Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Sommaren: jag resonerar som så ang nappen. Den kan man vänja av barnen, medans en tumme alltid är med och svårare för barnet att sluta suga på. Nu får jag säkert nån som inte alls håller med mig men bara mina tankar. Så om barnet har sugbehov så kommer jag använda napp. Däremot är jag lite motståndare till de som alltid ploppar in nappen i munnen på barnen trots att de är stora, när de ska prata, leka etc. (då ser jag ingen anledning till det). En napp ska vara en tröst tycker jag, inte nåt som hela tiden är där.

Mamma070912: Grattis!

• Albasmamma

Sommaren: Men NEJ, nu måste väl snart eländet med er vagn ta slut! Hoppas verkligen att de tar sitt ansvar nu och ersätter er för allt strul och att ni snart har en vagn som funkar!

Jag är helt slut, började rensa ogräs ikväll medans maken klippte gräset. Nu är jag stel som en pinne och helt slut i kroppen trots ett långt bad. Förresten så fick jag faktiskt en komplimang idag av en arbetskollega, han var imponerad att jag såg så pigg ut och orkade sitta och jobba hela dagar. Det var ju kul att få hör, när de annars brukar vara mest "tjockis"-kommentarer.

Hoppas ni andra har en bra kväll, nu ska jag äta glass och se fotboll, sen säkert somna framför tv´n.    

• Albasmamma

Issan: Här hemma hos oss är det jag som nästan är mer intresserad av fotbols-EM än maken.

bez imena: din chef kan inte neka dig att sluta idag! Inte ditt problem om han glömt bort att ordna vikarie.

Ang. tid att stanna på BB; dottern är född på Huddinge -06 med planerat snitt och jag åkte hem efter 1½ dag (trots att de ville ha kvar mig längre). Sonen är född kl.01.45 och vi åkte hem mitt på dagen dan efter. Om allt går bra och jag och bebis mår bra denna gång så kommer jag vilja åka hem snabbt. Men det tycker jag att man ska göra precis som man känner. Jag trivs bättre att få komma hem än att vara på sjukhus.

• Albasmamma

Jag har också sovit riktigt uselt i natt. Vaknade kl 2 och hade svårt att somna om. När jag väl somnade vaknade jag av sendrag flera gånger. Men vi har kanonväder väder idag så nu sitter jag och slappar i solstolen. Hoppas ni alla har en fin lördag!

• Albasmamma

Oj, vad ni har hunnit skriva sen igår. Intressant att läsa om era tankar kring förlossningen etc.

Jag är man- och barnfri i några dagar, känns konstigt. De åkte ner till Stockholm igårkväll och jag jobbar tre dagar till och sen flyger jag ner. Trots att jag kunde sova hur länge jag ville imorse så vaknade jag 5.55! Så typiskt.

• Albasmamma

miijja: skönt att du åkte in och att allt såg bra ut.

Stövelkatten och ni andra i samma sits: Känner också igen mig. Jag fick en välbehövlig paus från både man och barn nu i några dagar. Kändes som om jag inte gjorde annat än gnällde/tjatade på barnen sista dagarna. Försök "komma ifrån", om än bara för en timme, gör nåt helt annat och få egen tid så kanske det känns bättre. Stor kram!

• Albasmamma

NiniMe: Vad skönt att höra att du och bebis mår bra, försök vila så mycket du bara kan. Ta hjälp av de runt omkring dig!

Hejåhå: tror inte alltid att dessa beräkningar är alldeles tillförlitliga. Sen kanske du inte går hela tiden ut heller. Men skönt att du får en extra koll men tycker inte du behöver oroa dig. Skönt iaf att bebis låg med huvudet ner.

Sommaren: jag hade ätit ålen.

Ikväll har jag varit och hämtat hem vagnen som vi ska låna av min bror. Har även vikt/tvättat upp lite bebiskläder. Är ju helt själv hemma och kvällarna blir ju såå långa. Väldigt skönt även om jag saknar mina småttingar nåt otroligt så försöker jag njuta och koppla av emellanåt. Nu är det bara 2 arbetsdagar kvar.

Svar på tråden Augustibebis 2012