• Tifan

Augustibebis 2012

Idag har jag varit i träffat min underbara läkare! Så nu är jag sjukskriven fram till förlossningen :) pratade även med sjukgymnasten så nu kommer hon att beställa en rullstol till mig som jag får hämta ut när jag vill! Vi pratade även om igångsättning om mina besvär fortsätter att vara såhär tråkiga :/

• Tifan

Natlup: gå via MVC, där har de läkare som vet vad foglossningar är och är medvetna om hur jobbigt det är! Hoppas att du kan få hjälp :) jag har haft väldig tur med min läkare och fått träffa samma varje gång! Nu är jag helt sjukskriven fram till BF så jag slipper o tänka på jobbet mer!

• Tifan

Hoppar in o säger hej, var ett tag sedan sist. Här hemma går det inte fort är helt sjukskriven för mina foglossningar som nu är så passa hemska att har fått en rullstol som avlastning. Men det är inte lätt att ta det lugnt heller med en 19 månaders liten buse här hemma.

Har hunnit med 2 vändor till FL ena gången för att han var så stilla en hel dag o andra gången för regelbundna och täta sd. Som tur var så var tappen opåverkad o han hade bra där inne. Nu är det ännu mer vila som gäller fram tills det är dags..

Har även haft samtal med läkaren om igångsättnings bedömning 2-3 veckor innan BF. Eftersom mina besvär bara blir värre så hoppas jag verkligen på att han ska komma tidigare! Som tur är så är det andra barnet och därför är de mer hjälpsamma med igångsättning.

Nu blev det jätte långt, sorry!

• Tifan

Än så länge ligger jag på +7kg och hopps på att kanske landa någonstans mellan 12-15. Har nämligen bara 7kg kvar tills jag når 100kg strecket i det vill jag verkligen inte nå!!! Hoppas mina foglossningsbesvär går tillbaka snabbt den här gången oxå så jag kan få gå ut o gå igen :)

• Tifan

Usch, har stått o stekt pannkakor o när det väl är dags att äta så är jag inte alls hungrig längre :/ någon som känner igen sig?

• Tifan

Nu måste jag höra med er. Jag började helt plötsligt bara att må jätte illa och fick sammandragningar på en gång... Har haft en del sd under dagen men nu har de tilltagit... Är mitt andra barn men kan inte minnas att det var såhär när jag väntade honom... Någon annan som upplevt detta?

• Tifan

Bella: efter 2 graviditeten med svår foglossning så är mitt råd att lyssna på din kropp o pressa dig INTE!!!! Du ska orka med de sista veckorna och förlossningen och första tiden oxå!! Ta kontakt med sjukgymnasten på din MVC! Om jag inte minns fel så bodde du i Norrköping och då är sjukgymnasten underbar :) hoppas att din kille förstår hur du mår då du kan få mer förståelse från honom!!!

• Tifan

Jag bor oxå i Norrköping och såvitt jag vet så har det föddas jätte mycket barn under våren och belastningen har varit hög. Jag hoppas att det är dags för mig en lugn dag ;) känns som om det inte är så mycket att oroa sig för... Eftersom det inte är något som man kan styra över det... Tyvärr

• Tifan

Natlup: jag fick dricka 4dl när jag gjorde min belastning för några veckor sedan. Men det kanske skiljer sig mellan landstingen.

• Tifan

Blä för att ligga vaken.... Har Förvärkar from hell oxå som maler på trots att jag har tagit citodon tidigare... Börjar fundera på om det är något som är på g eller om det bara är plågsam träning nu... Går in i vecka 36 (35+0) idag..

Svar på tråden Augustibebis 2012