• Gadget

Augustibebis 2012

Idag har jag mått illa!!!! Tjoho. Inte så jag behövt kräkas - långt ifrån. Men som någon beskrev det, lite som att vara åksjuk. Det kom vid flera tillfällen och var mer så att jag behövde ta några djupa andetag luft för att lugna det lite, och knapra lite torrt knäckebröd innan jag kunde äta normalt.
    Är jättelycklig.

I morgon eftermiddag har vi tid hos min gynekolog. Hoppas, hoppas jag får göra VUL och hoppas ännu mer att det inte är för tidigt för att se hjärtslag, men jag är rädd för det. 5+1 tror jag det är bara. 

• Gadget

Visst är det synd att man alltid ska behöva ha en anledning för att man inte dricker alkohol, tragiskt egentligen. Fast jag vet ju själv hur det är, även om jag inte dricker ofta så tar jag gärna ett par glas vin vid festliga tillfällen. Och det är ju just det att alla vet om det.

• Gadget

Välkomna alla nya plussare!

Själv har jag då idag varit på mitt första besök hos min gynekolog (för er som missat det bor jag i Tyskland och där får man komma tidigare och göra fler UL).
    Han kände på livmodern och allt verkade bra, sedan gjorde han VUL men som väntat var lilla plutten för liten för att man ska se något annat än en blåsa (hinnsäcken heter det väl på svenska?). Efter VUL beräknade han mig till allt från 4+6 - 5+6, och hans snurra gav 4+6. Dock tror jag själv att det är 5+1 då jag gjorde VUL precis innan ÄL så jag är ganska så säker på när den var.
    Jag fick lämna blodprov och allt sånt som jag gissar att man i Sverige gör på inskrivningen också och sedan ska jag komma var 4:e vecka till en början i alla fall. Men sköterskan var söt och tyckte vi skulle komma innan jul så vi kunde vara lugna under helgen av att ha fått se krabaten igen med hjärtslag och allt.

Fick med mig massor att läsa, mycket reklam men också bra foldrar med info även om jag läst det mesta på nätet redan.

Vi är så lyckliga! Fick för övrigt med oss en utskrift också av den lilla svarta fläcken i min livmoder.

Nu ska vi börja berätta för de närmsta - föräldrar, syskon och nära vänner. 

• Gadget
    Stövelkatten skrev 2011-12-01 20:34:30 följande:
    Var i Tyskland bor ni?
    Utanför Frankfurt bor vi.
  • Gadget

Vi berättar nu efter vårt besök hos läkaren igår för våra familjer och närmsta vänner. Underbart att få bubbla av sig och dela glädjen tycker vi. Men kul idéer ni har ändå som julklappar och så. Själva tyckte vi det var för långt till jul.

• Gadget
    BomBem skrev 2011-12-02 20:31:23 följande:
    Nu ska jag försöka läsa ikapp tråden lite. Finns det nån lista att skriva in sej på?
    I trådstarten finns länken till vår BF-lista. Skriv in er alla nya! Och välkommen.
  • Gadget

O Hanna O, jag är också hungrig konstant. Men inser att det spelar inte så stor roll hur mycket jag äter, jag är ändå hungrig senast 1 timme senare igen. Så jag försöker äta flera mindre måltider - då kan jag i princip äta hela tiden. Försöker äta mellanmål som är bra för bebisen, lite yoghurt med müsli, en smörgås, knäckebröd, frukt, dricka ett glas mjölk o.s.v. Men det är knappt det hjälper heller.
    Åt precis middag - en ganska rejäl portion med lax, potatis, pepparrotssås och sallad därtill. Åt väl klart för mindre än en timme sedan och tycker redan att magen suger. Men jag undrar om det är hunger eller om man bara är "sur" i magen?

• Gadget

Grattis FruJJ!

En annan sak föresten, har alla "jättetuttar"? Mina ömmar lite och har möjligen blivit liiiite fylligare, men det är knappt jag ser det själv. Ni som fått stor skillnad, hade ni stora eller små från början, eller spelar det ingen roll? Men jag antar att allt sånt sker i olika tid för alla och inget skäl till oro. 

Svar på tråden Augustibebis 2012