• Naimis

Augustibebis 2012

Rul idag gick toppen. Han ser ut som en kopia av sin storebror i profil. Väger nu 2,7 (redan?!), och beräknas väga 3,6 i v 40. Neo vägde 2,860 vid födseln i v 38+6. Så de känns som denna bebis är väldigt stor om mitten stämmer.

Nu när vi vet att han inte är en mini så börjar annans och hallonblads kuren. Så får han gärna dyka upp inom 2 veckor.

Hemköpt är nu med jumbo-bindor (always natt), 1 paket pampers 1 och oparfymerade våtservetter. Imorn skrivs förlossningsbrevet och bebiskläderna ska tvättas.

• Naimis

Grattis Sommaren12! Ett riktigt fett presentkort är du värd efter allt strul.

Igår kom vi hem med en babygunga/babysitter, blev en Akta Graco sweetpeace som planerat. Även förlossningsbrevet är skrivet. Så några saker att stryka från listan.

22 dagar kvar till bf!

• Naimis
    Jloow skrev 2012-07-05 10:00:23 följande:
    Naimis: åh en sån har jag också suktat efter! Men i den här lägenheten får den inte rum och i den nya är det annat som måste prioriteras. Vi har redan en babysitter som jag kan inte riktigt skylla på det heller.. :p

Vi kände lika förra gången. Varken plats eller ekonomin just då, men gud vad den hade behövts. Med en son som skrek hela kvällarna om man inte vaggade honom. Kommer säkert få en som totalvägrar nu bara för vi köpt den..:-P
  • Naimis
    Gadget skrev 2012-07-05 10:52:11 följande:
    Ännu en natt med dålig sömn för mig. Är det fullmånen som spökat? Eller så är vi helt enkelt bara gravida.

Mysigt med fika med mammagruppen Sommaren! Jag känner ju inte heller så många här och en jag umgåtts lite med har precis flyttat till en annan stad. Kände inte att jag klickade superbra med någon i min grupp men mailade en igår ändå för att höra om hon fortfarande var gravid och ville ses på en fika. Är inte van att "ragga" kompisar så där men tänkte vad sjutton, man behöver ju inte vara bästisar bara för att man tar en kaffe. Hon hade inte heller fått än så vi ska höras idag om tid. Kände mig lite stolt över mig själv.

De var duktigt gjort! Det känns som det är mer komplicerat när man blir är vuxen och inflyttade. Alla har redan sin umgängeskrets. Har iofs bott i sthlm hela livet. Men vi flyttade ut där vi bor nu 2 år innan Neo föddes. Kände då inga här alls, sen iom att man fick barn så blev de till att "ragga" vänner på bvc och öppna förskolan. Vi blev ett ganska tajt gäng på 6 mammor som fortfarande umgås.
  • Naimis

Vecka 38 idag!!!! Eller ja 37+0. Det kanske vore bra att ställa in sig på övertid, dock är de svårt när alla är ganska övertygade om att vår prins kommer tidigare. Man kan ju alltid hoppas . Idag ska väska till BB och sonens övernattningsväska packa. Igår var vi och köpte vaggan (lägger upp bild snart) var även på Ikea så de ska monteras garderob till sonens rum.

Tack och lov att min man är hemma! Lider verkligen med er som har de tufft. Jag tycker jag har de men maken gör typ allt här hemma.

Ni andra med barn sedan tidigare, hur gör ni eller har ni gjort när ni presenterat bebisen för storasyskonet? Har dom fått komma till bb? Vi funderar på en present från lillebror.

• Naimis
    Kampis skrev 2012-07-06 09:52:57 följande:
    Vi ska ge dottern en ny docka med en massa tillbehör som hon ska få när bebis kommer, så hon också har en bebis att ta hand om. Hon är extremt dockig och pysslar om dem hela tiden så det blir nog poppis =) 

Låter ju som en super present! Synd att min son inte alls gillar dockor. Det blir något med Bilar, då han älskar dom figurerna.
    Stövelkatten skrev 2012-07-06 12:19:24 följande:
    Vi vill att storebror kommer till sjukhuset, det känns bättre om vi nu måste stanna där i några dagar. I bb-väskan finns en storebror t-shirt han ska få då.

Visst var din son lite äldre? Neo är ju bara strax över 2 så de är väl inte helt lätt att förklara. Känns så dumt att låta honom komma, sen åka igen och vi stannar med bebisen. Beror ju såklart på hur länge man stannar,men förmodligen blir de nog bara 1 natt. Men vi kanske låter honom komma och hämta oss på bb och så åker vi därifrån hela familjen.
  • Naimis

Godmorgon tjejer! Är det någon mer än jag som är helt slut? Jag kan inte låta bli att flänga runt och fixa under dagarna. Sen framåt eftermiddagen så är all energi som bortblåst. Igår orkade jag knappt äta middag. Dessutom resulterade allt jag gjort under dagen i en del förvärkar under kvällen. Känner mig fortfarande helt sänkt, dessutom känns de som jag har en förkylning på g.

Igår föll iaf sista stora pusselbit på plats, vi blev med större bil. Skulle egentligen bara kolla, eftersom sett på nätet att dom inte hade exakt vad vi letade efter, men vi kände att vi behövde en liten utflykt. När vi kom dit stod den där, precis vad vi ville ha. En svart v70 moment 2.0F -09 till ett okej pris. Den hade kommit in 10 min tidigare. En snabb affär, och vi hämtar den nästa vecka.

Nu väntar jag bara på vagnen och bebisen sen är allt på plats.

• Naimis

Cupcake- Ring om han inte vaknar till. Min lilla var väldigt lugn igår, men sen på kvällen vart de fart på honom.

• Naimis
    NiniMe skrev 2012-07-07 21:26:02 följande:
    Ohh jag ber till gudarna att min fl har påbörjats.. Konstant mensvärk med intensivare känsla ungefär var 5 min.. SNÄLLA.....

Spännande!!!!!!
Svar på tråden Augustibebis 2012