Augustibebis 2012
Har vi en bf-lista? Den har jag missat! Vill nån lägga till mig? Bf 11/8
Har vi en bf-lista? Den har jag missat! Vill nån lägga till mig? Bf 11/8
Ok, hittade den nu så jag lägger till mig själv sen. :)
Kan nån hjälpa mig att reda ut vilken dag jag går in i ny vecka? Jag har två gravid-appar som säger olika! Den ena säger att jag är 6+0 idag och den andra att jag är 6+0 imorgon. Senaste mensens första dag var 5 nov... Nån vänlig? ;)
Naimisen: tur att jag är sådant skolexempel som alltid har äl dag 14 och får mens dag 28 ;) borde va lättare att räkna då men får ändå olika svar. Gillar ju babygruppens app bäst så synd att den inte stämmer... Har fått ställa in fel värden nu så den ska byta vecka på rätt dag.
Naimisen: jag är supernyfiken men har bestämt mig för att inte kolla kön, tycker det verkar mer spännande helt enkelt. Min pojkvän däremot vill def kolla könet. Hmmm vi får slåss om saken !
Då (om jag räknat rätt, fortfarande osäker!) så går jag in i vecka 6 idag. Jag känner inte mycket alls, är bara väldigt hungrig på morgonen. Har märkt att man inte bara kan bry sig om sig själv längre. Jag kan vara ganska dålig på att äta som jag ska, tycker mellanmål och sånt är så trist. Igår kom jag hem från skolan vid lunch och var supertrött och samtidigt hungrig men eftersom jag inte "orkade" fixa nån lunch eller tyckte jag hade nåt hemma som passade damen så stupade jag i säng för att vila istället. Sov två timmar och när jag steg upp var jag helt yr och mådde SÅ illa. Får nog ta och bli lite noggrannare med maten alltså...
Hela denna helgen har jag en av mina närmsta vänner på besök. Är så frestad att berätta men har bestämt mig för att försöka hålla det hemligt. Måste vara taxi åt min pojkvän ikväll så då kommer jag i alla fall undan med att inte kunna dricka nåt vin som vi brukar hon och jag. ;)
Jag var rökare förut, så glad nu att det är flera år sedan jag slutade. Även om man såklart kan lägga av när man vet att man är gravid så är det fortfarande tufft. Känns skönt att slippa tänka på det också, det tog tid och ett par återfall för mig att sluta men nu är det snart fem år sedan jag tog ett bloss sist.
Naimisen; vilken vecka är du i nu?