Inlägg från: jordgubbsylt |Visa alla inlägg
  • jordgubbsylt

Augustibebis 2012

Ari Gold skrev 2011-12-06 15:45:09 följande:
    Jag ska kolla in rean också. Men köper hellre begagnat när det finns. produktionen av mammakläder är så otroligt liten så köper man från en aktuell kollektion kommer man ha typ precis samma kläder som resten av sveriges gravida kvinnor ungefär. Det är ju inte hela världen men lite tråkigt.

Jag är inte bara snål, jag är kräsen ocksåCool  
    Fast man behöver ju inte köpa så mycket "mammakläder" heller tycker jag. Byxor och sådant som ska sitta perfekt men jag kör på stora skjortor, långa tröjor, vida klänningar osv från vanliga kollektioner.
  • jordgubbsylt

Vad kul med nya! Grattis till plussen.

Tycker också det känns otroligt fortfarande. Jag har svårt att koncentrera mig på annat än graviditeten.

• jordgubbsylt
    Lilja85 skrev 2011-12-06 18:13:29 följande:
    Hej! Hoppar också in här om d e ok? Plussade i torsdags, första banet. Visste inget. Massor med tankar som yr å så himla skönt å bara sitta på kvällarna å skumma igenom vad ni andra på FL skriver.

Undrar lite... vad menas med BIM+3, BIM-1 å sånt? E ju heeelt lost när det kommer till allt vad graviditet heter och det som hör till. Skäms
    BIM står för Beräknad Icke Mens. Alltså den dagen man skulle ha fått mens men nu inte vill ha det ifall man vill få barn och -1 är en dag innan den dagen, +3 tre dagar efter den dagen osv.

Grattis till plusset :D
  • jordgubbsylt
    EmelieOfGbg skrev 2011-12-06 18:23:54 följande:
    Såg att det var lite olika tankar kring när man ska ringa mvc. Är det nån som redan har ringt? Och vad sa dom i telefonen isåfall? (tänker om dom säger att det är för tidigt, eller bokar man en tid bara?)
    Jag ringde direkt för jag ville få plats på önskad mvc och dom säger bara "grattis vad roligt att du ska få barn och välkommen hit! :) typ i alla fall.

Ska på mitt första besök i morgon, hälsosamtal så blir det väl riktig inskrivning någon gång i januari gissar jag.
  • jordgubbsylt
    EmelieOfGbg skrev 2011-12-06 18:40:39 följande:
    Okej! Så man kan välja att hoppa över det? Trodde det var obligatoriskt. Så oftast får man en tid för hälsosamtal och sen efter det bokar man tid för inskrivning?
    All sjukvård är väl typ frivillig? Personligen tycker jag om att gå till mvc så jag tar varje chans jag får :)
  • jordgubbsylt
    Naimisen skrev 2011-12-06 18:38:53 följande:
    Äh nu ger jag upp. Vet inte vad felet är
    Blir nyfiken. Det slår mig här att jag inte vet vad R:t i RUL står för. Reguljärt får jag för mig... stämmer det?
  • jordgubbsylt

Rutin... såklart :)

Shit vad det skrivs i den här tråden, i morse när jag gick upp var det 540 och nu är det 636 om inte fler.

• jordgubbsylt
    Ellenbmt skrev 2011-12-06 19:10:45 följande:
    Om min sista mensdag var 2/11 vad är jag i för vecka då?
    vilken var första dagen på senaste mensen?
  • jordgubbsylt
    Ellenbmt skrev 2011-12-06 19:20:19 följande:
    aha jag hittade kalendern på fl sidan. jag är i v 5+2
    toppen :)
  • jordgubbsylt
    Ellenbmt skrev 2011-12-06 19:53:12 följande:
    Jag är så nervös över att få en liten, min lilla tjej är redan två och ett halvt men hon är ju min bebis!! Hur känner ni som väntar en tvåa?
    Jag är också nervös. Dels för det praktiska. Men också allt det klassisk, kommer jag någonsin kunna älska ett till barn som jag älskar det barn jag redan har?
    Samtidigt så känns det så bra att mitt barn ska få ett syskon, jag älskar själv mina syskon och vill verkligen att mitt barn ska få syskon att dela sin uppväxt tillsammans med.
Svar på tråden Augustibebis 2012