• fru Elle

Augustibebis 2012

Hittade lite information om missfall, de flesta missfallen sker innan vecka 7 men det är inte ovanligt med missfall upp till graviditetsvecka 13. Efter 12 fullgångna veckor är risken för missfall liten under 3 %. Hittade info på niomanader.se. Vet inte om den är korrekt. Men då kan ju det stämma som jag har hört innan, de flesta missfall sker i det stadiet då hjärtat ska börja slå. Sen att missfallen minskar ytterligare efter att moderkakan har tagit över näringstillförseln till barnet.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

Borde inte man kunna se det i förlossningsjournalen hur de snittade? Kan ju stå en hel del förkortningar som kan vara svåra att tyda, men det borde BM kunna hjälpa er att tyda.

• fru Elle

Bokade precis en spavistelse med övernattning som jag och min man fick av mina föräldrar i julklapp. I presenten ingick barnvakt, verkligen en perfekt present till småbarnsföräldrar. Ska bli så skönt !

• fru Elle

Ja komma iväg på bio är inte det lättaste heller. Det fick vi av min syster när jag fyllde år. Barnen är sällan hos barnvakt men perfekt när man får sånna presenter, jag uppskattar det mycket.

Och idag när jag är hemma och vabbar med magsjuk son och har torkat spyor känns det extra lyxigt att boka in resa till spa.

Sonen är den enda i familjen som blir magsjuk, på ett år har han varit det tre gånger. Tycker så synd om honom, han tittar så bekymrat på mig och han förstår inte roligt vad som händer.

• fru Elle

Letade ekologiska vindruvor idag men kunde inte hitta några. Sonen har varit magsjuk sen i tisdags och han har knappt fått behålla något. Han fräser åt nästan all mat, vill ha en brödskiva emellanåt. En kille som normalt sätt äter allt och är väldigt matglad. Var och köpte allt möjligt gott till honom idag men han ratade det mesta. Men vindruvorna åt han gärna, dock ej ekologiska. Sen gillar han bubbelvatten så det har han fått och fått behålla, en halv päronmer. Sen ville han ha lite kex. Han vill ha välling med men man ska ju inte ge fullkornsvälling när de är magsjuka så köpte majsvälling och 6-månaders havrevälling. Majsvällingen spottade han ut men havrevällingen gick bättre, men han ville inte ha så mycket. Vad jag har försökt få i honom vätskeersättning, men det är helt omöjligt. Han fräser ut det, försökte även blanda det med saft, men det fräste han ut med. han gick till och med och hällde ut det. Men idag har han inte kräkts upp det han har fått i sig så jag hoppas han är på bättringsvägen.

Så jobbigt att se när de mår så dåligt och inte vill äta något, tycker så synd om honom. Han är den ende i vår familj som brukar bli magsjuk, han har haft magsjuka tre gånger det senaste året men resen av familjen har inte fått det. Denna gången så har han kaskadkräkts på mig så borde ju blivit utsatt för smitta.

• fru Elle

Idag kände jag bebisen för första gången , är i vecka 14 + 5 idag (om BF är 6/8 som BM sa på KUB-UL). Sen kände jag sammandragningar för första gången, tycker jag inte är lika roligt som att känna bebisen.

Är inte heller så orolig, tänker njuta av denna graviditeten. Är sista gången jag är gravid, min man var ganska nöjd efter två barn men sen kunde han tänka sig en trea. Jag ville ha tre barn så jag är så glad att han ändrade sig. Men känner att det här är sista gången, så jag planerar att njuta av graviditeten. Hoppas hemska sammandragningar och foglossning håller sig långt borta.

Fry Foxy, låter inte som en rolig dröm och du får krya på dig!

• fru Elle

NiniMe inte kul med magsjuka, krya på dig. Sonen drog hem det från förskolan och han har varit hemma sen i tisdags. Jag brukar aldrig bli magsjuk heller, men åkte på det denna gången. Typiskt när man är gravid. Men jag har fått en mycket lindrigare form än sonen, har inte kräkts och jag känner mig pigg. Behöver bara ha ganska nära till toaletten.

• fru Elle

Idag på väg till förskolan pratade jag och Molly om bebisen i magen. Hon var lite bekymrad över att bebisen inte hade några leksaker. Berättade då att den bor i vatten därinne och att den badar och leker med sina händer. Då sa hon, bor den i vatten och efter en liten stund och ibland i kaffe !

• fru Elle

Oxle bo, Molly blir 4 i mars, vi berättade efter Kub. Hon pratar om sitt syskon i magen varje dag . Hon har så härliga funderingar om bebisen i magen.

• fru Elle

05091112 fy vad tråkigt att inte kunna fota sin bebis på förlossningen och BB. Måste vara många som gör det ändå. Är det personalen som inte vill komma med på bild, eller att man inte ska fota andra personer som också har fått barn. Vi har aldrig hunnit plocka upp kameran innan barnen har fötts. Min man har fotat när barnet har kommit upp på mitt bröst, är nog de enda korten vi har som togs när personal var på rummet. Annars har jag fotat när jag varit själv med barnet på rummet. Om man bara låter bli att fota andra personer så bör det vara ok att fota tycker jag. Jag kommer att fota mitt barn i vilket fall. Vilket sjukhus gäller dessa regler på?

Svar på tråden Augustibebis 2012