Inlägg från: mrsnoname |Visa alla inlägg
  • mrsnoname

Augustibebis 2012

Blä vilken skitdag! :/ Skulle gått upp 06.00 som vanligt men fixade inte att komma upp förrän 7.30, är trött som bara den, hitta inget å ha på mig å inga rena träningskläder fanns det. Har dessutom gått upp 1,5 kg redan! Hur ska detta sluta ;) Inte kan jag skylla på att varken bebis eller mage väger då jag bara e 9+0 idag. Är snarare den ständiga hungern och minskade träning...

Sorry för gnällinlägget men skönt å få skriva av sig lite å kanske få lite pepp av andra som vet hur det.

Hoppas ni andra har en bra dag!

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Här har det inte kommit några speciella cravings ännu. Är mest bara sugen på vad som helst hela tiden ;)
    Min vikt verkar dessutom ha fått fnatt. Vägde 2 kilo mindre idag än igår?! Å innan idag har vikten gått rakt upp de senaste dagarna. Skumt!

• mrsnoname

Hej alla!
    Har en fråga. Är det någon som vet vad som gäller kring KUB i Sthlms landsting när man är under 35? Får man göra eller måste man gå privat?

• mrsnoname

God morgon tjejer!

Naimisen: Jag börjar också må bättre, känner mig lite piggare och har inte vart lila illamående på ett par dagar. Känns lite tidigt dock. V 10 idag... Men är väl som allt annat olika. Är dock fortfarande väldigt uppblåst om magen å känner mig konstig i magen.

I övrigt så har jag valt att byta mvc redan innan inskrivningen eftersom jag prioriterat om lite. Blir inskrivning i nästa v. Känns konstigt å gå dit och ändå inte vet om det verkligen finns en levande liten bebis i magen.

Hoppas det e bra med alla!

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Var på inskrivning idag å fick en jättegullig bm så det känns jättebra. Blodtrycket var bra å hon kände på magen att livmodern hade växt som den skulle så nu känns det lite mera verkligt.
    Hon skickade remiss för KUB och RUL också så nu blir det nästa milstolpe.

Har ont i ryggslutet som strålar ned mot ena skinkan idag. Nån mer som känt så?
    Hoppas på att det inte ska hålla i sig bara.
    I övrigt är magen uppsvälld som en lugtballong som vanligt på kvällen. Väldigt oskönt!

När det gäller namn så har vi bestämt oss för Elliot eller Alva sedan länge :)

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Kom hem från en weekend i fjällen idag å vad låg hemma när man kom in?!
    Jo kallelse till Kub-ultraljudet! Nu blir det nedräkning till den 14 februari, längtar efter å få tjuvkika å se om det verkligen är en liten plutt där inne!

Såg att ni skrivit om ont i ryggslut och ner mot ena skinkan å lår. Precis så har jag med. Blir helt slut i ryggslutet och får ont om jag rört mig mycket eller suttit still för länge. Så efter en längskidtur och sammanlagt 14 timmar i bilen i helgen så e man rätt mör.

Ta hand om er!

• mrsnoname

Novalina: hormoner? Eller är du alltid så där dömande? Alla har väl rätt att fatta sina beslut utifrån sina förutsättningar och erfarenheter både vad gäller vagnar och aborter, utan att för den sakens skull vara korkade eller mördare.

• mrsnoname

Novalina: kan du inte bara lägga ner nu? Folk vill inte ha denna diskussion i tråden. Finns massa andra trådar och forum där dina påhopp säkert är mer uppskattade!

Tesked83: jag e oxå helt inne på Brio Go. Vi var å kollade på den å jag fastnade direkt. Googlade å hittade en barnbagnsblogg som skrivit väldigt utförligt om Go och jämfört den med Buggabo. Prova googla så hittar du säkert också infon.

Svar på tråden Augustibebis 2012