Augustibebis 2012
Examination idag i denna kursen, ska sända radio en timme. Är nervös!! Sen åker jag till London i helgen och så börjas videoproduktionskursen när jag är tillbaka.
Välkommen mrs L!
Minns inte vem som frågade nu men de har slutat med mammakläderna på topshop i sverige.
Ninime: haha! Kände med en sån, skitstörigt. Men men...
Hejåhå: jobbigt att känna så. :( jag har ju ingen aning eftersom detta är första barnet men kan ändå tänka mig det lite. Jag tänkte inte kolla könet för jag ville behålla spänningen liksom men nu när jag ändrade mig och vet att det är en tös så är det faktiskt mer spännande så kanske det hjälper lite. Men hoppas du inte känner dåligt samvete eller så, de känslorna är nog väldigt vanliga och helt normala. Jag känner mig inte deppig eller opepp men är ändå förvånad över min föga lust att titta på barnkläder å sånt. Vagn känns bara som nödvändigt ont. Tror jag tittade på barnkläder mer när jag INTE var gravid än nu haha. Ibland blir jag sugen men sen gör jag det ändå inte. Lustigt. Få inte panik eller lägg för mycket vikt i de känslorna för då gör du det nog jobbigare än vad det är.
Om nån är nattuggla behöver jag lite pepp nu. Har så in i helvetes ont i magen! Kan varken stå sitta eller ligga utan att jag kvider. Och ovanpå det har jag packat resväska. Bebis har sparkat hela dagen men inte nu. Började med att det gjorde ont mer runt om än i själva magen men nu gör det så fruktansvärt ont så att jag inte ens kan lokalisera var smärtan kommer ifrån längre. Pepp tack! Blir orolig... :(
God morgon och tack tjejer! Hade en jättejobbig natt. Jag hade så ont att jag bara skrek. Mannen fick ligga och smeka ryggen för att lugna mig. Lugnade dock ner mig över bebis. Kände på själva bebismagen och det kändes inte men när jag tryckte lite lätt ovanför och runt omkring, typ upp mot revbenen trodde jag att jag skulle avlida av smärta. Har vaknat flera gånger i natt av att bara skrika rakt ut. Gjorde så otroligt jävla sjuuukt ont så fort jag rörde mig en mm men även när jag var stilla. Har haft det så två gånger tidigare under graviditeten. Tror varken det är gaser eller sammandragningar. Får för mig att det är livmodern som liksom trycker undan tarmar å sånt uppåt? Skulle det kunna vara det? Samma för alla tre gånger är att det har hållt i sig hela natten och att inget annat än väntan hjälper.
Nu är jag helt öm men det har släppt och lillan har gett mig två sparkar så hon är också oskadd.
Kom förresten på nu att jag inte varit på toa en enda gång inatt!!! Tur det, hade nog inte kunnat ta mig ur sängen...
OM det är gallan, bör man kolla upp det? Min smärta var inte huggande utan konstant och helt outhärdlig, låg och kallsvettades.
Jaja, nu mår jag bra iaf och är på väg till England. Stör mig på alla människor på tåget som spelar musik så alla måste lyssna. Varför är det förresten alltid hårdrock och inget som jag gillar?! Suck...
Ser ni snackar alkohol och har då en fråga. Tänkte göra en halloncheesecake nästa vecka och då ska hallonen marineras i ett par msk hasselnötslikör sen ner i smeten och in i frysen. Kan jag äta det? Tänker att det är så lite så det spelar ingen roll men kanske tänker jag fel?
Stör mig inte på såna på fb. Har en del vänner som baaara skriver om sina kids så fort de rapat typ, men jag liksom läser inte det så noggrant. Å eg är det väl samma med FL även om man går under ett nick här. Har inte lagt upp bilder från rul på fb och även om vi antagligen lägger upp en bild på bebisen när den kommit så är det inte prio 1 liksom, då vill jag bara njuta av henne själv först. Inget illa ment, jag fattar vad ni e ute efter, men är det inte lite lustigt att va med i denna tråden om man inte pallar allas uppdateringar om gravid- och barnläget? ;)
LiJon: haha jamen jag fattar absolut vad du menar och håller med, tyckte det lät lite komiskt med, vem det nu va, som sa att hon inte orkade med all uppdatering om barn å så är man med här. :D Alltså inte alls nåt illa ment, det lät lite roligt bara.