Augustibebis 2012
Godmorgon och stort grattis Capy!
Kanske ska vara tacksam att jag sover bra när jag väl sover, men det börjar bli drygt att vakna 06 varje morgon oavsett när jag lagt mig (somnade 02 inatt), vara hur pigg som helst för att sedan totaldäcka igen vid 08 och sova till 11-12... blir så groggy och illamående efteråt och halva dan försvinner känns det som. Ja man lär väl inte kunna ha kvar sina vanliga sömnrutiner när bebisen är här heller så det är väl bara att vänja sig ;)
Undrar om det är möjligt att ha blåmärken på insidan magen? Isåfall har jag det, haha! Är helt öm på vissa ställen men det syns ingenting utanpå, det är där hon har fötterna mest så nu är det väl bra trångt. Ilar mycket neråt också men jag tycker inte magen sjunker ner nånting, bm sa att jag bär henne högt och det känns, magen står fortfarande rakt ut under tuttarna liksom. Skulle vara skönt om den sjönk lite så man kanske kan andas lite bättre.
Sommaren; tycker man hör så olika, om de behöver eller inte. Vi har köpt fyra pyjamasar i 50/56, sen beställde jag en sovpåse på internet igår efter tips från en mammagrupp på facebook. Flera verkade tycka det var smidigt att slippa greja med knappar och så mitt i natten vid blöjbyte. Tänker att man får väl prova sig fram vad som känns bäst själv. Du ska då inte tvivla på att du inte kommer kunna ta hand om ditt barn, hur ska man kunna veta allt om nåt man aldrig gjort förut? :) det är väl därför vi kvinnor finns till för varandra och ge råd och stöd, sen är det ju du som kommer känna ditt barn bäst! :)