• Kampis

Augustibebis 2012

Här ska det också grillas ikväll =) Vi har grillat 2-4 gånger per vecka nu flera veckor i rad, så gott!

• Kampis

Tänkte på en sak om spjälskyddet som nog många inte tänker på :

ta ett med roliga mönster/djur/färger på, spännande för bebisen att ligga och kika på =) 

• Kampis

Ang kudde så har vi en från Ullared, funkar kanon =)

Täcke som i tjockt täcke behöver de inte ha, kvävningsrisk om de får det över huvudet. Ta då hellre en filt. sen om man behöver ens det beror ju på hur varmt man har i rummet också =)  

• Kampis

Vår dotter slutade sova middag Maj förra året, då var hon recis 1 ½ år. Nu senaste veckorna har hon plötsdligt börjat gör a det igen, och sover hon inte på dagen vaknar hon minst 4 gånger per natt , men när hon sovit blir det bara 1-2 gånger !

Hennes tider ser ut:
    vaknar 7.30
    sover middag någon gång mellan 13-15
    somnar för kvällen runt 22    

• Kampis

Nej men så mysigt!! det där har jag aldrig fått uppleva, både dottern och den här är så himla lugna i magen, om jag känner två rörelser efter vareandra är det sensation! Hade gärna sett bök sådär, men samtidigt ska jag väl inte klaga.. dottern sparkade aldrig i närheten av nåt som gjorde ont, och det där med tryck på revbenen fick jag inte erfara heller.. hoppas det blir likadant den här gången!
  • Kampis
    Tira skrev 2012-05-21 16:46:31 följande:
    Håhå!! Jag måste bara få ut min glädje lite.. Jag fick veta idag att jag kommer på min mammapeng baserad på mitt nya jobb trots att jag bara hinner jobba 2 månader innan bebis!!! Detta tackvare att jag säkrat min SGI under tiden jag har pluggat och inte haft några "glapp".  Visst det hade funkat med 300 om dagen som jag hade med dottern men det känns så otroligt skönt att slippa oroa oss och tänka för mycket på ekonomin...nu vet vi att vi klarar oss finemang! :))

Grattis Tira =)
  • Kampis

Ang det här med veckor:

Föra gången gick tiden hyfsat fort till v 30. Så när jag väl kom dit och insåg att det bara vvar 10 veckor (blev 12)  kvar blev jag chockad- tänk så fort de sista skulle gå!!
    Men, så blev de verkliegn inte.. 30-veckorna gick i sniiiigeltempo verkligen, hur långsamt som helst. Räknar med att det blir likadant denna gången... v 30 på måndag =)  

• Kampis
    A R skrev 2012-05-22 09:33:01 följande:
    Gadget, grattis! Ni prickade verkligen in finvädret i Sverige Solig

Belatrixx,  starka ord du väljer när det gäller Saajamon, vill bara informera dig om att det är enorm skillnad på att fejka och verkligen tro att man är gravid. En ung kvinna som verkligen tror att hon är gravid och kroppen spelar ett spratt behöver stöd och inte påhopp. Var finns ödmjukheten?

Jag håller med om att känslorna för den här sommaren känns dubbel. Vill njuta av sommaren och få vara mer ledig men samtidigt vill jag också att det ska vara slutet på augusti NU! Knasigt Tungan ute 

Det visade sig ju att hon hade snott bilderna från nån tjejs blogg också, allt var helt enkelt bullshit =)
Svar på tråden Augustibebis 2012