• Roos26

Augustibebis 2012

Ninime: Jag hade riktigt onda som förlossningsvärkar när jag åkte in, hade haft en del SD i ca 2 månader som inte gjorde ont innan det. Nu blev jag ju sjukskriven trots att de inte är lika onda längre. SD är vanligt som jag förstått det men även SD utan smärta kan påverka e va de sa till mig. Så har man mycke SD så prata med BIM . Det är tydligen vanligare oxå när man varit gravid tidigare.

• Roos26

Amerikansk dokumentär om graviditeten å barnet i magen nu kl 21 på TLC ...kan inte låta bli å titta:)

• Roos26

Blir nojjig när man läser alla trådar om vikten där många skriver typ 2 kg plus v 40 ..... Tycker man ska skriva sin längd å start vikt oxå. Måste ju ha med de å göra att de är sån skillnad ...för mig e de en omöjlighet att knappt gå upp något, skulle ha tynat bort resten av min kropp då... Men blir ändå nojjig när jag läser många med få kilo de gått upp... Jag är 1,75 och start vikt 61 kg , nu v 23 plus 11 kg :P syns dock inte så mycket förutom mage som tur eee:P

• Roos26

Va hos BM idag , gick igenom allt igen med alla SD å nu min moderkaka som ligger långt ner. Mycke tyder ju på att jag inte är en utav de typ 98 % som moderkakan drar sig uppåt på då jag gjort 4 st UL och innan har den inte suttit så lågt. Nytt UL runt v 28 och om de ser likadant ut eller att den växt över ännu mer så kunde jag räkna med att gå till typ v 32 innan förlossningen skulle sättas igång. Kejsarsnitt planeras men man brukar tydligen börja blöda när bäbisen vänt på sig å trycker neråt å då kan man inte vänta mer....så nu e man lite nervös igen. Jobbigt å behöva vänta på att veta vid ca v 28 men men bara å hålla ut....annars såg allt annat bra ut . Starka hjärtelag på 150 om jag mins rätt å magen låg rätt i kurvan. Inte gått upp något de sista 2 veckorna ...trodde de eftersom jag inte rört mig mycket:P

• Roos26

Kanske känslig fråga för vissa men är det någon mer än jag som har silikon implantat . Jag har gjort två operationer efter Alicia , första 500c bakom muskeln andra operationen var i aug då jag ville lyfta ena sidan då jag amma mer där å blev lite skilnaden på dem å trodde de skulle försvinna med implantaten men de gjorde de inte . Så op nr 2 lyft på ena sidan å la i 700c i båda( är lång å bred axlad så ser naturligt ut på mig;) . Men nu till min fråga , jag är rädd för att amma nu. Dels för att förstöra dom igen och dels för att nu när jag e gravid e jag extremt känslig på den sidan jag lyft( gör ont att ta på själva vårtan:P ) är rädd att skada mig men samtidigt får jag jätte dåligt samvete om jag inte ammar....vet inte hur jag skall göra. Alicia amma jag tills hon va 8 mån .....Någon som känner likadant eller som har opererat sig med implantat och lyft å ammat?

• Roos26

Nä att ha silikon ska inte påverka amningen förutom att gångarna kan bli lite trångare beroende på storlek på inlägg. De jag är rädd för är på den Sudan de gjort litet lyft. De har ju då skurit bort bröstvårtan en gång å jag har ont där nu och de är ju känsligare där givetvis vid ammning. Drömmer att jag ska tappa den , Hahaha :P

• Roos26

Natlup: Jag har ju oxå provitions baserat jobb. Jag skulle fylla i min beräknade årsinkomst och bifogade löne specifikatiner 6 mån bakåt. Så tar de ett snitt på de och gångrar * 12 och så har du din nya årsinkomst. Jag har ju bara varit där 7 mån så fick jag göra. Dom var dock lite tveksamma först för det blev 3 gånger högre årsinkomst med detta jobbet men det stämde så nu väntar jag på sista pappret med deras bekräftan.

• Roos26

Här har man gått i bikini heladagen :P saknar oxå shorts men på hm har de fått in billiga å snygga så ska dit å köpa:) blir med röd i vanliga fall men åt melatonan innan jag var gravid å sitter nog i lite för med de så blir jag inte röd utan riktigt brun:) å får lättare färg fortfarande ....

• Roos26

Ett tips! Cubus hade fått in bikinis med stor kup strl Upp till F :) . Blev glad eftersom jag måste ha minst E ...:P

• Roos26

Oj va alla donar å grejar:) Jag ligger lite efter känner ja:P Har inte ens beställt min vagn Bugaboo Donkey än:/ Vi ska göra de nästa vecka å på sönd blir de en tripp till Ullared för att köpa lite små grejer till bäbisen:) Mys ! För övrigt så har han vänt på sig å såhär hur han borra huvudet neråt på VUL häf om dagen . Inte konstigt de trycket på en massa neråt:D

Svar på tråden Augustibebis 2012