• mammsen

Augustibebis 2012

cupcakekiller skrev 2012-03-22 12:09:02 följande:
    Såg nyss när jag la till mig i bf listan att nu är alla dagar utom den 19/8 fyllda, nääästan hela augusti med bebisar ;D
    Jag är beräknad 19/8 =) enligt både sista mens och RUL men någon har tagit bort mig,, och så har jag krångel med att lägga till mig igen =)

Så hela augusti är "bokat" nu!! 

• mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-22 20:32:34 följande:
    Ohh jag måste bara arga av mig lite... Min systerdotter fick reda på att hon var gravid några veckor efter mig, nu har vi båda varit på RUL och ja där fick vi samma bf... Jättekul verkligen, men jag PALLAR inte med att hon hela tiden ska ha det som jag har det... NU tänker jag gravidmående... När jag mått illa så har hon mått SÅ mycket mer illa och så mycket längre, så fort jag sa att jag kände lillan sparka så gjorde hon det också, givetvis några timmar senare efter hon hade sett att jag skrivit de på fb..
    Jag och nu har jag fått en jobbig foglossning, ett resultat från två tidigare täta graviditeter och mjuka leder, jag svär på gud att jag önskar INGEN denna pina jag har just nu... Idag skrev jag på fb till min mamma att jag hade varit hos bm och fått en läkartid för ev sjukskrivning, DÅ tar det ett par timmar så skriver hon på sin fb hur oooont hon har och hon ska bli sjukskriven för detta.. Alltså jag vet att det är löjligt av mig att reagera såhär men hon är så jävla centrumkåt så det finns knappt och gud nåde den som får sympati för ngt för då jävlar har hon det värre.... iiiiiiihh jag blir IRRITERAD..
    Du får glädjas åt att du som har barn sedan innan med största sannorlikhet får barn först och hon kommer gå och tjura i (förhoppningsvis) flera dagar efteråt när alla pratar om er lilla guldklimp ;)

• mammsen
    natlup skrev 2012-03-23 11:41:19 följande:
    Jag vet att det är lite tidigt men detta är mitt första barn och undrar när man brukar döpa sina barn? 
    Jag döpte min dotter när hon var 6 månader, men det var mest för att samla familjen.
    Denna gången skiter jag nog i att döpa och gör en namnfest för alla de närmaste när vi blir offentliga med namnet vid ca 2 veckor.. Våra föräldrar och syskon typ och en jävla massa smörgåstårta och fika =) 
    Eller så kommer vi på något annat tillfälle som är bra för att samla alla sådär i början =)

• mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-23 15:36:58 följande:
    Ja jag HOPPAS verkligen det hahaha... Men gud vad hon kommer flippa, jag hoppas hon går över hela perioden man får gå över hahaha och jag hoppas lillan kommer lite tidigare hahaha det hade varit hur kul som helst (känns som jag kommer få äta upp det där haha)
    Det var typ det jag tänkte skriva, men jag förfinade det lite ;)
    fransyskan skrev 2012-03-23 15:39:41 följande:
    Oj, hoppas du inte har en urinvägsinfektion isåfall. Har du symptom på det också? :(
    JO! Jag hoppas att det bara är en urinvägsinfektion, för då beror sammandragningarna/värkarna troligtvis på det och jag kan slippa ha dem resten av graviditeten och behöva oroa mig.. Nej, inga symptom, hon såg inte tydliga utslag på urinprovet men sa att på gravida så brukar man skicka iväg en odling då man kan ha någon typ av form av urinvägsinflammation,, ärs, jag är urkass på det där, men fåår ju veta om någon dag =)

• mammsen
    godisbit skrev 2012-03-23 17:13:14 följande:
    Skön fredag och trevlig helg! Hoppas vi alla får ta del av det utlovade vårvädret, kanske blir det årets första mjukglass i solen?
    Den har jag och dottern redan tagit, FLERA GÅNGER!! Mumms
    fru Elle skrev 2012-03-23 17:36:24 följande:
    Mammsen; var med lite orolig över mina sammandragningar, speciellt de som gör ont. Tyckte med det var skönt att kolla att livmodertappen såg ok ut. Nu känner jag mig inte lika orolig.
     Ja, jag trodde garanterat den skulle vara skitkort och börjat öppna sig osv, men den var sluten och 5cm samt böjd fortfarande så det kändes toppen! Så skönt att bara få slippa oroa sig coh känna sig trygg! Tänk om man inte kunde göra den sortens undersökningar!! 

• mammsen
    Helenaa skrev 2012-03-24 16:05:23 följande:

Imorgon 22+0 (v.23)

Å både ja och maken känner nu lilltrollet på magen varje dag....nu känns det plötsligt vädigt "på riktigt" trots att vi varit på ultraljud å allt innan.
    Igår var vi och tittade på barnvagn.
    Hade ju en emmaljunga duo egde combi, och en sån ska ja ha till denna också. Sålde min för 2 år sen då vi inte hade bestämt om vi skulle ha en 3e...och skulle vi de så skulle de bli en nyare (antingen sprillans ny, eller väldigt fräsch begagnad)

så vi får se om de dyker upp nån på blocket snart, annars kommer här att beställas en :)

Ska passa på att varna dig! senaste modellerna är MYCKET bredare och större och klumpigare än tidigare modeller,, jag blev skitmissnöjd i butik eftersom jag haft en av modell 2007, beställer du en ny så gå in och skapa dig en ny uppfattning i butik så du inte blir missnöjd!!
  • mammsen
    Kan inte någon hjälpa mig att lägga till mig i bf listan?
    jag har med bf 19/8 med andra barnet men när jag försöker så blir det bara en klumptext,,

Ser att ni snackat inköp med!

