Inlägg från: lovisen01 |Visa alla inlägg
  • lovisen01

Augustibebis 2012

Vi hade tänkt vänta med att berätta för barnen till helgen, men så skulle min man jobba hela helgen som kommer så det hade varit svårt att hitta nån tid när vi båda var hemma. Så vi berättade redan i söndags, och oj vad glada dom blev. Jag är ju ändå i v 12, så jag hoppas hoppas att det går vägen den här gången.

I alla fall, när jag lämnade äldsta barnet på skolan idag så kommer hennes klasskamrater fram och frågar om jag veeerkligen haaar en bebis i magen?? En hel del andra föräldrar kommer fram och grattar och alla lärare vet självklart om det. Haha, undra om min dotter ställde sig upp under lunchen igår och berättade att jag är gravid :D Blir förmodligen samma visa när jag hämtar på förskolan sen i eftermiddag :p men barnen är verkligen superglada, och det smittar av sig. Jag har haft lite svårt att glädjas utan går mer och oroar mig, men nu ska jag försöka vara GLAD istället!

• lovisen01

Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?

Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?  

• lovisen01

Men då är det inte bara jag som märker av att kondisen blivit sämre. Vattengympa ska ju vara bra för gravida, men jag tycker det är dödstråkigt vilket är lite synd. Jag måste gå på pass som jag gillar, annars kommer jag aldrig komma iväg. Promenader tycker jag funkar bra, men det blir inte någon powerwalk för då känner jag att det gör ont i ryggen efter ett tag.

Har en sån gnälldag idag känner jag, jobbet är tråkigt och träningen går dåligt och jag är bara trött och känner mig trist. Hoppas det går över snart, någon som har nåt tips om hur man kan få upp motivationen lite? Godis kanske? :p  

• lovisen01

Jag har inte gått upp nåt än vilket känns jätteskumt då jag ju ser att magen är mkt större. Men men, förra gången gick jag upp 7 kg så jag tror kanske 8-10 kg den här gången, men man vet ju aldrig, kan ju bli mkt mer.

• lovisen01

Usch idag är en sån dag som bara känns bläää. Är på dåligt humör, tycker allt är tråkigt och jag fattar inte hur jag ska orka gå upp i heltid nästa vecka, vilket innebär lååånga dagar för barnen på dagis och fritids då min man börjar innan mig och slutar efter mig.

Är trött på jobbet med, trött på allt. Känns som det bara är en lång transportsträcka fram till i sommar, har ingen motivation alls på jobbet. Ska i alla fall lägga in min semesteransökan nu, kommer sluta jobba 13/6, känns så skönt att ha bestämt det! 

Ibland så får jag sådana jobbiga tankar att det inte kommer vara nån bebis i magen vid UL 21/2, eller att nåt kommer vara jättefel. Det är så svårt att sluta med dom tankarna och dom tar ju så mkt energi. Nån mer som känner som mig? Eller bara har nåt tips på hur man får upp motivationen och blir lite positiv :p    

• lovisen01

Såg att några har huvudvärk, det har jag också fått. Jag brukar aldrig ha ont i huvudet annars, men nu får jag verkligen svinont, och det kan sitta i ett par dagar. Vill helst bara gå och lägga mig och blunda och försöka sova, men det kan jag inte med heltidsjobb och 2 barn. Vill helst inte äta en massa alvedon heller, men jag tar en när det gör för ont.
    Kan det ha något med graviditeten att göra tror ni? Har tänkt att jag nog är stressad, för det är jag, och att det är spänningshuvudvärk. Eller så ska man kanske kolla upp det, men jag är en sån som när det går över så tänker jag "äh, det var inte så farligt", har lång startsträcka innan jag tar kontakt med vården :p 

• lovisen01

Fy vilken pissmorgon. En sån som man bara vill starta om och göra rätt. Gråtande och trötta barn och jag är deppig och vill egentligen bara vara hemma idag. Är väldigt känslig för det mesta fortfarande, trodde att hormonerna skulle stabilisera sig snart? Har gemensamma vänner med ungdomarna som dog i Thailand, och jag tycker det är jobbigt. Känns inte riktigt som att jag har någon rätt att bli ledsen, jag kände dom ju inte personligen, men jag tar allt personligt just nu. 

Skulle nog behöva vara lite ledig från jobbet, men det är väl bara att kämpa på. Fast idag är en tung dag :( skönt att få skriva av sig lite i alla fall.   

• lovisen01

Usch gick hem från jobbet för jag kände mig febrig och hängig. Tur det, spyr och mår piss :( hatar magsjuka, hoppas barnen slipper bara!!

• lovisen01

v.17 idag :) RUL på tisdag, längtar väldigt mycket över att få se om allt ser bra ut. Är på nåt sätt inställd på att det antingen inte kommer finnas någon bebis eller att något kommer vara väldigt fel. Kan inte skaka av mig dom tankarna, så det ska bli skönt när UL är gjort (om allt nu är som det ska).

Har foglossningar och har haft i flera veckor. Hade väldiga problem förra gången jag var gravid och inget alls hjälpte så jag är inte så sugen på att gå till en sjukgymnastik för jag hatar verkligen vattenträning. Har nästan hellre ont än att gå på vattengympa, vilket jag vet är det dom kommer rekommendera. Jag vill ju bara gå på min aerobic och gå gymmet, men har inte kunnat på 2 v för att det gör för ont. Får nog ta tag i att boka en tid nästa vecka ändå, man vet ju aldrig vad dom har att säga.  

Ska försöka få nåt gjort här på jobbet, hoppas alla ni andra mår bra :) 

• lovisen01
    fru Elle - var bor du någonstans? Jag bor i Varberg och kommer också föda här :)

Min bästa kompis fick bebis i lördags och jag bara längtar tills det är vår tur! Imorgon är det iaf dags för RUL, hoppas hoppas att allt ser bra ut. Är redan nervös..
Svar på tråden Augustibebis 2012