• FruFoxy

Augustibebis 2012

Ikväll har jag varit ute med min bästa väninna och ätit god mat. Vi brukar alltid dela på en flaska vin och när frågan kom vad vi ville dricka till maten så sa jag cola och hon stirrar på mig med ett stort leende Hon fatta på en gång, inte så konstigt kanske! Det blev en himla massa snack om bebisar, förlossningar och havandeskap hela kvällen. Haft en sån trevlig kväll, och vad jag behövde prata av mig, och vara mig själv en stund. Inte mamma, inte fru... bara jag! Ah, det var länge sen!
    På söndag ska vi ses igen fast då på en lekträff med alla våra barn och då får jag tillbaka min babywatch som jag lånade ut till henne när hon väntade smått. Ska bli intressant och se om jag får höra och se några hjärtslag på söndag!

Hoppas ni har haft en trevlig kväll!

• FruFoxy

Astro:
    Återuppbyggs dessa "gummiband" om de går av? Jag har haft jätteproblem med dem sen trean och fått dragningar varje cykel från äl till mens. Och nu är jag öm hela tiden mot sidorna där banden är, och när jag väl får en dragning känns det som jag ska gå av på mitten. Smärtan är helt klart värre än i tvåans och treans graviditeter. Det känns som banden är helt utnötta och slappa.
    Om dessa band har som uppgift att hålla upp livmodern och är såhär eller går av, hur påverkar det livmodern och en förlossning och livet efterråt?
    Oj vilka frågor jag kommer med såhär på morgonkvisten Det kändes som du var lite mer kunnig inom detta område än vad jag är.

• FruFoxy

Min vän kom nyss förbi med min doppler som hon lånat av mig Så nu har jag också hört (och sett) hjärtljuden! De låg på 169-170. Myyys!

• FruFoxy

anneh:
    Det finns ganska billiga som kostar runt en 300-400 kr. Min var lite dyrare och kostade närmare 2000 kr men det var när de var ganska nya på marknaden (-07). Den är säkert billigare idag.
    Det som jag tycker är så bra med den jag har är att man ser hur fort det slår, tror inte typ angelsound gör det.

• FruFoxy

Fina magar ni har.
    Måste fråga, drar ni in magen allt ni kan på bilderna eller slappnar ni av? 

• FruFoxy
    stövelkatten:
    Menade alla i bildtråden som visar upp sina bebisugnar
    Jag har en mage som du, inte så tajta magmuskler och har därför stor mage. Kan dra in den men det är lite kämpigt och framförallt obehagligt och orkar inte hålla in magen allt för länge (bara så man hinner ta magkort sen åker hullet ut igen )
    hektorsmamma:
    Det kommer säkert gå bra! Vilken tid ska du vara där? 
  • FruFoxy

Har precis varit ute på långpromenad i snörika skogen i över en timme. Gissa om jag har ont i mitt bäcken? Varför kan man tycka det en bra idé innan man börjar traska, för att sen komma på att det var en urusel idé men är LÅNGT hemifrån och faktiskt måste gå hela vägen hem? 

• FruFoxy

Var precis på toa och såg att jag blödit! Blev alldeles iskall men kom på att jag har min doppler och efter många lååånga minuter så hittade jag krabatens hjärtljud. Är så glad att jag har dopplern hemma!
    Måste ju varit min långpromenad som gjort att jag började blöda? 

• FruFoxy

stövelkatten:
    Avvaktar lite och ser om det kommer mer innan jag ringer för koll. Vart ringer man då föresten?

• FruFoxy

stövelkatten:
    Vart ligger gynakuten? Bor också i sthlm.  

Svar på tråden Augustibebis 2012