ha en kudde i sängen och eftersom den är på platt tycker jag den funkat utmärkt.