• Tesdy

Augustibebis 2012

Nej så trist Ellen, men som Astro säger du skall se att inom kort har du din bebis hos dig!

Jag hade en son inatt som inte kunde somna, var uppe med honom och hämtade hans gosedjur sista gången vid kvart i två!!! Sen har min höft bråkat med mig i natt så jag är helt slut. vaknade nu vid strax innan sju och kände att jag lika bra kunde sätta mig här i soffan. Gick på toa och fick se mig i spegeln... Oj oj oj vad svullen jag är. Hela ansiktet är som en ballong, fingrarna kan jag knappt böja och fötterna är stora klumpar... Tur att det snart är över så man kan bli lite mer normal igen.

• Tesdy

Ninime: så där ser mina fötter ut också!

Fru Elle: jag känner lite som du vad gäller ks. Jag har också två kanon vaginala förlossningar bakom mig och vill verkligen inte ha ks denna gången utan vill ha som jag haft det innan! Dock finns ju risken för ks rejält hängandes över mig med tanke på busen i magen! Jag är inte alls negativ mot personer som gör planerade snitt det får ni inte tro. Alla har vi våra anledningar till våra val.

Annars sen igår så har jag en otrevlig upplevelse till och från... Bebisen ligger med ryggen upp mot revbenen vilket innebär att händer och fötter är neråt. Detta är inte så skönt när lillbäsen skall sträcka på sig och trycker fötterna mot blygdbenet. Aj aj aj.

• Tesdy

Stort grattis till  Karo77, Jloow, Maaya, Noli och Nettan till era bebisar.

Idag har vi varit och storhandlat och det känns underbart att ha fyllt upp skåpen innan förlossningen. Fick dock bita mig i läppen många gånger för att inte skälla på barnen som gärna ville att deras mamma skulle hänga med i deras tempo. Fick mycket SD under tiden vi gick i affären och som sonen sa till min man: Man måste gå långsamt om man skall gå med mamma. Sötnosen.

Ellenbmt: är du nöjd i allmänhet med Mölndals BB? Jag har ju fött mina stora barn på Östra men skall in till Mölndal nu på måndag morgon och försöka vända lillbäsen och startas upp om det funkar. Så jag tänkte se höra mig för hur du upplevde det både på FL och på BB. Om det OK att svara.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    Karo77 skrev 2012-07-28 19:28:30 följande:
    Eller om jag kan skicka mms till nagon Med dator......
    Du skulle kunna göra det till mig. Jag inboxar dig mitt mobilnr,
  • Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-07-28 19:33:03 följande:
    Tessy- det var kanon! (En bm som var lite vimsig å fumlig, smal tant med krulligt axellångt hår. ) annars var de så söta och rummen var stoooora och många hade badkar. Bb var bra tills de blev överbelastade. Fick mkt mkt mkt hjälp på bb, och neonatal. Minns inget ont om maten? Sängen va helt ok och man fick mkt kläder och filtar och annat till bebisen.
    Åh låter ju helt klart som ett kanon ställe. Då ser jag fram emot en tur dit på måndag morgon nu då.
  • Tesdy

Hoppas att det verkligen sätter igång ni för båda Ninime och Ellenbmt nu!

Själv sitter jag och försöker övertala lillbäsen att vända sig så att hen har huvudet neråt lagom mycket till imorgon bitti så att det blir en lätt vändning. Men jag är skeptisk till att hen lyssnar på mig :P

• Tesdy
    Juliette skrev 2012-07-29 14:56:29 följande:
    Grattis till alla små liv, hinner inte med.

Här har det kommit en till. Igår kl 22.46 föddes vår son. 3350 g och 50 cm. Det gick ganska fort, var öppen 9 cm när vi kom in. Hade haft värkar som kändes som rejäl mensvärk hemma under hela dagen och gick och funderade på om det inte skulle bli värre nån gång. Då gick vattnet och jag fick ordentligt mycket mer ont.

Han har inte nåt namn än, men är så klart sötast i världen :).
    Grattis till Killen.

Här är BB väskan packad och jag har sorterat ut så jag har dom senaste och mest aktuella papper i mappen, plånboken är i lagd i väskan också. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag skall vara på FL klockan 8:00 i morgon bitti.
    Shit jag är så sjukt nervös med tanke på att jag inte vet hur det kommer att bli... Funkar vändningen eller kommer det att sluta med KS??
  • Tesdy

Hejåhå. Skickar styrkekramar till er!!

Nu har jag kolhydrats laddat med lite Pad Thai. Det var gott. Barnen är lämnade hos min bror nu så att dom får sova imorgon. Nu sitter mannen och jag med en stor skål med godis och blänger på OS. Efter klockan tio är det dock slut ätit för min del då jag skall komma fastande imorgon ifall det blir snitt.

• Tesdy

39+2 idag åkte in till fl för vändning, då har lillbäsen vänt sig ner med huvudet!!
    Läkaren frågar om vi skall avvakta uppstart om den kommer av sig själv men jag litar inte på lillbäsen så runt tio fick jag första gellen insprutad. Går nu runt här på mitt rum med småvärkar. Hoppas innerligt på resultat redan av denna första gellen, vill få ut hen nu.

• Tesdy

Jag håller tummarna för dig Ninime!

Själv ligger jag med ctg efter att jag sovit här på förlossningen. Fick två citadon och en sömntablett och omvald gott jag sovit.
    Värkar har jag fortfarande men jag tror nästan citadonen finns kvar i kroppen för jag känner dom bara som lite molande.

Svar på tråden Augustibebis 2012