• Helenaa

Augustibebis 2012

Haha, lite knasigt :) Igår ringde nån från ett spärrföretag till mig och frågade om jag hette sahar mokovaari eller nåt sånt (svarade hej det är Helena) men hon var rätt bestämd att jag nu skulle vara den personen då hon lämnat mitt nr (antagligen skrivit fel) och då jag sa att jag bodde i pite, blev hon tyst å sa: oj.......då blev de nog lite galet :D

• Helenaa
    Ellenbmt skrev 2012-02-09 07:35:35 följande:
    Här var ni igång tidigt :) godmorgon!
    Jag vaknar när min dotter ropar oftast mellan 3och 5 , sen när hon somnat om är jag klarvaken! Jobbigt! Jag hade ingen aning om att det kunde ha med amningen att göra, men det låter ju logiskt. Kan sakna det av någon anledning, sitta uppe på natten och vara mor :) men i verkligheten hade jag det jobbigt med amningen, vi skrek och grät både dottern och jag!

Idag ska jag titta på två shettisar, är det dumt tror ni? Kan lätt drömma iväg och agera impulsivt. Orkar man med ponnyskötsel som höggravid och nyförlöst? De ska isåfall gå på lösdrift ca 20 minuters promenad iväg.
    hee, ja kan bara tala för egen erfarenhet. Jag har 3 shettisar, en islänning, ett halvblod/tinker och en paint/halvblod just nu och det funkar superbra :)
    Var nyss ute och gick med islänningen (1,5 år) och paint/halvblodet (10 månader) och jag är gravid i 15+1 idag. Kör en av shettisarna 5 dar i veckan och blandar med att barnen får rida henne.
    Jag skulle inte vilja ha en tillvaro utan dem :)
  • Helenaa

Jag är Rh-negativ och har RH-positiva barn, så jag har glatt fått en spruta i rumpan samma dag som dom föddes :)

• Helenaa

Nu var de en vecka sen ja skrev, har haft så jäkla mycke för mig :)
    Jag är 17+0 idag (v.18) känns hur roligt somhelst.
    2 veckor kvar till RUL, tyckte de kändes sent (19+2) men men...,blir nog bra.
    Jag har fått sjukskriva mig idag. Har hostat snart i 3 veckor och sista 5 dagarna har jag inte haft nån röst. Så idag ringde maken VC och hörde vad vi ska göra.
    Jag fick ordinerat vila och blev förbjuden att prata alls på 5 dagar.....shit hur ska ja klara mig??? inte ens viska.
    Har väl gått rätt bra idag...mycke "teckenspråk" och skrivande har de blivit idag :P
    men att va tyst är inte min starka sida tyvärr.... 

• Helenaa

Hej brudar!
    v. 17+4 idag, jisses alltså :D
    Har 10 dagar kvar till RUL pch jag är sååå nervös.
    Är så sjukt, verkligen. Väntar 3e barnet, vet precis hur de känns när bäbisen rör sig därinne.
    Jag kände en "jätte" knuff inne i magen igår, och ändå är ja så nervös inför ultraljudet att ingen ska vara därinne. Hur sjukt är inte de???
    Jag har nästan varit till att ringa och höra om ja inte kan få komma redan nu och kolla om det är bra, speciellt då jag hostat som en galning....men...som sagt, jag känner ju bebben :)

Vi har lite svårt att bestämma pojknamn vi. Om det blir en tjej så kommer hon mest troligt att få heta Lova. Om det är en kille så vill jag att det blir en Jamie, men maken vill att det blir en Skott (med K) han är en storjägare och tycker ju de var helfräckt.....något jag var mindre förtjust i :)
    Så vi får se. Är ju supersvårt detta :) å bara för att ja har så svårt med pojknamn så är det ju de enda ja går å tänker på (även om ja har känslan att de är en tjej)

Vi ska inte kolla kön. Är första barnet för maken och 3e för mig...så han ville inte, något ja ska respektera. Även om ja är grymt nyfiken ;) 

• Helenaa

V.19 idag, hej va de går. En vecka kvar till RUL och jag kan inte tänka på något annat. Hade mamma hos mig.igår, och vi gick igenom några garderober, hittade massor av babykläder :D vad det är smått! Man glömmer så fort

• Helenaa

Grattis alla till era underbara mirakel i magarna :) jag har RUL på onsdag (2 dagar bort) å Ja tänker inte på annat :D Har en kille som blir 6 i sommar och lillasyster som föddes 19 månader efter så i vårat fall stämmer de inte att de blir samma kön :) Det är ju spermierna som bestämmer könet. Åhhhhhhh vad jag längtar tills på onsdag!!!

• Helenaa

Shit vad jag längtar tills imorgon!!!!!! Har RUL i v. 19+0 men tiden är inte bra.....15.40.....hela dan att vänta. Gud vad jag längtar

Svar på tråden Augustibebis 2012