• Hejåhå

Augustibebis 2012

Det märks att det har varit fint väder idag här i tråden. Bara en sida under dagen att läsa ikapp! :)

Var hos BM igår och allt såg fint ut. SF-mått 22 cm vid v23 + 4, precis på normalen. Känns extra bra när man får en kommentar om hur stooooor man är redan, att magen faktiskt är normal.

• Hejåhå

Jag saknade nog aldrig magen efteråt. Det var så underbart att kunna sova hur man vill och jag kände mig fjärilslätt och slank efter två dygn på bb.
    Däremot saknade jag att magen var hård, rund och spänd. Efteråt är den som en vobblig deg och skinnet löst.

• Hejåhå

Beklagar Maraja! Livet är verkligen skört och man får glädjas åt det lilla i livet.

• Hejåhå

Jag sydde en amningskudde i L-format. Den var inte så bra. Den där hästsko-fomade som du sytt är nog bättre. De är också bra som sittstöd till bebisen när det blir aktuellt.

Jag köpte små-kuddar på Ikea för typ 9 spänn styck och slaktade dem för stoppningen.

• Hejåhå

Jag har svårt att flytta vår 14 månaders till eget rum. Jag fick lite ångest av att bara flytta spjälsängen till gubbens sida om sängen för en vecka sedan när jag började jobba igen, så en nyfödd vill jag ha så nära som möjligt. Helst i vår säng.

• Hejåhå

Astro: jag gjorde planerat snitt och den totala bb-vistelsen var bara 48 h, varav ett dygn utan kateter och Alvedon dropp. Det kändes inte så länge.

LindaPernilla: vi fick bara ta emot syskonbesök, övrig släkt var portad, men eftersom det är så kort tid så kändes det ok.

Hemma tog vi emot besök av våra mammor samma dag. De bor bara några km ifrån så det var bara en kortis. Jag trodde också att jag skulle känna att vi ville vara själva mycket i början och att man skulle vilja vila mycket. Men jag ville snarare visa upp henne.

Svipp: jag blev tipsad om Apotekets operations-bh:ar att sova i. De är superstretchiga men man kan ändå ha de sk tuttbindorna. Ett tag klistrade jag t.o.m en vanlig binda på insidan. Tutten är ju inte där den borde vara när man ligger på sidan :) Sedan är ju kisslakan obligatoriskt.

• Hejåhå

Jag har nog aldrig sett någon hålla på med underbyxor över blöjor, men ska msn ha klänning så ser det mer klätt ut med ett par trosor på blöjan.

Svar på tråden Augustibebis 2012