Hejåhå skrev 2012-04-09 20:41:33 följande:
Jag kommer ha overall och åkpåse nu i vinter. Är det riktigt kallt blir det en extra filt.
Håller med in att dreggellappar är onödiga. Lite senare när de börjar få tänder kanske och på en kille kan det vara lite tufft med matchande lappar till kläderna, men å andra sidan hade jag ingen kräkbebis.
Min dotter var asläcker i jeansklänning och rosa dreggelapp på sommaren i 1års åldern!! Den uppfyllde ju inte något vettigt mer än att göra henne jävligt mycket extra läcker ;)
Sommaren12 skrev 2012-04-09 20:44:30 följande:
Är det nåt särskilt man ska tänka på när man köper åkpåse? Finns ju hur många som helst. Passar de bara vissa vagnar och sånt? Ser att en del butiker på nätet rear åkpåsar nu så kanske ska man passa på. Antar bara att de är dyrare mot vintern?
Ninime: Nässug ja! Det har jag förstått är en bra grej. Sätter upp den på listan. :)
Bör man ha en "barnvänlig" termometer hemma? Typ örontermometer kanske?
En åkpåse kan gå på ett par hundralappar - tusenlappar.. Kolla bara så den passar selen i den vagnen du har :) Annars är det en smaksak, kläm och känn lite och syna dem utefter vad du tycker värkar vettigt.. Vi har ju köppt en cresentvagn med hårdlift och den kan göras om till åkpåse, dock tycker jag att denn är ganska tunn och kanske passar bäst hört och vår. Jag kommer köpa en tjockare modell som är snygg och passar till vagnen och lätt att öppna :) Näsug hade inte hag, visste inte att det fanns,, köpte en när min dotter var ca halvåret och använde den flitigt.. Så det är en bra sak men inget man MÅSTE ha. Jag tycker rumptermometern fungerar bra när bebisen är liten,, jag tror den ger mest exakt resultat dessutom, det är sån de använer på bb och bvc,,
Ellenbmt skrev 2012-04-09 20:45:42 följande:
Jag hade kopparna på brösten nästan helatiden. Läckte så mkt att tuttbindorna var värdelösa, hade tuttbindor utanför de hårda kopparna eftersom mjölken skvimpade ut om man böjde sig frammåt. Bytte kopparna och hällde mjölken i thermos en gång i timman minst, då var de överfulla och svåra att byta :) trotts denna sjuka mjölkproduktion fungerade aldrig amningen bra... De på bb kallade mig kossan, på kul, jag tyckte med det var kul, annars såklart ett ganska kränkande ord. Om jag satte på sånna dör nappar på vårtan för greppet, så fylldes den upp och genom de fyra små hålen stod det fyra STRÅLAR... Sjukt. Och jobbigt.
Min dotter var som tur var ganska ivrig och hängde med i allt mitt sprutande ganska bra, dock satte hon ofta i halsen i början och behövde inte jobba så mycket själv utan bara öppna munnen och gapa typ.. Hon fick i sig så fort att hon blev överfull av mat och spydde upp i princip allt igen, nio vet när det bara står som en fontän ur munnen på dem.. Jobvbigt men hon fixade det och vi lärde oss snabbt att sammarbeta, tror det kunde gått väldigt annorlunda om hon var en sån bebis som ville ta det lungt och harmoniskt och ligga och snutta länge och så.. Hon ville bara äta, fort skulle det gå, sedan var det bara rapa - byta blöjjan och lägga henne i sängen så sov hon.. om och om och om igen haha :)