Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

A R skrev 2012-04-06 10:20:51 följande:
    Har nu suttit och läst ikapp sedan tisdagen, oj vad det skrivs flitigt här inne!

Strongenough, otroligt skönt att höra om dina flickor, har tänkt så mycket på dig.

Angående att ta reda på kön så önskade jag mig en flicka eftersom vi har två pojkar, Var bestämd med att vi skulle ta reda på det just för att jag var rädd att bli besviken om det visade sig vara en pojke. Pyret låg i skräddarställning och navelsträngen mellan benen och vägrade byta ställning. BM ansträngde sig verkligen och frös till sist en bild. Vad jag kunde se så var det en snopp och jag blev jätteglad, faktiskt förvånad att jag inte blev besviken. BM sa att det här ser nog ut som en snoppoch en pung men det är svårt att säga säkert. Jag har inte tänkt så mycket på det utan bara känt att vi ska få en liten kille i slutet av augusti. Min man säger däremot att vi vet ju inte alls om det är en kille med tanke på ställningen och navelsträngen. Nu tycker han att vi ska göra ett extra ul för att dubbelkolla. Nu spelar det ingen roll för någon av oss om det är en kille eller tjej men vi har sagt till våra barn att de ska få en bror och jag har köpt bebiskläder i blått. Jag tror jag kommer boka ett extra ul för att vara säker. Hjärtljuden låg på 160. HUr skulle ni ha gjort?

När det gäller babyskydd så får vi låna två stycken (har bara en bil), likadana men en har basplatta. En sak mindre att köpa.

Jag har börjat sticka en lite babytröja också, en grå i alpackaull, stickar minsta strl 1-3mån. Hoppas hinna sticka ett par till innan BF. Vill även göra små tossor och någon mössa. En babyfilt i virkade mormorsrutor står också med på listan. Undra om tiden räcker till?

Glad Påsk på er alla fina gravida kvinnor här inne!
    Finns väl inget rätt eller fel när det gäller att kolla. Men tänker att det ju nästan borde vara MER förvirrande att ANTAGLIGEN veta att det är en pojke än att inte veta alls för att man inte ville kolla. Så antagligen hade nog jag också velat göra ett ul till, speciellt om jag redan haft flera pojkar. Fast jag hade inte lagt pengar på det, vet inte om ni får gratis?

Jag har börjat sticka en randig babyfilt. Min andra stickning någonsin. När jag var fjorton började jag med en halsduk, kom väl typ 10 cm sen la jag ner... :D Nu kommer jag inte vidare med filten heller för jag fattar inte hur jag ska byta färg, det är rätstickning. Började med mamma bredvid mig men nu är ju inte hon  här... Träffar henne om två veckor så ska ta tag i det igen då... Fast känns som det finns en "risk" att jag skickar med henne stickningen hem... Flört 
  • Sommaren12

Ninime: Synd att alla inte förstår att det är FL är ett diksussionforum, alla kommer inte att tycka likadant som en själv. Så länge man inte hoppar på någon eller kränker någon, jamen allt sånt som går emot de forumregler som finns, så kan inte folk gnälla. Men det kommer folk göra ändå, tror det är dels för att just barn är ett otroligt känsligt ämne och alla tycker ju att de vet bäst när det gäller sitt barn, att få ett "råd" kan en del därför ta snarare som en pekpinne. Och så är det mycket gravidhormoner som spökar här så en del brusar upp över ingenting. Dessutom så har inte alla medlemmar förstått att det visst finns trevnadsregler i alla forum utan kontrar med att "jag får säga vad jag vill, hur jag vill, när jag vill". Så är det faktiskt inte i ett forum, det finns en hel del "vett och etikett" som ska följas för allas skull och därutöver rent etiska regler. Har kommit och gått personer i trådar som jag har lust att banka skiten ur haha men så länge man håller sig lugn och tänker på hur man själv bär sig åt så brukar trådar behållas skapligt trevliga. Jag tycker inte du har varit otrevlig det minsta btw!

• Sommaren12
    cupcakekiller skrev 2012-04-07 14:23:48 följande:
    Måste få klaga av mig lite igen..
    Jag orkar inte med att alla ska påpeka mitt namnval, tycker ärligt talat att det är skitjobbigt.
    Min moster erbjöd sig att betala en ny vagn åt mig om jag bytte namn på min son.
    Han ÄR en Elvis, så är det med det..Fattar inte folk att man inte direkt bara kan byta namn huxflux bara för att det inte passar dem?
    Jag velade mellan Milton och Elvis och nu blev det en Elvis, kännde det direkt när jag fick reda på könet och när jag pratar om magen så använder jag hans förnamn osv.
    Han är MIN son och jag döper honom till vad jag vill!
    Men GUD! Säger som nån ovan vad är det för moster?! Riktigt ruttet enligt mig. Folk ska väl ge blanka fan i vad man väljer att döpa sina ungar till? Min mamma tjatade om att få reda på hur vi tänkte med namn så jag sa att namnlistan är hemlig just för att folk tycker och tänker högt om ens namnval. Men till slut gav jag med mig och tänkte att det e ju min mamma, så jag sa att Märtha låg högt i kurs. Hon sa rakt ut att hon tyckte det var hemskt namn och sen har hon hållt på att skämta om namnet sen dess... Rynkar på näsan Blir nog inte Märtha i vilket fall som, men ledsen blev jag ändå. Så nu säger vi inte till någon vad hon ska heta. Bara här i tråden känns det okej att diskutera namn och SKÖNT DET måste jag säga!
  • Sommaren12

Naimis: Jättefin mage i din blogg! :)
    Ninime: Förstår din oro men det är ju jättevanligt att man känner lite mindre en del dagar.

• Sommaren12

Jag var så inställd på pojk så vi funderade BARA på pojknamn de första månaderna. Hade det varit en liten påg skulle han ha hetat Knut, Vilde, Charlie eller Elton. :)

• Sommaren12

Maaya: Välkommen till tråden! Skönt att allt såg bra ut. Det man kan lyssna med är en doppler som heter Angelsound. Kostar ca 400 kr nytt, men man brukar kunna fynda på Tradera. Observera att det KAN vara svårt att hitta hjärtljudet själv med en sån, fast kanske enklare nu när vi ändå är ganska långt gångna. Grattis till lillkillen! :) 

• Sommaren12

God morgon! Nu ska vi börja renovera sovrum. Har köpt vanlig vit färg, men glömde fråga i butiken ifall jag får måla med den! Jag föredrar att måla själv för jag är den händige av mig och mannen ;) Hur vet jag om jag kan använda färgen? Kan man se det på burken?

• Sommaren12

Ok, det är vattenlöslig färg. Ska googla lite :)

Strongenough: gjorde med missar igår. Gjorde en kräm med råa ägg i och chevrecreme. Skulle inte äta själv men provsmakade så det smakade bra, sen kom jag ju på att det inte heller borde va ok eftersom bakterier finns ju där och har inte med hur mycket eller lite man äter att göra. Eller?

MEN! Det är ju himla ovanligt med dessa bakterier i mat man ska undvika så du behöver nog inte oroa dig. Mamma sa förresten att det inte fanns några restriktioner om ostar när hon skulle ha mig och jag är ju väldigt välskapt får jag säga! ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012