Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella
    Millas skrev 2012-02-24 08:37:12 följande:
    Godmorgon!! Åh vad jag älskar att ligga och klämma på morgonkulan! Nästan så jag måste ställa klockan tidigare för att få mysa på morgonen.. Vänster sida ligger Liten alltid på här! Magen blir så härligt sne :) se om jag får in en bild i bildtråden sen som jag tog idag..
    Känner igen det där, älskar att vakna på morgonen och se kulan , som för mig också alltid brukar ligga mest åt vänster
  • Grizabella
    Ellenbmt skrev 2012-03-02 07:53:13 följande:
    Vägde mig igår, panik över vikten för att jag ökar så fort. Började på 51kg, nu 60,3 kg ajajaj jag vill inte behöva kämpa så mkt sen. Hoppas det har stannat av lite nu... Tillägga att jag är 155 lång. Så kilona över 55 syns...
    Oro dig inte ännu, jag har med mina båda tidigare graviditeter gått upp mycket i början och i slutändan har det ändå hamnat på 11-12 kg som rasade av när jag började amma, mycket försvann direkt efter förlossningen, så även om du går upp mycket nu kan det stanna av sedan
  • Grizabella

Namn ja, svårt det där men blir det en tjej denna gång så blir det Elvira eller Ester och som kille Ture eller Elmer

• Grizabella

Egentligen är det bästa att mäta sig tycker jag trots en viktuppgång på 11-12 kg förra graviditeten ökade jag bara 4 cm runt stussen och 1,5 runt låren, magen däremot 19 cm  

• Grizabella

Läste i en annan tråd att vissa ställen i Sverige har/funderar på att ta bort lustgas, har ni hört något om det?

Jisses de får de inte göra, lustgasen var ju min bästa vän, det enda jag använde vid andra förlossningen 

• Grizabella
    mammsen skrev 2012-03-06 22:33:09 följande:
    Ah! Ska du med föda på näl?? kul! Jag tycker förlossningspersonalen där är toppen!! 
    På förlossningen tror jag de hadde fixat så alla rum har egna badrum (förut fick man gå genom  korridoren) dessutom skulle nog alla rum vara utrustade med badkar nu med =)
    Och på BBavdelningen så har de tredubblat antalet enkelrum från 7 till.. (gravidhjärna+matte=kaos) ahh,, det tredubbla.. Jag fick eget rum sist efter vanlig förlossning =) 
    Man kanske skulle födda på NÄl denna gång då om det finns plats, de andra 2 gångerna var det fullt på Östra så det blev Mölndal, tror i har runt 5 mil dit, bor i Ale
  • Grizabella
    Ellenbmt skrev 2012-03-07 07:37:13 följande:
    Wow jag drömde med om bebis! Hade värkar och letade skjuts till bb.

Imorgon ska jag till Ullared! Tips på bra bebisprylar att fynda?
    skall dit på söndag men köper nog inte så mycket bebisprylar än utan mer till de andra 2 killarna, hoppas hitta en trehjuling till lillkillen som snart fyller 2 år, skall ha hört att de har någon från Kettler.

Men annars finns ju precis allt i bebsiväg, om du tänker hämta ut AngelCare blöjhinken så passa på att köpa refill, det är mycket billigare än att köpa de dyra på tex Barnens Hus
Svar på tråden Augustibebis 2012