• Jloow

Augustibebis 2012

Trossan: ja, EDA och epidural är samma sak.

• Jloow

En annan sitter just nu i bilen på väg till STHLM. För narkos konsultation och träff med spec.MVC. Jag hoppas innerligt att dom säger att allt ser jäätte bra ut och att vi kör igång i morgon. Jag är så less på dessa foglossningar och inte får jag sova på nätterna heller för jag har så fruktansvärt sura uppstötningar och halsbrännan from hell.. Och ingenting hjälper heller.. Blää!

• Jloow

Sitter fortfarande på Karolinska Solna.. Allting har gått jätte bra.. Framtills dess att läkaren skulle känna på tappen.. "Huummm, jag måste hämta ultraljudet...". Han hämtar maskinen och säger.. "jaha, då blev det genast lite annorlunda.." bebis sitter nämligen just nu i sätesbjudning.. Så nu ska här försökas göra ett vändningsförsök, sen får vi se om det lyckas och sen kommer dom sätta igång och lyckas det inte så kommer dom behöva snitta och det innebär sövning och att pappan inte får vara med heller.. :/

• Jloow

Ja precis det är jag som har problem med att få smärtlindring.. Jag har en blödnings förskjutning så jag får inte stickas i ryggen.. Jätte tråkigt att maken inte får vara med i salen då.. :(

Nu verkar det som att vändningsförsöket blir först i morgonbitti.. Kanske lika bra för annars kan vi få vänta en hel evighet..

• Jloow

Fru foxy: det var nog något rum ledigt men det är väldigt begränsat eftersom dom håller på och renoverar..

• Jloow

Sommaren: vi hade blöjhink med dottern. Den man fick gratis med babyboxen och vi var jätte nöjda med den tills dess att jag hade sönder den.. Nu lägger vi bajsblöjor i sopåsar från Ica i dubbelt inslag. Alltså att man skruvar den och slår in den i sig själv. Och det luktar ingenting i regel. Nu är dottern mer eller mindre blöjtorr så nu slipper vi det allt som oftast.

Det jag ville säga var att jag har för mig att du inte fick amma och vill bara höja ett lite varningsfinger att blöjorna kan lukta redan nu på grund av ersättningen. Dotterns blöjor luktade Blää av sempers ersättning medan grannens sons inte luktade någonting av den.. Bara så du är beredd på att det kan komma att lukta.

• Jloow

Jaha.. Ingen bebis idag heller. En riktig busbebis är det i alla fall i magen. Vi kom in för vändningsförsöket, barnmorskan tittade, klämde och konstaterade att ju då huvudet var upp och läkarn tillkallades för att försöka vända. Läkarn tog väl kanske 1,5 timme innan hon kom. Och tittade och klämde och kände. Tar fram ultraljudet och jo då, bebis har bänt sig själv och ligger där så snällt med huvudet neråt.

Efter lite samtal och dividerande framåt och tillbaka bestämmer vi att på fredag satsar vi på att köra igång. Då får bebis en chans att fixera sig lite i alla fall och tappen hinner retas lite mer.

Nu kommer jag bara gå och oroa mig i 48 timmar att bebis ska ha vänt runt igen och sitta i säte när vi kommer in på fredag...

• Jloow

Gadget: ja precis, vi vill ju verkligen att det ska behöva leda till det så nu har jag och bebis haft ett långt samtal där jag förklarat att nu är det bäst att att den håller sig på plats så blir det bäst för alla och att vi ses på fredag..

• Jloow

Sitter på förlossningen på KS nu. Väntar på läkaren och den här gången åker jag inte här ifrån utan bebis. Så sjukligt less nu och med min tur sitter väl bebis på rumpan igen...

• Jloow

Inatt kom vår lilla Lydia. 3265 gram och 51 cm lång.. Det var en lång och tuff förlossning av många anledningar men nu är hon här och det är det vi ska glädjas åt.. :)

• Jloow

Oxle bo: jag skulle ringa. Speciellt om det finns risk för att bebis är i säte..

• Jloow

Tjockisbullen: jag har för mig att det är 6-8 veckor som man kan ha avslag. Men jag är osäker..

Inte för att vara pretto eller så men jag måste bara få glädja mig lite att det går så bra här hemma. Amningen funkar, dottern sover själv utan större problem, storasyster är så snäll och duktig och framför allt så har jag mer energi än under hela graviditeten! Jag orkar busa med storasyster, baka, städa, tvätt och packa inför flytten utan att vara heeeelt död på kvällen.

• Jloow

AnneH: vi flyttar den 31:a så vi har precis börjat packa.. :)

• Jloow

Mammsen: ja det känns lite för bra, men sen är hon bara en vecka och två dagar så man ska inte säga för mycket. Där emot kan jag säga att jag aldrig mer vill vara gravid!!

• Jloow

SandraDa: ja det tycker jag. Kan vara bebis som ligger som en propp och därför sipprar det bara..

Svar på tråden Augustibebis 2012