• Tira

Augustibebis 2012

Oj tack för alla stöttande svar...det värmer. Jag beklagar din förlust av morfar RockTheRebell...beklagar även er sorg Fyran. Begravningar är ju så jobbigt men de gångerna så har vi verkligen sådan samhörighet i familjen så jag tror er stora dag imon kommer ändå bli en bra dag mitt i sorgen. Ta hand om varandra och mannen din som förlorat sin far..usch, styrkekramar till er..

Astro -Nej, det hade ju inte gjort någon skillnad såklart, det är bara en sån sak man tänker på och man tänker på hur allt skulle ha varit om de vorde vid livet idag..beklagar din pappas bortgång..

Kramar till er alla! Mitt i sorg o allt så kommer iaf snart våra små mirakel och glädje med det <3

• Tira
    Strövelkatten: Min sambo har inte läst någonting, varken förra eller denna gången och är inget jag tycker han behöver...jag själv har inte läst något direkt och förra förlossningen gick jättebra och han var kanonstöd! Han hade full koll på mina värkar och "va med mig i dom" och förberedde mig och stod redo med lustgas, våta handdukar, dricka etc. Jag litar på hans fulla stöd oavsätt läsning eller inte. Jag vet att han kommer finnas där för mig och bebis när det är dags och han hjälper till med saker jag inte känner att jag klarar nu med...

Jag tror de flesta killar kommer ge sitt fulla stöd och hjälpa o så på alla sätt de kan när det är dags, känns på något sätt som en självklarhet. Men sen är vi ju alla olika och vissa killar kanske har svårare för sånna här situationer. Hur var din man vid förra förlossningen? Hoppas det löser sig och att du kan få honom eller någon vid din sida.. 
  • Tira

Läste nu att det var hans första förlossning... Kanske känns lite läskigt och skrämmande nu men jag tror och hoppas att han kommer vara redo när det är dags och att han kommer vara fokuserad på att hjälpa dig genom det. Men ni kan ju prata om doula och se hur han känner inför det. Det löser sig nog till det bästa :) Lycka till..

• Tira

Det enda med igångsättning är väl att smärtan bli mer intensiv och går väl som jag förstått det lite fortare...hoppas du kan få prata med någon om det så du får känna dig tryggare inför det som komma skall..

• Tira

Nu har jag precis börjat mitt nya jobb...började igår...hehe nu när många andra här typ slutar sina inför bebisankomsten ^^ Men jag mår bra och pappa mår bättre, han ligger bara några avdelningar ifrån där jag jobbar så jag går och hälsar på och äter lunch ihop med honom. Men jag har något vajsing med min fot men jag hoppas det ska gå över! Jag jobbar 10 veckor och jag har 12 veckor kvar till bf så det blir till att jobba in i det sista!

Ha den så fint alla! 

• Tira

Idag har vart en ren jävla pissnulladag!! Jag har vart arg från morgon till kväll!! Vi har köpt nytt matbord och soffbord för 6 månader sedan, nu har matbordet spruckit rakt igenom!! Soffbodet har vart i så dålig kvalitet så färgen är helt bortsliten och det ser ut som vi ägt bordet i 15 år!! Men man måste ju kunna torka av bordet!

Vi köpte en dator förra året som blir så varm så att man faktiskt bränner sig på den, nu har garantin gått ut!! Blir så jävla trött...hoppas nu att försäkringen vi köpt till täcker så vi får en ny! Sen köpte vi en sån "padda" typ Ipad och den fick vi hem fuktskadad...vi köpte utemöbler och efter två veckor var det en spricka i bordet. Vi kunde byta ut inläggsskivan men då var den fel..så den passade inte!

Sen är jag så allmönt jävla trött nu på allt...allt som behövs göras med huset, städning som jag inte orkar med, disk som bara växer och växer och tvätten som blänger på mig varje gång jag går förbi tvättstugan för jag bara vill inte ta den!! Jag är trött på att jag inte kan rör mig som förut, jobbigt att jag väger så mycket nu, jag har ont i min fot och jag är väldigt trött på bebisens hicka som är ständigt!!! Måste bara jobbigt för bebis i magen som har hicka så ofta...

Ja idag har bara vart en skitdag...lite tynger och ett hopp i Nissan hade gjort sitt nu...nä men jävligt less på ALLT.

