Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Sitter och väntar på att de ska ta mitt vatten men självklart ska alla andra med födda så jag går vänta på bb efter plats på fl. Men jag känner redan att värkar är på g igen och slemproppen har börjat att gå.

• Challelotten

Äntligen kan jag sitta vid telefonen lite. De tog vattnet på mig vid fyra i tisdags em efter intensiva värkar valde jag Eda och guld värt när man får värkar utan uppehåll. Tyvärr fick jag ligga mycket då inte bebisen tålde att jag stod upp och jag fick feber men efter vart på toa sa de plask och en kvart senare var han ute 00.30 :0) är så lycklig men han har åkt på en infektion så han ligger på neo och jag på förlossningen. Allt från 3-10 dagar måste vi stanna och han ville inte amma så jag får se hur det går vill ju verkligen :0( men jag hand ammar och de ger honom på sond då han inte orkar äta själv. Stor kille 4225gram och 52cm lång.

Grattis till er alla andra orkar inte läsa vad som har hänt sen sist. Och lycka till med er som ska bli igångsatta och är på g!

• Challelotten

Grattis till alla nya bebisar och det ser ut som det blir fler snart :0)

Själv fick man sova första natten själv med lillen på barn avd istället för neo. Men vi måste stanna 5 dagar till. Man vill ju bara hem nu och slippa alla sladdar och dropp.

• Challelotten

Ja sov så mycket som möjligt det blir mindre sömn när era bebisar kommer. Jag får sova Max 2 timmar i rad nu, här på sjukhuset måste lillen äta varje tredje timme och jag ligger på vanlig barn avd så man får inte den hjälpen man har på neo och bb. Ammar plus sondar killen. De höger 10ml per dag och mina bröst hänger inte med de tycker att han ska få i sig 65ml idag.

• Challelotten

Jag hade tid för igångsättning på tisdagen den 21/8 man brukar nog få åka in på morgonen men jag fick vänta till kl.16.00 innan de kunde ta vattnet det var så många som födde på morgonen.

• Challelotten

Trossan: jag blev inlagd på måndag em för att få en sovdos sen gjorde de ett ctg och en läkare kollade mig om jag kunde bli igångsatt då var jag öppen 4cm fram och 2cm bak en cm tapp men lite bakåt men de brukar alltid vara så på omföderskor sa de. Sen sa de att det var mycket på förlossningen så vi skulle vänta. Vid fyra tig det vattnet men jag hade redan regelbundna värkar men de gjorde inte så ont. Efter de tog vattnet fast det kom inte så mycket började de ganska snabbt. Vid tio var jag bara öppen sju och jag fick inte stå upp då lillen fick högre hjärtljud då så det segade sen började värkar ta i mer och kom efter varandra så jag inte fick någon paus och då kan jag inte slappna av och öppna mig så det blev Eda och det var guld värt ;0) sen vid tolv skulle jag bara upp och kissa och då sa det plask och kvart över började jag krysta och gossen är född 00.30 :0) så jag tycker att det var en smidig förlossning iaf och relativ snabb. Sprack inte något även om de sa åt mig att inte krysta mot slutet han kom ut självmant ;0)

• Challelotten

Svapp om man är omföderska brukar tappen vara bakåt. När de satte igång mig var jag öppen fyra men tappen fortfarande bakåt och på förlossningen sa de att det betyder inte att det inte är på g iaf.. Så ge inte upp hoppet :0)

• Challelotten

Lycka till husmodern :0)

Nej vad tråkigt den värsta mardrömmen alla tankar till Hejåhå ;0( man är glad varje morgon att sin lille lever och andas.

• Challelotten

Grattis husmodern och godisbiten.

Nu har alla fått sina? Lite tråkigt att allt är över och sambon vill bara ha två så nu kanske man aldrig får göra om det man blir lite ledsen över det ;0)

• Challelotten

Förstår hur du känner sommaren. Jag vill inte ha en till direkt men en liten sladdis sen hade inte varit fel ;0) man känner sig inte klar bara även om man inte hade den tanken under förlossningen ;D hoppas verkligen att han ändrar sig för dig sommaren så ni kan ha två iaf. Barnen är livet.

• Challelotten

Vad tråkigt husmorden hoppas att det går över snabbt. Får ni ligga kvar på bb eller har ni fått åka ner på neo för gulsot?

Svar på tråden Augustibebis 2012