Augustibebis 2012
Oj är det så mycket?
Det här blir ju vår fjärde oxå... Hade inte den blekaste att det var så mycket i flerbarnstillägg... Alltså 1050 x 4 + 1600
Oj är det så mycket?
Det här blir ju vår fjärde oxå... Hade inte den blekaste att det var så mycket i flerbarnstillägg... Alltså 1050 x 4 + 1600
Saajamon:
Det var nog bebis som du kände!
Jag tror inte det är omöjligt för en förstföderska att känna så här tidigt. Utan bara svårare för förstföderskor vet inte riktigt hur det "ska" kännas eftersom de inte känt det förut. Men enligt din beskrivning så låter det klart och tydligt som bebis :)
Imorgon efter kub kommer jag att byta nick och sätta in en bild i min profil :)
Det är så många väninnor som hänger här på FL så jag gjorde en ny profil till mig... Men är allt bra på kub i morgon så får ni alla se vem jag e... Haha... Spännande va? *ironi*
Haha visst ;)
Alla vet ju vem jag är, jag e ju nästan kändis *not*... Haha.....
Man blir lite paranoid när man e gravid och tror att alla man känner snokar runt där de inte ska... Fast så är det ju inte...
Tack tack!!!
Är så nervös!!! Men det ska bli skönt att få det avklarat idag oavsett hur det blir, bara jag får veta och slipper undra och oroa mig.
Mådde illa i morse när jag stod och gjorde havregrynsgröt till barnen. Tror aldrig jag har varit så glad över att må illa förr ;)
Tänk på mig idag vid 12:50 :) då är det dags!!
Låter som att du har det underbart i Thailand.
Vi åkte på julafton och åkte hem dagen efter nyårsafton.
Älskade klimatet men fy f*n va all mat var äcklig och jag brukar gilla thai mat här i Sverige. Jag åt på McDonalds nästan hela veckan. Jag LÄNGTADE hem hela veckan. Men jag tror att mitt gravidillamående bidrog till allt.
Nu kan jag inte se på bilderna från Thailand utan att må illa... Haha...
Nu sutter jag och väntar på att få gå in och göra ul.
Så nervös att jag tror jag börjar gråta... :(
NU är klockan 12:50, hatar att få vänta... Min tid e NU....
Alooo!
Hemma igen efter kub!!
Jag berättade innan hon började titta att jag var nervös och säker på att bebis inte levde längre. Hon sa att så känner många när de kommit in i vecka 12-13 och symptomen minskar. Men oftast är allt bra.
Så tittade hon snabbt och hon såg direkt ett hjärta som pickade på :)
H*n LEVER!!!!
Blev fram flyttad en dag så mitt nya bf blir 19 augusti och jag är i vecka 12+1 idag.
Jag har moderkakan i framvägg så den kanske är i vägen när jag vill lyssna med dopplern?
Bebis är 56 mm från huvud till rumpa och skallbenet är 20 mm.
Nacken var 1,9 och hon sa att upp till 2,4 är okej.
Risken för Downs är 1:5861
Låg risk mao... Skönt!!!
Hon sa att nu minskar risken för missfall MYCKET för de flesta missfall sker pga någon kromosom avvikelse.
Ska lägga in en bild på mitt mirakel när jag sitter vid en dator.
Kram tjejer och tack för att ni har lyssnar på mig de här dagarna av oro!!!
Direkt efter så ringde min man till sina föräldrar och berättade nyheten.
Min man kommer från turkiet och det har tjatats endel på att de vill ha fler barnbarn.
Svärisarna bor i Turkiet och när han berättade så skrek de rakt ut, de hade gäster hemma och alla pratade i mun på varandra och alla skrattade och grät, värst är svärmor och min mans lillasyster. De var så glada och sa till min man att nu låter du henne vila, du får göra allt hemma. (en gravid kvinna i Turkiet är värd sin vikt i guld).
Härligt med sådana reaktioner.
Har lite magknip för att berätta för mamma.. Hon e lite mer praktiskt lagd och kommer fråga hur jag ska orka osv. Hon tycker att de tre pojkar vi har tar musten ur mig som det är....
Har ni berättat för alla redan?
Hon som gjorde kub frågade min man:
- är det erat första barn?
- Nää, fjärde, svarade han
- jahaaaa!! *jätteförvånad* är du pappa till alla? Frågar hon
- Jag tror det, svarade min man
*pinsam tystnad*
- han skojjar bara, säger jag
Då börjar hon skratta lite nervöst... Haha... Nyfiken i en strut... Där fick hon ;)
Vi ser rätt så unga ut... Men jag fyller 34 och min man fyller 33.
Jag får ofta höra att jag ser ut som 25-28 och min man får höra att han ser ut som 26-27.
Nästan alla tror att vår äldsta son (11år) är min mans lillebror. Hehe...
Kanske hon trodde att jag haft några killar innan som är pappor till mina barn.... Haha... Lite roligt eftersom vi har varit gifta i 12 år nu... ;)
Ellenbmt: åhhh va roligt att allt var bra!!! Vet precis hur du känner nu, jag var ju lika orolig jag! Njut nu!!!
Berättade för mina närmaste kollegor på jobbet idag. De blev chockade men jätte glada för min skull.
Vi berättade för barnen igår oxå, äldsta killen (11 år) sa -fan va äckligt!! Haha... Han vet hur barn blir till.
Andra killen på 8 år sa:
-men jag vill ju ha en HUUUUUND!! Inte en bebis!!! Vi kan ge bebisen till nån annan familj, nästan alla gillar bebisar!!
Sista killen även han 8 år sa:
-vadå ligger den där (pekar på ul bilden) i din mage?? Nu?? *ögonen glittrar* blir det en tjej eller kille??
Så lite blandade reaktioner här hemma!
Ska berätta för min mamma i morgon, nojjig för det! Känner mig som en 14 åring som snattat och åkt fast ;) min mamma har den effekten på mig *s*
Funderar på att köpa ett fint mönster, garn och stickor som jag ger henne. Så slipper jag liksom säga det själv ;) mamma älskar att sticka så hon blir nog både chockad och glad ;)
Hur berättade ni för era nära och kära?
Hejåhå:
Känner man av GBS? Alltså har man några symptom?
Om så många som 1/3 har den bakterien så borde väl alla testas om komplikationerna kan bli så allvarliga :/
Mitt angelsound kostade bara 350 kr på teknikmagasinet.
Men du kanske ska köpa en mer avancerad variant?
Min bebis var 56 mm i vecka 12+1.
Sandrina:
Var bor du?
Jag går oxå på mamamia i kista :)
När har du bf?
Jag känner kanten sim lättast när jag precis vaknat och ff ligger i sängen :)