LiJon skrev 2012-03-26 10:53:42 följande:
Sen har jag en fråga till. Jag verkar ha en bebis som är jätteaktiv tre-fyra dagar, sen helt lugn tre-fyra dagar och sådär går det runt. Men jag blir ju likförbannat lika orolig varje gång hon blir sådär lugn och jag knappt känner henne alls, och nu har jag inte känt riktigt sedan i torsdagskväll någon gång. Ska till BM imorgon första gången efter RUL, brukar de lyssna på hjärtljuden då?
Så är det för mig med =)
Men nej de brukar inte lyssna på hjärtljuden, däremot får du ju se hur hjärtat slår om du intye redan sett det!
Som om det blinkar ser det ut =)
Issan8 skrev 2012-03-26 10:56:51 följande:
Har ni börjat fundera på och läsa på om förlossningen? Flera av er är ju flerbarnsmammor så ni vet ju redan hur det kan va men är det bra/dåligt att läsa på mycket och bilda sig en uppfattning om hur man önskar sig att det ska gå?
Den bästa och vettigaste boken jag läst är MAMMA PAPPA BARN och är skriven av Lisa fabre, den handlar om både Graviditet, förlossning och bebis och riktar sig till både mamman och pappan..
Jag läste den innan min första förlossning och den fick mig att bara fatta att jag skulle fixa det och jag hadde inte några direkta rädslor inför förlossningen, den fick mig att focuser på allt det spännande och roliga! Bland annat står det om vad som händer när man kommer till förlossningen, hur man brukar bli bemött och vilka undersökningar som brukar göras och varför osv, den focuserar inte bara på smärta, smärtlindring och allt som kan gå fel! Utan tvärt om så får man en ganska klar och tydlig bild på alla praktiska saker som kommer att hända samt även allt annat som andra böcker tar upp med.
Nu inför denna förlossningen så har jag börjat oroa mig en del även om jag hade en toppenförlossning sist där jag kände mig lugn och sansad hela tiden, men häromdagen tog jag fram boken och nu känns det lixom tryggt igen =) Toppenbok! Någon mer som läst den?