Vi har en byrå som man fäller ut som skötbord sedan tidigare,

Jag köpte en ny vagn på mellandagsrean en cresent classic (den med svängbart styre) med hårdlift
    Vi har handlat lite nya neutrala kläder i strl 50, 56 och 62 och sängkläder och söta sådannadära man kan hänga över sängen och skötbordet ni vet.

Och idag! Har vi varit på barnbytardagar och handlat bebiskläder i strl 50, 56, 62 och 68 så vi har till första halvåret. Fick även tag på babybjörns bärsele, babygym från babyproffsen, Babysitter, och skötbädd m.m för bra pris i kanonskick! Fick även uppgraderat en hel garderob till dottern i strl 110. Sååå nöjd är jag!!!

Det vi har kvar är spjälsäng och babyskydd sedan är vi i stort sett färdiga,, vill ha allt färdigt senast till månadskiftet juni/juli med blöjjor och allt! då är jag i ca v 33. Sedan när jag är tung och trött ska jag bara slappa och vänta på bebis utan någon stress om att inte vara färdig.. 

JO!! Jag och mr right och dottern käkade lite god mat på restaurang tidigare och snett mittemot oss satt 2 alkisar, den ena av dem satt och stirrade på mig hela tiden och när hans sällskap gick ut för att röka började han snacka med mig. Varpå jag lite trevligt försökte ignorera han och sa lite diskret till sambon att "jag tror han pratar med mig" varpå min sambo som för tillfället tydligen är hög på testosteron vänder sig om med mördarblicken och frågar om han snackar med oss?! Då ska ni vara medvetna om att min sambo är otroligtr lik edvard norton i american histori x. Samma blick, ansiktsform och rakning, dock har min sambo lite mer tattueringar.. Och,,, jag har aldrig sett han sån!! Lugna ner dig lite sa jag, "så farligt var det ju inte" men sammtidigt blev jag lite extra kär där en stund i min överbeskyddande älskling <3 Haha
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-03-24 21:05:38 följande:
    Mammsen: Jag har lagt till dig men inte var du bor eller hur gammal du är då som det står på alla andra, bara så du vet.
    Tack, det gör ingenting =)
    Är det någon som undrar så får den väll fråga ;) 
  • mammsen
    Stövelkatten skrev 2012-03-24 23:01:28 följande:
    Missade jag något eller var denna "alkis" otrevlig på något sätt? Med tanke på reaktionen.
    Neej, inte sådär otrevlig med meningen, utan bara att han stirrade på mig under hela måltiden och pratade med mig utan att jag ens kunde tyda vad han sa.. Min sambo är sansad i vanliga fall (iallafall senaste 10åren) men jag tror han e lite hög på "graviditetshormoner" med,, 
    NiniMe skrev 2012-03-25 06:53:03 följande:
    Mammsen: Jag måste säga att din kille låter jävligt snygg hahaahhaa
     Det är han, han är ett riktigt kap, dock är han välldigt egen och inte alltid lättast att förstå sig på så det jämnar ut sig haha ;)

• mammsen
    LiJon skrev 2012-03-26 10:53:42 följande:
    Sen har jag en fråga till. Jag verkar ha en bebis som är jätteaktiv tre-fyra dagar, sen helt lugn tre-fyra dagar och sådär går det runt. Men jag blir ju likförbannat lika orolig varje gång hon blir sådär lugn och jag knappt känner henne alls, och nu har jag inte känt riktigt sedan i torsdagskväll någon gång. Ska till BM imorgon första gången efter RUL, brukar de lyssna på hjärtljuden då?        
    Så är det för mig med =)
    Men nej de brukar inte lyssna på hjärtljuden, däremot får du ju se hur hjärtat slår om du intye redan sett det!
    Som om det blinkar ser det ut =)
    Issan8 skrev 2012-03-26 10:56:51 följande:
    Har ni börjat fundera på och läsa på om förlossningen? Flera av er är ju flerbarnsmammor  så ni vet ju redan hur det kan va men är det bra/dåligt att läsa på mycket och bilda sig en uppfattning om hur man önskar sig att det ska gå?
     Den bästa och vettigaste boken jag läst är MAMMA PAPPA BARN och är skriven av Lisa fabre, den handlar om både Graviditet, förlossning och bebis och riktar sig till både mamman och pappan..
    Jag läste den innan min första förlossning och den fick mig att bara fatta att jag skulle fixa det och jag hadde inte några direkta rädslor inför förlossningen, den fick mig att focuser på allt det spännande och roliga! Bland annat står det om vad som händer när man kommer till förlossningen, hur man brukar bli bemött och vilka undersökningar som brukar göras och varför osv, den focuserar inte bara på smärta, smärtlindring och allt som kan gå fel! Utan tvärt om så får man en ganska klar och tydlig bild på alla praktiska saker som kommer att hända samt även allt annat som andra böcker tar upp med.
    Nu inför denna förlossningen så har jag börjat oroa mig en del även om jag hade en toppenförlossning sist där jag kände mig lugn och sansad hela tiden, men häromdagen tog jag fram boken och nu känns det lixom tryggt igen =) Toppenbok! Någon mer som läst den?

Svar på tråden Augustibebis 2012