Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Gadget skrev 2012-01-25 12:13:01 följande:
    Aha, du har skrivit något om Tyskland förut men jag har inte fattat att din sambo är tysk. Nu hänger jag med.

Jag har efter googlingar förstått att Mistral ska vara lite större och tyngre än Fun och Cosmo vilket jag tänker inte behöver vara en nackdel då den fortfarande ser smidig ut. Får väl provlyfta innan bara.
    Ang. liggdelen funderade jag också. Tror jag har en kompis som har en sån mjuklift till sin kille som är född i maj, men vet inte om han kunnat ha den nu i vinter eller om han blivit för stor. Ska kolla med henne. Annars ser hårdliftarna lite större ut och risken är att jag får ett stort barn då sambon är lång och hans systerbarn varit väldigt stora (och min mag-skrutt redan är en vecka större än den ska vara).
    Okej, det låter bra. Jag vill ändå ha en hårdlift till en början. Känns mysigare. Och större, givetvis.

Sorry att jag inte varit tydlig med det. Jo, jag bor med en man från östra Tyskland, så han gjorde som du fast tvärt om; flyttade till Sverige för mig. :)
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-01-25 12:59:41 följande:
    Stövelkatten- Hur länge har man teutonias liggdel?
    Sist hade jag en bugaboo och bytte vid 4 månader, nu blir det nog samma om detta barn är lika vilt som sonen.
    Uj, ingen aning? Men jag tänker som du; beror på barnet. Och blir ungen för stor för liggdelen så kan man ju ligga gott i sittdelen också. :) Mest vill jag få plats med vinterbebis i liggdelen. :)
  • Stövelkatten
    Marmite skrev 2012-01-25 17:11:34 följande:
    Svårt med namn sådär, lite trist att behöva heta Lill-Jonas under hela uppväxten för att det ofta finns en till med samma namn... Så jag hade nog röstat nej för att namn som finns inom den närmsta familjen... Men namn är verkligen assvårt. Jag vill ha ett namn som funkar att säga på engelska och som inte behöver bokstaveras jämt (om du t.ex. heter Carin som min kusin så heter du inte bara Carin utan "Carin med C"). Sen vill man ju helst inte att mobbaren i mellanstadiet hette samma namn, eller syrrans ex-pojkvän.... osv. Inte lätt, jag har en lista under skrivbordsunderlägget på jobbet :)

Just nu är Henry mitt favoritpojknämn, men mamma säger att det är ett y-namn och att ungen aldrig får ett jobb om han heter så.... konstigt, såna vibbar får inte jag! 
    Henry är väl dock ett Y-namn utanför normen om Y-barn! Henry är ju adligt, medan Tony och Jonny osv. självklart blir kåkfarare och busar.
  • Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-01-25 22:51:35 följande:
    FruFoxy; Tack för tips! Är i vecka 12, 11+3 idag. Ja jag var nog lite för feg för att lyssna tillräckligt länge, ska vänta någon vecka nu iallafall innan jag provar igen och då kanske man får hålla på lite längre...
    Om inte annat borde du väl höra skillnad på din egna puls och bebisens? Alltså, att din är snabbare, helt enkelt. :) Nu blev jag också sugen på att köpa en, om den ändå inte kostar mer än så...
  • Stövelkatten
    Stövelkatten skrev 2012-01-25 22:55:42 följande:
    Om inte annat borde du väl höra skillnad på din egna puls och bebisens? Alltså, att din är snabbare, helt enkelt. :) Nu blev jag också sugen på att köpa en, om den ändå inte kostar mer än så...

Doh! Självklart menade jag tvärt om. Haha! Ska nog ner till Teknikmagasinet när de öppnar, jobbar precis bredvid. Sambon förstod dock inte alls poängen med en doppler, han tyckte att tids nog känner man ju sparkar ändå. Nå väl...
  • Stövelkatten

meh, knäppa citat från telefonen...

Doh! Självklart menade jag tvärt om. Haha! Ska nog ner till Teknikmagasinet när de öppnar, jobbar precis bredvid. Sambon förstod dock inte alls poängen med en doppler, han tyckte att tids nog känner man ju sparkar ändå. Nå väl..

Mitt favvotjejnamn är Lilian, just nu. Och Ilona, men det heter sambons mamma, så det får bli andranamn i sånt fall. Annars gillar vi båda också Dexter! Det  har en fin klang, funkar på alla de språk vi talar hemma och känns relativt tidlöst. sambons favvo är Fabian, vilket jag också tycker är vackert, men känns inte hemma på något sätt.
    Sen tycker jag Minerva är väldigt vackert, men det har blivit totalt nerröstat från start.

• Stövelkatten
    capy skrev 2012-01-26 09:46:25 följande:
    Jag köpte också en doppler på Teknikmagasinet igår :) 
    Är i v. 12+1 nu, jag lyckades hitta bebisen till slut, men det tog säkert 10 minuter. Först hittade jag också det swoschande ljudet (som någon annan sa tidigare så är det troligen navelsträngen) och strax intill det ljudet (snurrade runt och vinklade dopplern åt olika håll) så hittade jag hjärtslagen. De är väldigt snabba, maken räknade till ca 150 slag/min.

Eftersom hjärtat är så litet så är ljudet väldigt svagt. Vi gjorde så att vi kopplade dopplern till förstärkaren så hördes det tydligare. Lycka till med att hitta den lille/a!
    Spännande! Bara 13 minuter kvar tills de öppnar affären! Flört 
    Jag är 13+3 idag, så borde ju ha chans att höra i alla fall.
  • Stövelkatten
    capy skrev 2012-01-26 09:46:25 följande:
    Jag köpte också en doppler på Teknikmagasinet igår :) 
    Är i v. 12+1 nu, jag lyckades hitta bebisen till slut, men det tog säkert 10 minuter. Först hittade jag också det swoschande ljudet (som någon annan sa tidigare så är det troligen navelsträngen) och strax intill det ljudet (snurrade runt och vinklade dopplern åt olika håll) så hittade jag hjärtslagen. De är väldigt snabba, maken räknade till ca 150 slag/min.

Eftersom hjärtat är så litet så är ljudet väldigt svagt. Vi gjorde så att vi kopplade dopplern till förstärkaren så hördes det tydligare. Lycka till med att hitta den lille/a!
    Ingick ultraljudsgel i din låda också?
Svar på tråden Augustibebis 2012