• Tesdy

Augustibebis 2012

Jag har en värkapp som heter Contractions gratis app. Funkar kanon.

• Tesdy

Lycka till Hejåhå!

Här vaknar jag vid halv sju för andra morgonen i rad, alltså jag får sova längre än tidigare nätter. Vaknat några gånger dock med härliga SD magen står rätt ut. Men kunnat somna om. Nu dock får jag snart gå upp och kissa men kommer givetvis lägga mig igen. Det är så skönt med semester.

• Tesdy

Godmorgon! Eller ja man har ju varit vaken ett bra tag nu! Vaknat flera gånger i natt av mina SD plus att jag har en fruktansvärd huvudvärk. Men jag vill inte gärna ta Alvedon nu eftersom jag är lite rädd för att jag inte skall känna om mina förvärkar skulle ändrar karaktär. Jag har ju stränga order att kontakta FL i så fall med tanke på bebisens läge.
    Hejåhå: vad jobbigt du haft det i natt.
    Ninime: det verkar vara på G för dig nu.

• Tesdy

Sova middag är nog något jag tydligen har missat! Eftersom natten varit ryckig och med mindre sömn än vanligt så tog jag mig en lur i soffan. Sov en timme medans mannen och sonen hängde tvätt och pysslade. Jag märkte inte ens när mannen åkte iväg. Vaknade av att dottern ringde och frågade var vi var då bilen inte var hemma. Men jag låg ju i soffan

Här är en till med jobbig halsbränna. Kanske skall ta och köpa hem lite glass idag nu när jag hörde hur bra det funkar.

• Tesdy

Jag har suttit med goa förvärkar ikväll, sådana som sitter i ca 1 minut och hade ett tag ca två minuter emellan. Tryckte på neråt bak som om jag ville fisa. Men nu är dom glesare men känns mer i stället!
    Mitt bästa tips till dig mijja är att ringa fl om du är osäker. Dom hör på dig hur dina värkar påverkar dig!

• Tesdy

Ninime: vad jobbigt för dig att det inte kommer igång på riktigt! Jag gick in nu för att skriva om inte det möjligen är så att du är på fl då du inte skrivit på hela dagen igår, men så bra var det tyvärr inte med andra ord.

• Tesdy

Jag har också en hickande lite bebis i magen. Jag tror ju att det är en liten kille jag bär på men är ju inte helt hundra.

• Tesdy

Grattis till dottern Saftochbulle.

Idag är en jobbig dag och jag måste fråga er andra kloka kvinnor här inne! Jag har haft ont i hela magen och även neråt fogarna. Rejäla SD till och från hela tiden. Jag har ju fått order om att höra av mig till FL ifall värkarna ändras eller vattnet går men frågan jag har gäller slemmisen. Kan förlossningen starta utan att den släpper??? Tänkte ta den som riktmärke.

• Tesdy

Tack för era svar. Jag får väl helt enkelt lita på att jag känner skillnaden på förvärkar och värkar på samma sätt som jag gjorde med sonen. Men man blir ju lite fundersam om ifall man verkligen kommer ihåg hur det kändes nu åtta år senare. Jag har inget minne av ngn slemmis med honom men med dottern så släppte den morgonen innan hon föddes.

• Tesdy

Astro: jag har en katt här hemma som bara går och stirrar på mig. Hon ställer sig nedanför mig och jamar precis som om hon känner på sig att matte har ont.

Svar på tråden Augustibebis 2012