Så nu har jag klagat av mig...vart så arg så jag har kokat och spytt galla över min sambo...stackarn men han kan faktiskt göra en hel del för att underlätta vardagen just nu..        

• Tira

Jag måste fråga er en sak..de gånger jag o sambon haft lite "kul" så känns det efteråt som om hela bäckenet ska typ trilla ut då jag står upp. Vi var iväg för och kolla i lite affärer och kunde inte stå still så ont det gjorde.. Jag tänkte att det kanske var foglossning men då brukar det väl oftast göra ont då man rör på sig, nu kunde jag inte stå still utan va tvungen att gå runt eller vaja fram o tillbaka då vi stod i kö..himla märklig för det har jag inte upplevt tidigare. Såhär har det blivit varje gång efter sex.. det går ju alltid över men det är väldigt obehagligt och gör ont. Någon mer som upplevt detta eller liknande?

För övrigt så köpte jag de första plaggen till grabben idag...ett par typ beige harmenbyxor från LIndex, sockar och en blåvit randig skarfs...fast min mamma o pappa har köpt ett startkit till oss innan men det är det första "jag" köpt. Ska in till stan imon efter mvc och köpa lite mer som jag sett på Kappahl.

För övrigt så låg pappa inne på sjukhuset en vecka och fick äntligen då komma hem i fredags eftermiddag...igår kväll fick ambulansen hämta honom igen för han inte kunde andas, så nu var han tillbaka på sjukhuset igen. Det blev en sen kväll på akuten så jag har vart jättetrött idag. Han har fortfarande svårt att andas men jag känner mig ändå rätt lugn nu för han är på rätt ställe och de tar bra hand om honom. Jag jobbar på sjukhuset så ska hälsa på honom imon..      

• Tira

Kampis -HAHAHA...nja nej det vet jag inte direkt, har aldrig haft det men det värker väldigt mycket..och ner i benen..

• Tira

MVC idag...vecka 29+6

SF-mått kommer jag inte ihåg.
    Hjärtljud: 150
    Hb: 107, dags att börja äta tabletterna på allvar nu!
    Vikt 79!! Startvikt 67...12 kilo totalt då.      

Imon ska vi åka och kolla en ny större bil, hoppas hoppas den är något intressant!! Börjar känna oss lite stressade nu om vi inte hittar en som vi vill ha, måste ju få plats med två bilbarnstolar och just nu har vi en pytte liten skoda fabia. Sambon är ju lagom kräsen för den nya bilen ska ha typ alla möjliga fuktioner och utrustning men helst inte kosta för mycket!!  

• Tira

Asså jobba heltid är sjukt jobbigt nu...jag är helt död varje dag. Så fort jag kommer hem käkar jag, sen ev dusch eller bad o sen sängen. Jag har ingen ork att umgås med varken familj eller vänner. Jag har 4 veckor kvar att jobba!! Jag går två veckor innan bf...usch, jag räknar ner varje dag som går.

• Tira

Var hos bm igår och nu har lillkillen äntligen lagt sig till rätta så nu hoppas jag bm kan se moderkakans placering på ultraljudet nästa vecka För övrigt har jag fyra veckor kvar att jobba...att jobba heltid nu och ha en treåring hemma går sådär. Humöret är ju inte på topp alltid och jag slocknar typ direkt efter kvällsmaten. Hoppas allt går fint för er andra

• Tira

ÅÅhhh här verkar hända lite grejer!! Lycka till "hejåhå" om de satte igång ordentligt! :)

Själv har jag bara vanliga sammandragningar...de gör inte alls ont, blir bara kissig hehe. På fredag ska jag på mitt 4e ultraljud och nu hoppas jag de kan se allt de vill ha sett! Men pojken har iaf lagt sig till rätta och det känns ju skönt men han var inte fixerad...men men jag gifter ju mig nästa vecka så jag vill inte börja få förvärkar och grejer! Jag mår jättebra för övrigt förutom att jag då är väldigt trött efter jobbet. Jag har gått upp 16 kilo och är idag 34 fulla veckor...så har minst 6 veckor kvar, tror vikten kommer sluta på mellan 20-25 denna gången :S

Svar på tråden Augustibebis 2012