Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Håller med om att det är jobbigt när folk tar en på magen. Det var en kille som jag känner ganska ytligt som gjorde det på mig häromdagen. Han vet inte ens om att jag är gravid, men ville väl kolla hur jag reagerade (jag har lite mage, men det är mest fett än så länge ;) Tyckte INTE det var trevligt...

Någon annan som har ont? Jag har skitont på nätterna, så jag får lust att skrika nästan (tar Panodil för att kunna sova), men jag antar att det är växtvärk.

• Saftmedbulle
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 13:31:02 följande:
    Fick just höra att sambons chef berättat om vår graviditet för en annan kollega, bara sådär. Han hade påpekat för sambon att han hade hört att vi skulle på UL i morgon. WTF!? Det är så sjukt oproffsigt! Jag har god lust att berätta det för våra högre chefer... (vi jobbar för samma företag, men inte på samma ställe)
    Idag är dessutom en väldigt gravid dag, så jag känner mig fruktansvärt förbannad på denna kärring. (ursäkta... jag menar det bara halvt)
    Usch, vad dåligt! Skulle oxå blivit asförbannad...
  • Saftmedbulle
    sponen skrev 2011-12-29 22:09:10 följande:
    Känner fortfarande inget är i vecka 5+1 ringde kk idag och de tog inte emot det var för tiidgt och ville inte boka in. Inga ömma bröst ingenting:(
    Ta det lugnt! Behöver absolut inte vara någon fara... Alla får inte samma symptom. Pepp!
  • Saftmedbulle
    elina87a skrev 2011-12-30 11:59:21 följande:
    Hej :) Jag har exakt plussat och om beräkningen stämmer så är bebis här i augusti. Känns så himla kul men på samma gång är det så svårt att ta in! Att det växer något i mig ..
    Eller hur?! Visst är det overkligt?
  • Saftmedbulle
    iframtiden skrev 2011-12-30 12:52:10 följande:
    Allt såg bra ut på VUL idag, blev dock framflyttad några dagar till 10+5! Så symptom som försvunnit var inget att oroa sig för.

Nu har jag fått tid för moderkaksprov om drygt en vecka, sen är det bara att vänta i tre veckor..
    Åhh, vad skönt! Grattis till lyckat VUL!

Själv har jag VUL den 9/1... både längtar dit och inte (för då är ju semestern slut... buhu...)
  • Saftmedbulle
    Sapphire91 skrev 2011-12-31 04:02:57 följande:
    Har läst tråden ett tag och tänkte att det var dags för mig också att delta nu,, Är ny här på familjeliv.
    Ska också ha Augustibebis, runt den 20 augusti om jag har rätt för mig :) Min första graviditet.
    Allt känns lite overkligt, men så himla bra! 
    Har redan fått se ett pickande litet hjärta, underbart..

Ska bli kul att följa denna tråd :) 
    Välkommen! Och grattis!
  • Saftmedbulle

Vi är bortbjudna till en vän ikväll... som vet att jag ÄLSKAR ost... Hmm, stor sannolikhet att ost serveras alltså och stor sannolikhet att jag inte får äta dem... Nåja! Alkoholen är bra mycket lättare att avstå.

• Saftmedbulle
    babymarie skrev 2012-01-01 11:33:24 följande:
    Hoppas ni hade en bra kväll igår!
    Jag och sambon bestämde oss för att vara själva igår.
    Så vi lagade trerätters, jag drack alkoholfritt vin, spelade spel och kollade på fyrverkerierna. Jättemysigt och maten blev hur lyckad som helst.

När jag vakande idag tänkte jag att va skönt att man mår bra idag, när alla andra vaknar bakis.
    Men efter en god frukost börjar jag känna mig illamående och var tvungen att springa och kräkas. 
    Trodde jag hade turen att slippa illamående. Men icke!
    Det är väl bara att vänja sig antar jag. Så n blir de filmmys i soffan hela dagen lång =) 

Vad gör ni idag?
    Ha, ha! Så tänkte jag oxå... Vad skönt att inte vara bakis och så får man gå upp och kräkas  vid fyra-tiden för att man är gravid istället (jippie!)... Tittade just på herrarnas skidåkning - ungefär vad man orkar :(
Svar på tråden Augustibebis 2012